Gå till innehåll

Triton chockhöjer priserna!


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Då det skrivs flitigt i denna tråden så ser man "Triton chockhöjer priserna!" ofta i nya inlägg.

Ingen bra reklam direkt för oss som inte läser inehållet utan bara skummar lite i menyerna så känns det inte som man vill åka eller köpa på webben av Triton. Bara Triton är medvetna osv.

"Sen förstår jag inte hur en så OT tråd kan få vara kvar men den diskutionen pallar jag inte då det inte är bra att ha åsikter..... Så glöm det jag skrev här"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då det skrivs flitigt i denna tråden så ser man "Triton chockhöjer priserna!" ofta i nya inlägg.

Ingen bra reklam direkt för oss som inte läser inehållet utan bara skummar lite i menyerna så känns det inte som man vill åka eller köpa på webben av Triton. Bara Triton är medvetna osv.

"Sen förstår jag inte hur en så OT tråd kan få vara kvar men den diskutionen pallar jag inte då det inte är bra att ha åsikter..... Så glöm det jag skrev här"

När det gäller Triton, tja, jag tror ju att den butiken vinner mer på att visa fram sig här som trevliga, självironi, humor osv här i tråden än vad man eventuellt förlorar på att rubriken skrämmer nån. Hur som helst är det väl närmast upp till Greger själv att avgöra om det är ett problem eller inte. Och när det gäller OT, nåja, en sån här tråd för allmänt struntprat borde väl faktiskt guiden tåla?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hålfotsinlägg?? - trodde alla körde med fotriktiga träskor i dina trakter, Bygert !?

Här däremot Greger är du faktiskt sanningen på spåren. Träskor bäres lämpligen så länge inte snön går över klackhöjd. Skulle det sen gå så illa så träskor är moderna nån gång var 25:e år eller så får man väl helt enkelt ta den smällen och härda ut tills det går över. Och just det, använder man träskor så behöver man inte hålfotsinlägg så man i stället kan köpa nåt som rymmer mer än en handväska. Visserligen har jag packat in fyra påfåglar, en get samt ett antal fodersäckar och lådor från Imazo i en Renault Clio men det underlättar faktiskt för såna manövrer om man har något större bil.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Träskor är ju även trendriktiga ;-)

På tal om förtal om triton så borde det ju finnas bra underlag för undersökning om den här tråden degraderat deras försäljning. Tråden är ju ändå fem år gammal. Det är väl bara jämföra vad de dragit in innan och efter trådens start.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar den här tråden att likna nått! Nu åker chipsen fram! :-)

Då kanske du också är intresserad av när ******* på Imazo mötte polisen körandes med en fullfjädrad påfågel under armen? Eller hur man kan packa in ett antal pelikaner i en Suzuki Swift och bränna över Öresundsbron? (inte jag, en dansk som stod för det)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag projektleder helikopterplattan, så jag är på taket och surar!

Då kommer jag upp på taket och kollar hur det går för er när jag kommer in.

Det ska bli skönt att snart kunna ta helikoptern till er här jag ska handla så att alla saker får minimal tid i påsen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då kanske du också är intresserad av när ******* på Imazo mötte polisen körandes med en fullfjädrad påfågel under armen? Eller hur man kan packa in ett antal pelikaner i en Suzuki Swift och bränna över Öresundsbron? (inte jag, en dansk som stod för det)

Ny blir jag nyfiken, kan vi få historien?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här däremot Greger är du faktiskt sanningen på spåren. Träskor bäres lämpligen så länge inte snön går över klackhöjd. Skulle det sen gå så illa så träskor är moderna nån gång var 25:e år eller så får man väl helt enkelt ta den smällen och härda ut tills det går över. Och just det, använder man träskor så behöver man inte hålfotsinlägg så man i stället kan köpa nåt som rymmer mer än en handväska. Visserligen har jag packat in fyra påfåglar, en get samt ett antal fodersäckar och lådor från Imazo i en Renault Clio men det underlättar faktiskt för såna manövrer om man har något större bil.

För att inte tala om hur lätt det är att haka klackarna runt en stegpinne 3 meter upp i luften och böja sig fram och jobba - går bara i fotriktiga träskor av Al - inte de här moderna softisarna som nu finns.

13 flyttlådor innehållande 1 kilos gräskarpar i en gammal 245:a går också bra

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då det skrivs flitigt i denna tråden så ser man "Triton chockhöjer priserna!" ofta i nya inlägg.

Ingen bra reklam direkt för oss som inte läser inehållet utan bara skummar lite i menyerna så känns det inte som man vill åka eller köpa på webben av Triton. Bara Triton är medvetna osv.

"Sen förstår jag inte hur en så OT tråd kan få vara kvar men den diskutionen pallar jag inte då det inte är bra att ha åsikter..... Så glöm det jag skrev här"

Den som inte begriper att den här tråden inte är helt seriös, tja....

Allvarligt, jag har varit kund hos 8 saltvattenshandlare, i fem länder på två olika kontinenter och jag kan ärligt säga att jag ännu inte har hittat en handlare som vare sig i pris, kvalitet eller kompetens kan hävda sig mot Triton.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den som inte begriper att den här tråden inte är helt seriös, tja....

Allvarligt, jag har varit kund hos 8 saltvattenshandlare, i fem länder på två olika kontinenter och jag kan ärligt säga att jag ännu inte har hittat en handlare som vare sig i pris, kvalitet eller kompetens kan hävda sig mot Triton.

OT !!!!!

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi diskuterade denna tråden på träffen i Växjö och då var Lasse en av oss som sa att det är något av dom roligaste trådarna på SG.

Vi pratade även om att det skulle varit roligt med en skitsnackstråd då det är så många som lärt känna varandra på olika träffar, i butiker mm. där man kunde kommentera olika saker som hör ihop med salt fast inte vara seriös.

Så att säga lite snack på Fredag och Lördagkvällar om man känner för det.

Det finns fler som skulle vilja ha en sådan tråd typ denna men med fritt snack utan påhopp.

Förlåt OT

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte bara be nån moderator döpa om denna tråden och flytta den till ett speciellt "skitsnackshörn"? Verkar ju finnas ganska många som tycker det är roligt att snacka skit om sig själv och andra (på skämt) ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men Lasse - håll med om att den här tråden ändå är en av de roligaste på länge :-) - just pga OT:na :)

Jo men det är ju OT när nån slutar att sparka på någon som redan ligger ner. Någon j-a ordning får det vara även i ett saltvattensforum! :) (nu får ni leta referenser) :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glenn: Tja, Bosse hade rymt helt enkelt

Jani: Vissa saker bör det inte finnas bevisning för

Lasse: 245:or och inte minst gamla kära Amazon kombi tackar aldrig nej till ett förslag

Glenn (igen): SG har ju varit rätt hårda på OT-rensning men jag håller med om att det finns plats för en skitsnackstråd

Lasse (igen): Ja det här med att SLUTA att sparka på nån som ligger ner, det är ju ett oskick!

För övrigt, nånstans finns det nåt sånt här som att "Du vet att du är en riktig xxxxx när ....". Där fanns det med att: Du vet att du är en riktig reptilnörd när alla dina vänner ber dig om hjälp att flytta, det finns ingen som kan stoppa in så mycket i en bil som du. Det ligger nog en del i det, det här med terrarier och för all del även akvarier och en del andra husdjur med är en hård skola när det gäller att knöla in saker i bilar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För övrigt, nånstans finns det nåt sånt här som att "Du vet att du är en riktig xxxxx när ....". Där fanns det med att: Du vet att du är en riktig reptilnörd när alla dina vänner ber dig om hjälp att flytta, det finns ingen som kan stoppa in så mycket i en bil som du. Det ligger nog en del i det, det här med terrarier och för all del även akvarier och en del andra husdjur med är en hård skola när det gäller att knöla in saker i bilar.

Varför ska man ha det trångt, köp större bil istället ;)

post-6576-14468925682828_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sammanfattar

Leffe gillar att slösa

Ibland kommer han en dag tidigare till flyget bara för att visa Taxikvitton fram o tillbaka sedan ytterilgare en resa till Arlanda brara för att glänsa att hans Taxiresor kostade mer än själva flygresan till Tyskland ..... vad bryr jag mig om inte Leffe var tvungen at ringa mig ca 0400

Ang bilar ....... Leffe gillar Rostfribil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...