Ouscazz Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Jösses... man blir ju helt matt... jäklar vad snyggt Janne!SPS'er är utan tvekan det vackraste i ett saltkar tycker jag.
turboadde Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Snygga bilder. Klart du ska köra på med sps:er Korallerna på bild 6 och 7 får du gärna pm:a om ifall du vill fragga dom sen.Bild 6 är det en lila lokani och bild 7 en millepora?
salar Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Hur långt bort e du med nya burken?Enligt Mr Christer T så så blir burken så stor att jag får komma och gjuta ett nytt golv åt dig.Patrik
salar Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Kör du Fauna M sortiment nu?Fina bilder på ett mäster kar.Patrik
Maglofster Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Mycket fint, detta hade man gärna tagit en närmare titt på med kameran i högsta hugg!
Janne Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Tack igen alla.Sjuan är helt riktigt en millepora, men sexan är en som är väldigt lik lokani med växer som en table istället och då heter den granulosa.Nja, men det kommer och bli ett häftigt djup 120, sen får vi se hur långt det blir, men någonstan mellan 120-140.Japp, jag kör sen lite mer än ett år FM, jag tycker det fungerar bra. Men jag är väl en av få som fortfarande kör med zeolitreaktor och metallhalogen./Janne
Janne Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Mycket fint, detta hade man gärna tagit en närmare titt på med kameran i högsta hugg!Det går väl och ordna, du får väl slänga iväg ett PM när det passar./Janne
Marko Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Du kanske kan hålla en sthlms-träff / knytkalas hos dig :-) Jag tar med fraggtång ;-)Instämmer för övrigt i hyllningskören - riktigt snyggt!
Nordin Postat 17 februari 2011 Postat 17 februari 2011 Jäkligt snyggt måste även jag säga och ställer mig i kö för att få dregla!.
Hirez Postat 17 februari 2011 Postat 17 februari 2011 Ja kommer gärna förbi, bara sätta ut ett datum för kalas om du vill alltså
Janne Postat 17 februari 2011 Författare Postat 17 februari 2011 Tack alla igen.Man vet aldrig jag kanske drar igång en träff vad det lider.På första bilden kan ni se en djuplevande table Multiacuta, det är därför den sitter så långt bort från ljuset som möjligt och i skuggan av den gröna.Man kan även se en liten mörk fragg i mitten som är tillbakabildad, jag hade räknat ut den, så jag satte den gröna där istället och då flyttar den på sig och börjar växa som ni kan se på den andra bilden. Tredje bilden är en Turbinaria Reniformis.På den fjärde bilden så kan man se hur den gula Caroliniana drar sig åt vänster för att komma undan för den andra som skuggar på höger sida./Janne
a.nilson Postat 17 februari 2011 Postat 17 februari 2011 Gör inte samma misstag som jag gjorde. Lägg inte i två okinawi gobys tillsammans med sps koraller. De lägger ägg 2gg i veckan i korallerna o där äggen läggs dör korallen.
Janne Postat 17 februari 2011 Författare Postat 17 februari 2011 Tack för tipset, jag har bara en./Janne
a.nilson Postat 17 februari 2011 Postat 17 februari 2011 Tack för tipset, jag har bara en./JanneJag jagade mina i 2 år. Nu när jag flyttade karet fick jag upp den sista.
totto Postat 18 februari 2011 Postat 18 februari 2011 Det ser otroligt vackert ut-dregglar- du har inte en helbild att bjuda på?vilka lampor kör du med? (kelvin?)mvh/Thomas
Janne Postat 18 februari 2011 Författare Postat 18 februari 2011 Tack, jag kan försöka ta en, men erfarenheten säger att det är svårt att få till en sådan.När kortet är taget så är det BLV 2 * 250 W 20000K + 2 * 54 W Fidji Purpel. På dagen kör jag 10000K lampor, jag blandar lite men tycker 20000K ljuset är snyggare./Janne
totto Postat 18 februari 2011 Postat 18 februari 2011 OK, har själv 2*400w med 20000k lampor i och är väldigt nöjd med det ljuset, men vissa färger träder inte riktigt fram som dem kunde gjort, speciellt dem rosa/röda färgerna, kanske hade blivit bra att kompletera med ett par fiji purple som du gjort.
Janne Postat 18 februari 2011 Författare Postat 18 februari 2011 Det blir ju lite varmare färger över huvud taget, det är en av huvudskälen till att jag använder fiji purple. Om du tittar på de senaste bilderna så ser du att det gula blir mycket varmare, så det är inte bara rött och rosa som blir finare./Janne
nike83 Postat 19 februari 2011 Postat 19 februari 2011 riktigt fint! har du någon "helhets bild"? vad fotar du närbilderna med för något? makrobj?
Janne Postat 19 februari 2011 Författare Postat 19 februari 2011 Tack, jag ska göra ett försök, som så många andra här på SG, Tamron SP 90./Janne
Ferngren Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 Otroligt vackert Janne,Riktigt kul att du kör med zeovit och lyckas bra.Jag kör själv zeovitmetoden men har haft en del bakslag som nu är över för denna gång.Eftersom mitt kar inte är ett år gammalt ännu så har jag fortfarande inkörningsproblemen och har nu precis passerat cyanodelen.Du borde prova liiite zeospur2 tillsammans med ökad dosering aminosyrorna så kan du kanske få ännu mer lyster och färger, om det nu är möjligt Härligt!!! är ialla fall ordet för dagen
Vargklo Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 Fantastiska bilder, Janne! Kul att du delar med dig!
Rekommenderade inlägg