Gå till innehåll

Acuario's 600L akvarium


acuario

Rekommenderade inlägg

klar för idag och nu ska vattnet bli helt klart tills i morgon och då blir det lite finputsning och lite limande, Problemet var för mig idag att jag inte kunde ta ur alla koraller och all sten på samma gång, då blir det lite svårare att få till det som man vill, jag är väl överlag nöjd som det ser ut nu och ephylliorna kommer att synas mycket mer nu. Bilder kommer så fort allt är helt färdigt, hoppas under helgen. Jag fick en stor s. hystrix över samt ev en acro stagghorn modell stooor... så dessa kommer att säljas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lyckades ta några bilder under dessa 8 timmar jag har hållit på puh....Tänkte att jag kunde lika gärna posta dem. Vilket jobb!! Akvariet är som ett nanokar när de stora kolonierna ska ner, det är fasiken inte lätt att få tillbaka korallerna igen, jag lyckades få ut lite sten i alla fall och de ligger i sumpen + att nanokaret fick en sten + några koraller till hehe...En stor hystrix fick jag inte ner just nu och samma med n stagghorn men den tror jag att jag kan trycka ner i karet i morgon.

post-764-14468914973498_thumb.jpg

post-764-14468914973738_thumb.jpg

post-764-14468914973906_thumb.jpg

post-764-14468914974144_thumb.jpg

post-764-14468914974373_thumb.jpg

post-764-14468914974602_thumb.jpg

post-764-14468914974845_thumb.jpg

post-764-14468914975076_thumb.jpg

post-764-14468914975365_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen, vilket jobb! Uppdatera gärna med bilder efter att disigheten lagt sig.

(glöm förresten vodkan - korallerna i sumpen utan belysning är den absolut senaste coolaste och effektivaste näringsexporten som finns för tillfället - bilderna talar sitt tydliga språk - vilka färger!!) ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

glöm förresten vodkan - korallerna i sumpen utan belysning är den absolut senaste coolaste och effektivaste näringsexporten som finns för tillfället - bilderna talar sitt tydliga språk - vilka färger!!)

Du har nog missuppfattat detta totalt. De i sumpen är ju bara där temporärt då det var svårt att plasera dom i huvudkaret och plats skulle skapas så de måste ju gått med bra med ljus och vodka i karet innan de flyttades

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har nog missuppfattat detta totalt. De i sumpen är ju bara där temporärt då det var svårt att plasera dom i huvudkaret och plats skulle skapas så de måste ju gått med bra med ljus och vodka i karet innan de flyttades

Jag tror Patrik skämtade. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vattnet är fortfarande disigt och inte blev det bättre när jag körde i ultra-life och ultra-bio hehe.. jag gjorde detta för att binda upp ev skit och så att att det kanske klarnar fortare. jag ser så pass bra in i karet att jag i alla fall har gjort några små ändringar. Jag ska limma lite mindre koraller senare idag men jag måst först städa och tvätta av golvet säger regeringen, Hon bara skakar på huvudet åt mig och mitt akvarie hehe..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad i h-e?? Här åker man å jobbar i en vecka å får se detta när man kommer hem igen. Vilket jobb du lagt ner.

Är helt övertygad om att det kommer bli minst lika bra som det var innan... kör på.

Å före och efterbilder är ju oblikatoriskt.

Jag ska ju flytta på mitt kar om en månad eller två. Så en fråga, byter du allt vatten eller filtrerar du bara, eller kör du rentav endst med skummaren?

Visserligen är det skillnad på att flytta byttan och bygga om revet, men vattnet blir ju lika skitigt i båda fallen när man river upp allt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilder kommer men det tar några dagar till, vattnet är fortfarande lite mjölkigt, en pump med vadd är isatt idag, jag är inte helt klar ännu heller då jag har lite korallimmande kvar, sen är det en stor korall på botten som jag vill avyttra, snygg men passar inte in riktigt, namnet vet jag inte faktiskt. Jag har fått det mer luftigt nu trots att jag inte har tagit bort så mycket sten. Jag är i det stora hela nöjd och tycker det blev bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska ju flytta på mitt kar om en månad eller två. Så en fråga, byter du allt vatten eller filtrerar du bara, eller kör du rentav endst med skummaren?

Visserligen är det skillnad på att flytta byttan och bygga om revet, men vattnet blir ju lika skitigt i båda fallen när man river upp allt.

Ja fy sjutton vad det blev skitigt och svårt att få vattnet klart igen. I går var vattnet klart vissserligen klart och fint på morgonen men så var jag tvungen att småjustera lite och vips så var vattnet mjölkigt igen, i morse var det klart igen och nu sög jag ut en hel del sand och tvättade den + att jag sköljde ny sand och blandade ut med den gamla, vips så var det mjölkigt igen hehe... men jag fick ut en jäkla massa skit i alla fall, 2 pumpar med vadd hjälper till att få vattnet klart igen, får se vad som händer i morgon, det känns som att jag börjar bli klar, det är möjligtvis någon liten detalj kvar men om ett par tre dagar bör jag kunna visa upp bilder. hav tålamod och jag är jäkligt nöjd med resultatet, jag kommer ev göra mig av med mina ephyllior utom möjligen en mindre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja fy sjutton vad det blev skitigt och svårt att få vattnet klart igen. I går var vattnet klart vissserligen klart och fint på morgonen men så var jag tvungen att småjustera lite och vips så var vattnet mjölkigt igen, i morse var det klart igen och nu sög jag ut en hel del sand och tvättade den + att jag sköljde ny sand och blandade ut med den gamla, vips så var det mjölkigt igen hehe... men jag fick ut en jäkla massa skit i alla fall, 2 pumpar med vadd hjälper till att få vattnet klart igen, får se vad som händer i morgon, det känns som att jag börjar bli klar, det är möjligtvis någon liten detalj kvar men om ett par tre dagar bör jag kunna visa upp bilder. hav tålamod och jag är jäkligt nöjd med resultatet, jag kommer ev göra mig av med mina ephyllior utom möjligen en mindre.

Ska bli kul och se resultatet. Jag tror de kommer bli toppklass som vanligt med dina kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när jag kom hem efter jobbet var jag ju tvungen att tända ett par rör för att se och vattnet var klart till 95% och jag tror banne mig att jag aldrig har varit mer nöjd än denna gång, Jag är bara lite orolig att det ska komma bruna alger i den nya sanden som jag vet av erfarenhet brukar hända, lite ökad vodkadosering brukar hjälpa att bli av med dem i så fall men det tar ju lite tid, nåja jag kan stå ut med det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...