Gå till innehåll

Stockholmsträffar


Gabbi

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack för igår Janne. För mig sätter du målen när det gäller färger på korallerna samt algfritt :)

Några bilder från jannes kar och deltagarna på träffen:

IMG_4023.jpg

IMG_3968.jpg

IMG_3963.jpg

Av någon döpt till "griskorallen":

IMG_3966.jpg

Janne är även duktig på att "baka". Fikat var utmärkt:

IMG_4091.jpg

Den fisk jag jobbade hårdast med aatt få en bild på var Jannes fina Zanclus cornutus

IMG_4061.jpg

IMG_4066.jpg

IMG_4180.jpg

IMG_4059.jpg

IMG_4092.jpg

IMG_3959.jpg

IMG_3977.jpg

IMG_4007.jpg

IMG_3937.jpg

IMG_3929.jpg

IMG_4172.jpg

IMG_3996.jpg

IMG_3971.jpg

IMG_3989.jpg

IMG_4093.jpg

Det var ju några bilder. Om någon vill se ännu fler så finns några till här: http://www.tornros.se/janne2.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack själv C, fina bilder och Mr Moorish fastnade ju också(Du har väl inte sparat något tävlingsbidrag?).

Flaskan är till för att flingfodret inte skall åka ner i ytavrinningen, utan det sjunker lite sakta ner så fiskarna hinner äta upp maten. Men numera så har jag matvraket Mr Moorish och han sticker upp sin mun i röret och äter, varför vänta, samtidigt så dra han ner en massa mat då, så lite av funktionen förstör han. Men det är ju vad hans konstiga mun är till för, så de är klart han ska göra så.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja detta var ju sjukt vackert så vanligt.

Janne du har alltid hållit en väldigt hög nivå på det du gör. Du är verkligen skit duktigt då detta...Så sträck på dig ordentligt för detta är j---gt bra.

Så nu har du satt ribban högt för min nya tank. Dock vet jag vart jag får tag på korallerna nånstans. Sorry Leffe/Fredrik

Å Salar du får ta och speeda upp Zeoviten nu..

Åter igen Janne Kanon

-S-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vackra bilder Christer! Jag gillar dessutom även motiven och blev lite förtjust i denna:

IMG_3977.jpg

Finns ytterligare ett par som är trevliga att se på. Önskar jag hade haft möjligheten att kommit på träffen!

Ja trot eller ej så köptes den här i samma sändning som den griskära, de båda har stått i lite för stark cirkulation, jag har sänkt den och nu börjar den växa på vänstra flanken det är lite ljusare gult där. Senaste ZEOspur dosen tog lite väl hårt på den, så den är lite för ljus i alla fall framifrån, uppifrån är den fortfarande fin. Jag kommer hålla uppe ett tag nu med ZEOspuren.

Janne jag tror du får börja dosera Tamiflu i ditt kar.

Av någon döpt till "griskorallen":

IMG_3966.jpg

Ja den där är en rätt rolig korall eller tråkig, men så kan det gå när det går snett. Jag har kämpat rätt länge med den och en till, polyperna på den är bruna mot det grisskära och det gör att den ser ännu roligare ut. Men det som fortfarande gör mig hoppfull är att nytillväxten vid roten som börjar gå mot blått och vissa andra ställen så börjar den också gå mer mot ett blågrönt skimmer + de bruna polyperna. Och alla har väl redan artbetämt den till A efflorescens och det är helt rätt.

Ja detta var ju sjukt vackert så vanligt.

Janne du har alltid hållit en väldigt hög nivå på det du gör. Du är verkligen skit duktigt då detta...Så sträck på dig ordentligt för detta är j---gt bra.

Så nu har du satt ribban högt för min nya tank. Dock vet jag vart jag får tag på korallerna nånstans. Sorry Leffe/Fredrik

Å Salar du får ta och speeda upp Zeoviten nu..

Åter igen Janne Kanon

-S-

Tack Stefan, ny burk det låter roligt.

Första bilden på Zanclusen är förträfflig! Även om korallerna var toppklass imponerade den mig mest, och den vita sanden.
Det är ju inte svårt att ha den vit om man tvättar den varje dag...:)

Faktum är att jag inte längre gör något åt sanden, jag bytte vatten dagen innan som jag gör varje helg nu för tiden. Men jag rör inte sanden, jag lever efter rör aldrig/ändra något som fungerar. Men därimot så har jag två sandvändare som sköter jobbet åt mig. Det roliga var att slutet på träffen så blev det lite brunt i hörnet på vänstra framkanten som då kommenterades, ca. två timmer efter träffen så var det borta igen. Det händer så ibland om man doserar lite mycke av Pohl's små blå, problemet var att jag sov borta natten innan och ville ta igen det som man inte ska göra.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Akvariet har nu varit igång i ett halvår och det är dags för mig att hålla i en träff. Än så länge är akvariet ganska tomt, men lite LPSer finns det att spana på. Alla som vill komma är välkomna. Lite bilder och information om mitt kar finner ni här. Jakens burk

Efter träffen går vi ut och käkar och tar en öl, så lämna bilen hemma.

När: Lördag den 27 februari klockan 16.00 - 18.00, därefter går vi ut och käkar och tar en öl eller två.

Hur: Intresserade anmäler sig via PM, ange också om ni är intresserade av att gå ut och äta.

Var: Stockholms innerstad nära Hötorget. Adress och portkod erhålles via PM.

Obs, jag har katt.

attachment.php?attachmentid=42771&stc=1&thumb=1&d=1264274862

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...