Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Köpte en Wrasse idag Cirrhilabrus flavidorsalis

YellowfinFairyWrasseWMW_Ap8SW.jpg

Har ej vart så förtjust i dessa men denna är klockren

Hoppas att få till en egen bild senare

Blev 10 sniglar oxså

• Svar 743
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

2 Korall bilder från idag

1st Hydnopora rigida. Uppvuxen från en LS jag köpte

post-736-14468915889242_thumb.jpgär som en femkrona i storlek

1st Hydnopora ??

post-736-14468915889475_thumb.jpg ca 20x10cm

Postat

En liten mall att dela med sig då jag nu Måndag startat med zeovitemtoden och fått info om hur man lägger upp detta

Dag 1 - 60

post-736-14468915894049_thumb.jpg

1. Pump intervall PÅ/ AV var 3:e timme ca 2 veckor

2. Zeostart 2: Varjedag

3. Zeofood: Varjedag ca 2 veckor

4. Zeobak: Varjedag ca 2 veckor

Efter ca 2 veckor

Zeostart 2: Varjedag

Zeofood: 2ggr i veckan

Zeobak: 2ggr i veckan

Ruska/Pumpa i enheten var annan dag (Senaste nu enl Thomas, ger bättre mulm)

• 2 veckor senare...
Postat

Helt underbart vacker, Christian!

Säg, hur fördelar du K-Z rören i din belysning? Jag underar på 3 x KZ-FP + 3 x KZ-NG, men vill höra din erfarenhet.

Postat

Tackar kul med kommentarer!

Jag kör lite huller om buller men byter ut mina Coral light eftersom kommer bara att köra på Coral light NG + FP å ett blått ljus

Har 4st CL

3st CL NG

1st Blått

2st FP

Bakifrån och fram med mina lysrör

CLNG, CL, FP, CLNG, CL, CLNG, CL, FP, CLNG, Blått

Jag hadde nog kört med 4st CL NG å 2st KZ FP

Pratade med TedB igår å det lät som om han skulle köra 50/50 med NG och FP

Postat

Jag hadde nog kört med 4st CL NG å 2st KZ FP

Pratade med TedB igår å det lät som om han skulle köra 50/50 med NG och FP

Nu i efterhand skulle jag nog köra den uppsättningen som TedB rekommenderade sist. Vi valde 4xkz-ng och 2xkz-fp, men det snyggaste ljuset är när 2 av varje är tända. Skulle jag byta rör igen skulle jag ta 3+3 istället för 4+2.

Postat

Tackar.

Nej vet ej vad det var för acropora ted precis fått in men grymt snygg é den iallafall. Skall kolla med Ted om han vet vilket namn den har.

Postat
Nu i efterhand skulle jag nog köra den uppsättningen som TedB rekommenderade sist. Vi valde 4xkz-ng och 2xkz-fp, men det snyggaste ljuset är när 2 av varje är tända. Skulle jag byta rör igen skulle jag ta 3+3 istället för 4+2.

Tack!

Då kör jag på min tänka linje med 50/50.

Jag har varit i valet och kvalet mellan att blanda in 1-2 rör med "vanliga" CL, men jag har samtidigt fått för mig att NG verkar vara det självklara valet hädanefter. Jag har dock varit lite orolig för att få "för blått" ljus och kanske tummat på intensiteten också... Förmodligen gör jag en höna av en fjäder så det spelar nog ingen roll - bättre få till totalspektrat, då med 50/50 NG/FP.

Ser verkligen fram emot när jag kommer till att starta upp ljuset!

Sorry för off-topic Christian.

Postat
Tack!

Då kör jag på min tänka linje med 50/50.

Jag har varit i valet och kvalet mellan att blanda in 1-2 rör med "vanliga" CL, men jag har samtidigt fått för mig att NG verkar vara det självklara valet hädanefter. Jag har dock varit lite orolig för att få "för blått" ljus och kanske tummat på intensiteten också... Förmodligen gör jag en höna av en fjäder så det spelar nog ingen roll - bättre få till totalspektrat, då med 50/50 NG/FP.

Ser verkligen fram emot när jag kommer till att starta upp ljuset!

Sorry för off-topic Christian.

Ingen fara kul att hjälpa till.

Skulle det bli fel med ljuset igen så får la man byta tillbaka igen

Postat

Mycket vackert Christian. Älskar verkligen din "clean" inreading, med bra balans på placering, art och storlek som ger dom förmån att kunna växa. Ser fram emot om 6mån-1år!

Postat

tackar.

Ja det är och skall bli kul å se det hela själv till våren. Kul med en fotoserie.

Hoppas att du skall komma igång igen du med

Postat

Ahab. Vilken menar du med Powerblue?

Havre: Jo även jag kan råka ut för detta och ser ut nu att det löst sig. SVårt att säga é innepå min 3:e vecka men hittils ser det bra ut med produktion av mulm etc

Postat
Ahab. Vilken menar du med Powerblue?

Powderblue surgeonfish, Acanthurus leucosternon eller vitbröstad kirurg. Kärt barn har många namn. Vad hände med den?

• Skapa Ny...