metcrue Postat 26 mars 2008 Författare Postat 26 mars 2008 Tack för alla vänliga ord. Var nere hos Ted och skaffade nano stream i dag, så den installeras i morgon. Monterade även mån/soluppgång/blixt LEDen i dag(se bild). Slänger även i en bild på de produkter jag använder. Citera
crille Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Tack för alla vänliga ord. Var nere hos Ted och skaffade nano stream i dag, så den installeras i morgon. Monterade även mån/soluppgång/blixt LEDen i dag(se bild). Slänger även i en bild på de produkter jag använder.aaaah du köpte en sån!! dom verkar grymma, testat blixten? nice "barskåp":) Citera
Vargklo Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Slänger även i en bild på de produkter jag använder.En undran... är det någon produkt du INTE använder? EDIT:OT: När jag ser alla flaskor kan man ju undra om det inte går att fixa en "all-in-one" solution Citera
wrang Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 kul att du fick till det med led belysningen. Varför är karet så mjölkit? Citera
alofstrand Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 riktigt snyggt!kul att se ett annorlunda placering på karet! Citera
metcrue Postat 26 mars 2008 Författare Postat 26 mars 2008 Hehe, jo jag har de flesta produkterna:).Lite mjölkigt är det, har fyllt på med sand.Undra vilken del av barskåpet som nyttjas mest? Citera
metcrue Postat 26 mars 2008 Författare Postat 26 mars 2008 Låter man bara bli att dricka de översta så brukar man slippa huvudvärk:). Huvudvärken kommer när man skall komma ihåg hur mycket man skall dosera och när efter man varit på den nedersta hyllan och smuttat:). Citera
wrang Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 tycker det är dagsnu att göra nått åt din fula standpipe. Den sticker upp å förstör renheten ovan vattenytanKolla på denna sida så verkar det vara bättre och snyggare sak DIY lydløs og billig standpipeGött då har du lösgjort stream pumparna så kan jag ta över dessaVilken sand blev det i karet nu då? Citera
metcrue Postat 26 mars 2008 Författare Postat 26 mars 2008 Japp, nu slipper jag klumparna till pump uslingar. De syns allt för mycket i mitt kar. Sanden var den där i påse med vatten:), vet inte riktigt vad den heter.Jag vet jag stör mig som fasen på standpipen, skall kapa den när jag får tid. Citera
Sillen Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 ...mån/soluppgång/blixt LEDen i dag(se bild)...Inget jag läst något om? Har du någon länk till belysningen? Citera
metcrue Postat 26 mars 2008 Författare Postat 26 mars 2008 http://www.ghl-profilux.co.uk/acatalog/LED_Simulation_Lighting.html Citera
jimmy Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 kanske kan sätta nån form av huv över hela ytavriningen i plexi eller nått å måla den svart skulle ge ett renare intryck Citera
stigigemla Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 När karet blir fullt av koraller så är det ingen som bekymrar sig om standpipen.Allt intresse går över till nedre hyllan i kemikalieskåpet då. Vi saltisar pratar ju helst om tekniken och teknikskåpet... Citera
acuario Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 Låter man bara bli att dricka de översta så brukar man slippa huvudvärk:). Huvudvärken kommer när man skall komma ihåg hur mycket man skall dosera och när efter man varit på den nedersta hyllan och smuttat:).Hehe. Översta hyllan ger huvudvärk bara man tänker på't, understa hyllan är medicinen när översta hyllan ger dig huvudvärk när du står där som ett frågetecken och undrar över alla doseringar du ska göra eller komma ihåg allt som du har gjort eller hmmm vilken dag var det jag skulle dosera zeofood? gjorde jag det i måndags eller glömde jag det? hur var det med denna flaskan då? 4 droppar jämna dagar udda veckor och helst då uppdelat på flera tillfällen samtidigt som zeoliten ska ruskas om. Bara 24 flaskor kvar hepp! Bäst att ta en liten tutare till från vodkaflaskan, nu ska vi se, Äsch jag ger karet en tutare också. Var var jag? bäst att ta en tutare så det klarnar lite, hmmm. Dosera 1ml till 25G varje dag eller vid behov, okey. bara 23 flaskor kvar, lätt som en plätt hehe. en tutare till, skål! vänta lite tog jag B-balance eller doserade jag k-balance?? Att det ska vara så svårt att minnas. äsch jag hoppar till nästa flaska, här är den, en liten tutare till Skål! (röst från sambo) Daniel du ser lite blek ut hur är det? Mår bra gumman ingen fara men va fa* jag råkade ta en tutare av zeospur ojoj,inte bra hehe... Bruksanvisningen...puh va skönt allt återgår till normalt efter 1-2 veckor om jag inte intar mera av denna vätska.P.s Jag hoppas att du inte tar illa upp men jag skojar bara lite och jag beundrar dig att du verkligen orkar med zeovitmetoden, jag insåg snabbt att jag inte gjorde det, åter igen grattis till ett häftigt akvarium. Citera
metcrue Postat 27 mars 2008 Författare Postat 27 mars 2008 Hehe, jo den nedre delen kan helt klart hjälpa när man snörrat ihop det och det gör jag med jämna mellan rum. Men va fasen, lite överdosering har ingen dött av, möjligtvis lite ågren dan efter(ala coyote ugly in bed), undra om korallerna känner samma sak. Är det någon som visar överdrivet intresse för standpipen så finns ju nedre delen i kemikalie hyllan att ta till:). Citera
metcrue Postat 28 mars 2008 Författare Postat 28 mars 2008 Köpt kabelkanaler, skall se om jag får dit dem i dag.Bu har jag plockat bort de stora streampumparna och satt dit nano i stället, blev riktigt bra tycker jag. Citera
Clownen Postat 28 mars 2008 Postat 28 mars 2008 Riktigt snyggt och stilrent Daniel! Kommer bli kanon när korallerna vuxit lite. Ett stort stim Anthias som cirkulerar pelaren hade inte varit helt fel . Citera
metcrue Postat 28 mars 2008 Författare Postat 28 mars 2008 Tackar, det skall rensas bort en hel del koraller och sättas i lite roligare varianter. Någon stimfisk skall i Anthias eller chromis, svårt att bestämma mig. Citera
wrang Postat 28 mars 2008 Postat 28 mars 2008 Snygg mussla. Fick du med glasroserna med levandesanden? Citera
metcrue Postat 28 mars 2008 Författare Postat 28 mars 2008 Hehe, nej glasrosorna följde med musslan:). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.