oveb Postat 2 november 2008 Postat 2 november 2008 fyfan det blev en kejsare tillslut! grattis.. ska bli kul att komma och kolla på skönheterna irl..Jag såg ingen fisk på bilden Men vad är det som står i bakgrunden Thomas ??Vill se mer :nya bilder:
havre Postat 2 november 2008 Författare Postat 2 november 2008 Ingen fisk för dig Ove...ingen nytta och han har redan varit och nallat på min ena favorit acropora. Dock verka det mer vara test än glupskhet, med lite tur växer korallen bättre efter lite retningar! Han käkar mysis och sea veggeis men skulle vilja få in lite pellets i kosten, de tittar han bara på och simmar vidare. Någon som har några bra tips för en kräsen kejsare?Jaja, ny bild... ;-)
Vargklo Postat 2 november 2008 Postat 2 november 2008 Jädrans vilken snygg kejsare, nu är jag riktigt avis
amatören Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 kejsarna är lätt en av dom snyggast fiskarna. sån som din hade jag nog inte sett innan,är mäktigt imponerad
havre Postat 13 november 2008 Författare Postat 13 november 2008 Jooo han ä goo han. Dock knaprar han fortfarande på några toppar...Karet rullar på även om tillväxten nu avstannat av oförklarliga anledningar (se ovan).Dagsfärska bilderMvh Thomas
freeman Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 nice akvarium .....just more corals will be beautiful..
freeman Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 nice akvarium .....just more corals will be beautiful..
saltbjörkan Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Nä så jä*la fint det bler tängk om mitt hadde varit så fint..
amatören Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 riktigt snyggt kar.......tar kejaren mycket koraller eller den bara smygäter???
Goranius Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Ingen fisk för dig Ove...ingen nytta och han har redan varit och nallat på min ena favorit acropora. Dock verka det mer vara test än glupskhet, med lite tur växer korallen bättre efter lite retningar! Han käkar mysis och sea veggeis men skulle vilja få in lite pellets i kosten, de tittar han bara på och simmar vidare. Någon som har några bra tips för en kräsen kejsare?Jaja, ny bild... ;-)Jag har en exakt likadan kejsare men min äter pellets dock så väntar han allt som oftast till sist att äta då han verkar tokrädd när någon står vid burken och matar.Du har fått till det bra, jag ger dig ett tag till sen kommer jag över med fraggtången.
havre Postat 18 november 2008 Författare Postat 18 november 2008 Kejsaren smygäter och har sedan jag började med räkbitar upphört med detta beteende. Den är allt annat än rädd och är med och slåss om maten, men pelletsen studsar bara på han. Räkbitarna handmatas, gäller bara å akta fingrarna.Den värsta banditen i karet just nu är c.binotatus som jagar samtliga blennider. Har numera även två salarias i karet men dessa håller sams än så länge.Har fortfarande problem med slemalger på stenen. Från början var det gröna håralger men det har nu gått över i cyano och brunt klet (troligen dinos). Mest troligt en del av cykeln och går över när det är dags.Bild på invandraren.
Laggeman Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 De tre nedersta polyperna på anemonen pekar rakt i huvudet på din Salarias. Det var det första jag såg, efter anemonen. Eller menar du din Elddvärgkejsare eller din Chromis kanske?
havre Postat 21 november 2008 Författare Postat 21 november 2008 Nej det var salariasen jag var ute efter ;-)
saltbjörkan Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 De tre nedersta polyperna på anemonen pekar rakt i huvudet på din Salarias. Det var det första jag såg, efter anemonen. Eller menar du din Elddvärgkejsare eller din Chromis kanske?haha hu fasiken kunde du se den jag missa den helt..
Laggeman Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Haha, man lär sig se dem även om de gömmer sig. Det är bra o veta var man ska leta om man dessutom dyker som jag gör. Då ser man även de små sakerna. Sen var det nästan för enkelt, jag menar, mitt i bild?Din BT är supersnygg Thomas!
-=Mr_B=- Postat 22 november 2008 Postat 22 november 2008 haha hu fasiken kunde du se den jag missa den helt..Till tröst kan jag säga att jag "ser" inte den ens nu. Eller om jag ska försöka vara tydligare. Hade någon givit mig bilden och sagt "Du, det är en fisk på den här bilden, hittar du den?" och jag inte sett den här tråden hade jag fått säga nej efter ett långt och träget stirrande.Jag ser så klart att det är "något" där mitt i bilden, men inte fasen känner jag igen det som en fisk...B!
amatören Postat 22 november 2008 Postat 22 november 2008 Till tröst kan jag säga att jag "ser" inte den ens nu. Eller om jag ska försöka vara tydligare. Hade någon givit mig bilden och sagt "Du, det är en fisk på den här bilden, hittar du den?" och jag inte sett den här tråden hade jag fått säga nej efter ett långt och träget stirrande.Jag ser så klart att det är "något" där mitt i bilden, men inte fasen känner jag igen det som en fisk...B!Jag hittade inte heller fisken förrän "lösningen presenterades" och då fick jag ändå leta länge på första bilden!!!Men det var en super bild!!! snyggt!
havre Postat 22 november 2008 Författare Postat 22 november 2008 Jo jag vet, men bilderna där den inte var centrerad var ännu o skarpare. Oflyt att du tittade först i tråden ;-)
Rekommenderade inlägg