Gå till innehåll

Metcrue 600 liters SPS/LPS


metcrue

Rekommenderade inlägg

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej ,har du rör hemma så värmer du bara det och bockar det som du vill,om du ska ha tex 50cm med en sidleds förflyttning på ca 10cmdå värmer du dom 30cm i mitten sen tar du i ytterkanterna och drar samtidigt som du böjer ,det går inte åt nån krafft alls det är bara för det inte ska vika sig,mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett steg närmare, var hos Ted och kompletterade med lite rördelar och fick ett paket från Stefan så nu har jag monterat en flödesmätare och en justeringskran till kalkreaktorn.

Även ett extra rör så jag kan testa att köra med hävert i stället för standpipen, måste pröva båda.

Tackar för leveransen Stefan.

post-774-14468915001118_thumb.jpg

post-774-14468915001241_thumb.jpg

post-774-14468915001352_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, ganska genomtänkt. Framför allt såg jag till att bygga in möjligheten till att ändra och testa saker. Häverten har nu startad och stängt av sig ett tiotal gånger utan problem och det är totalt knäpptyst. Jag har även simulerat stopp i häverten, då går durson igång och på så sätt får man en tyst nödevakuering.

Jag kör med en Deltec 4040 som retur rör med 32mm in/ut, häverten är i 25mm och den måste nästan vara inställd på fullt flöde med bara lite begränsning med kranen för att det skall funka.

Ja, lite synd för det är alltid lättare att se i verkligheten. Jag skall skissa ihop något, men det blir på papper så inge flådiga 3d bilder:).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe gött att höra att det funkar för dig Daniel. En hävert är mer sug i änn man kan tänka sig så skulle ej din pump hänga med att leverera vatten upp så får du nog gå ner på storleken på hävert röret.

Fick du klippa bort några taggat på din ytavrinningskam?

Hur långt ner är ditt hävert rör från botten och upp i ytavrinningskammaren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,det är så det ska vara ,tyst men ändå säkert ,det kan vara lite bökigt att hitta det rätta läget,nu ska du bar kolla skilnaden när juset är tänt eller släckt,min stiger ca 1,5cm när ljuset släcks,pumpen lämnar väl nån liter extra då, fast nu kommer du hitta andra ljud som du inte hört förut, det brukar sluta med att det sitter silikonslan på alla pumpar. jag byttet till mindre pumpar men då är fästena så små att pumpen kommer för nära rutan och då hörs dom tydligare,Mvh stefan

post-1262-14468915001804_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har häverten ganska nära ytan i boxen, det var svårt att kapa den rätt då jag hade limmat innan:(. Det är snarare så att pumpen ger så mycket att endast lite strypning behövs. Deltecen är otroligt tyst måste jag säga, gäller väll att hålla sakerna rent för att det skall fortsätta vara så. Tyvärr så är det väldigt lite spel, kanske bara några centimeter men det verkar funka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte det snarare att göra med att om nivån sjunker så blir det tyngre för pumpen att trycka ut vattnet(vet inte riktigt hur det ser ut hos er,bara reflekterar över hur min egen ser ut med intern ytavrinning), därmed så bi det mindre vatten som rinner över till ytavrinningen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska bli kul att se hur du kommer bygga upp revet så småningom Daniel. :)

Funderar själv på att testa att köra utan durso och bara ha fritt blås ner, mest för att ha testat liksom. Mitt T-kors i durson sitter bara fast med hjälp utav gummipackningar, så det är inga problem att få den på plats sen igen om det inte skulle var något för mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...