Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

• 2 veckor senare...
Postat

Vad skall man mata musslor med??? Har köpt mig en...kommer om ca. 1 månad?? Gillar det nitrat högt vatten??? Manne vilka snygga musslor du har. Själv har jag beställt en mörkblå med turkosa fläckar...695 kr. Vad betalade ni för era??

• 2 månader senare...
Postat
För att hålla liv i tråden postar jag en bild på min mussla.:ler:

[ATTACH]29573[/ATTACH]

riktigt fin! är bilden uppefrån? om den är det, hur ser den ut igenom glaset?

vart fick du tag på den?

• 3 veckor senare...
Postat
mycket fin! är fotot taget igenom glaset eller uppifrån?

Har fotat genom glaset, skulle kanske fotat uppifrån då den är färgrannare uppifrån. för trycka ner ett uw hus i karet och fota run

Postat
triton brukar väl ha ibland :) inte så långt ifrån järna heller.

triton hade 3 st i lördags! en så stor så den skulle knappt komma ner i mitt kar och 2 st som skulle ta upp halva mitt kar... :S

Postat
Så. Det är helt enkelt bara att förlita sig på att en handlare inom rimligt kör avstånd får in musslor?

Mvh/ joel

annars så skriver/ringer du till dem och ser om dom har några hemma eller ska ta hem i det närmaste :)

• 3 månader senare...
Postat

Ser ni musslans färg genom glaset eller måste ni titta uppifrån för att se färgen? Alla foton som är tagna är det genom rutan eller uppifrån?

• 2 månader senare...
Postat

Vad tror ni om att ha mussla i ett litet RSM 130? Finns det någon mussla som inte "växer ur" akvariet efter ett tag, och räcker ljuset?

I så fall, vilken mussla rekomenderar ni?

Postat
Vad tror ni om att ha mussla i ett litet RSM 130? Finns det någon mussla som inte "växer ur" akvariet efter ett tag, och räcker ljuset?

I så fall, vilken mussla rekomenderar ni?

min persoliga gissning är att ljuset inte räcker till tyvärr. rent storleks mässigt så finns det flera arter som hade funkat i storlek tex T.crocea.

får se om du får fler svar vad andra säger..

mvh manne

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...