Gå till innehåll

Framtidens Ljus är Här


thore kjellberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag har flyttat en del koraller både från mitt nano och från Mr Cheezys kar.

Korallerna från mitt nano mådde extremt dåligt då timern hade gått sönder och karet hade varit på i 3 dagar. Dessa har redan återhämtat sig. Korallerna från Mr Cheezys ser ut att må mycket bra och samtliga verkar överlevt flytten.

Sedan är det självklart lite tidigt att säga om de växer eller ej. LED belysningen verkar hur som helst inte göra karet varmt. Timern / programmeringen i den gillar jag också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Thore: Har några i min projekttråd. Ngt speciellt du vill att jag fotar?

Bytte till "Linor" nu i helgen för att täcka karet bättre, blev faktiskt stor skillnad (höjde den 3-4cm). Korallerna verkar må bra.

Kör med daylight i 5h, enligt tillverkaren bör jag inte ha längre. Samtidigt känns detta ganska lite...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det framgick väll tydligt nog. Han ville ha ett speciellt kar, och eftersom tillverkaren ändrat specifikationerna för karet var det bara ren tur att en balja med de gamla specifikationerna fanns kvar att få tag i... Då får man ta den var man nu får tag i det.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...