wrang Postat 6 augusti 2008 Författare Dela Postat 6 augusti 2008 Köpte en Wrasse idag Cirrhilabrus flavidorsalis Har ej vart så förtjust i dessa men denna är klockrenHoppas att få till en egen bild senare Blev 10 sniglar oxså Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 augusti 2008 Författare Dela Postat 12 augusti 2008 2 Korall bilder från idag1st Hydnopora rigida. Uppvuxen från en LS jag köpteär som en femkrona i storlek1st Hydnopora ?? ca 20x10cm Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 augusti 2008 Författare Dela Postat 12 augusti 2008 En liten mall att dela med sig då jag nu Måndag startat med zeovitemtoden och fått info om hur man lägger upp dettaDag 1 - 601. Pump intervall PÅ/ AV var 3:e timme ca 2 veckor2. Zeostart 2: Varjedag3. Zeofood: Varjedag ca 2 veckor4. Zeobak: Varjedag ca 2 veckorEfter ca 2 veckorZeostart 2: VarjedagZeofood: 2ggr i veckanZeobak: 2ggr i veckanRuska/Pumpa i enheten var annan dag (Senaste nu enl Thomas, ger bättre mulm) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 15 augusti 2008 Dela Postat 15 augusti 2008 1st Hydnopora ?? ca 20x10cmKan det vara grandis? Hur som helst är båda otroligt vackra! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 augusti 2008 Författare Dela Postat 15 augusti 2008 Tackar Björn. Själva formen för Hydnopora grandis stämmer med min så vi klubbar detta Ser ut som AIM sida över korallenhttp://whelk.aims.gov.au/coralsearch/html/401-500/Species%20pages/494.htmDär olika färgsättningar finns Cream färgad, gul eller grön Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 15 augusti 2008 Dela Postat 15 augusti 2008 Hydnopora rockar! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 15 augusti 2008 Dela Postat 15 augusti 2008 Hydnopora rockar!Japp! Min avatar var min godbit från tiden med 720-burken. :-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 augusti 2008 Författare Dela Postat 21 augusti 2008 En egen fotad bild på min läppfisk Cirrhilabrus flavidorsalis Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 augusti 2008 Författare Dela Postat 31 augusti 2008 Ny korall i karet Kul att träffat smulan och metcrue i butiken.Smulan bjöd på söta smuliga kakor Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Helt underbart vacker, Christian!Säg, hur fördelar du K-Z rören i din belysning? Jag underar på 3 x KZ-FP + 3 x KZ-NG, men vill höra din erfarenhet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 augusti 2008 Författare Dela Postat 31 augusti 2008 Tackar kul med kommentarer!Jag kör lite huller om buller men byter ut mina Coral light eftersom kommer bara att köra på Coral light NG + FP å ett blått ljusHar 4st CL3st CL NG1st Blått2st FPBakifrån och fram med mina lysrörCLNG, CL, FP, CLNG, CL, CLNG, CL, FP, CLNG, BlåttJag hadde nog kört med 4st CL NG å 2st KZ FPPratade med TedB igår å det lät som om han skulle köra 50/50 med NG och FP Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Snygga koraller.......häftigt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Vacker korall, Christian! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Snygg acropora. Vet du vad det är för sort? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Datate Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Jag hadde nog kört med 4st CL NG å 2st KZ FPPratade med TedB igår å det lät som om han skulle köra 50/50 med NG och FPNu i efterhand skulle jag nog köra den uppsättningen som TedB rekommenderade sist. Vi valde 4xkz-ng och 2xkz-fp, men det snyggaste ljuset är när 2 av varje är tända. Skulle jag byta rör igen skulle jag ta 3+3 istället för 4+2. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 augusti 2008 Författare Dela Postat 31 augusti 2008 Tackar.Nej vet ej vad det var för acropora ted precis fått in men grymt snygg é den iallafall. Skall kolla med Ted om han vet vilket namn den har. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Nu i efterhand skulle jag nog köra den uppsättningen som TedB rekommenderade sist. Vi valde 4xkz-ng och 2xkz-fp, men det snyggaste ljuset är när 2 av varje är tända. Skulle jag byta rör igen skulle jag ta 3+3 istället för 4+2.Tack!Då kör jag på min tänka linje med 50/50.Jag har varit i valet och kvalet mellan att blanda in 1-2 rör med "vanliga" CL, men jag har samtidigt fått för mig att NG verkar vara det självklara valet hädanefter. Jag har dock varit lite orolig för att få "för blått" ljus och kanske tummat på intensiteten också... Förmodligen gör jag en höna av en fjäder så det spelar nog ingen roll - bättre få till totalspektrat, då med 50/50 NG/FP.Ser verkligen fram emot när jag kommer till att starta upp ljuset!Sorry för off-topic Christian. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 augusti 2008 Författare Dela Postat 31 augusti 2008 Tack!Då kör jag på min tänka linje med 50/50.Jag har varit i valet och kvalet mellan att blanda in 1-2 rör med "vanliga" CL, men jag har samtidigt fått för mig att NG verkar vara det självklara valet hädanefter. Jag har dock varit lite orolig för att få "för blått" ljus och kanske tummat på intensiteten också... Förmodligen gör jag en höna av en fjäder så det spelar nog ingen roll - bättre få till totalspektrat, då med 50/50 NG/FP.Ser verkligen fram emot när jag kommer till att starta upp ljuset!Sorry för off-topic Christian.Ingen fara kul att hjälpa till.Skulle det bli fel med ljuset igen så får la man byta tillbaka igen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 Fortsätter mitt dokumenterande på karet. Nytt för idag att jag även skall ta inneifrån min webbcamNytt foto varje månad... 2/9 - 2008Webbcam - Nytt foto varje månad Vid Webbcamens snapshot funktion Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Mycket vackert Christian. Älskar verkligen din "clean" inreading, med bra balans på placering, art och storlek som ger dom förmån att kunna växa. Ser fram emot om 6mån-1år! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 tackar.Ja det är och skall bli kul å se det hela själv till våren. Kul med en fotoserie.Hoppas att du skall komma igång igen du med Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ahab Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Jättefint Cristian!Men jag saknar din Powderblue? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Riktigt fint!Kul att du fick bukt med fulalgerna.Hur tycker du zeovitmetoden fungerar? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 september 2008 Författare Dela Postat 3 september 2008 Ahab. Vilken menar du med Powerblue?Havre: Jo även jag kan råka ut för detta och ser ut nu att det löst sig. SVårt att säga é innepå min 3:e vecka men hittils ser det bra ut med produktion av mulm etc Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ahab Postat 3 september 2008 Dela Postat 3 september 2008 Ahab. Vilken menar du med Powerblue?Powderblue surgeonfish, Acanthurus leucosternon eller vitbröstad kirurg. Kärt barn har många namn. Vad hände med den? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg