Postat 16 januari 201114 år Stort Grattis Peter! Ni får döpa honom till något latinskt och lägga ut det som en ny sort på Reeflex.
Postat 17 januari 201114 år Författare Provkör nya ytavrinningen. (Hoppas ni ser hur den är konstruerad trots min lite konstnärliga bild av den)...Återkommer med ett utlåtande när jag kört den några dagar...
Postat 17 januari 201114 år Författare ingen box alls denna gång ?Nej, jag har ersatt boxen med ett par extra böjar och en "tratt" som vattnet får rinna ner genom. -Jag gillade aldrig boxen utseendemässigt.
Postat 17 januari 201114 år Nej, jag har ersatt boxen med ett par extra böjar och en "tratt" som vattnet får rinna ner genom. -Jag gillade aldrig boxen utseendemässigt.o myllret av sniglar/eremiter/fiskar som kan få för sig o krabba med häverten.. kankse ett gallernät av något slag tex.. bara för att säkerhetställa lösningen ?
Postat 17 januari 201114 år Författare o myllret av sniglar/eremiter/fiskar som kan få för sig o krabba med häverten.. kankse ett gallernät av något slag tex.. bara för att säkerhetställa lösningen ?Ja, det sitter nät där röret smalnar av en liten bit ned.
Postat 18 januari 201114 år Jag hade två st. Tunze galler som jag helt enkelt lagt ovanpå båda mina rör, det under vatten suger fast det rätt så bra, det som ligger på det översta röret ligger väl lite väl lätt på och skyddar nog inte för något, men det känns ändå bättre än inget.
Postat 18 januari 201114 år Grattis Peter till en tid av sömnlöshet Kan du ta en titt på mitt nya inköp kanske? Funderar på att kanske byta ut den.. Talar då om kejsaren
Postat 22 januari 201114 år Författare Mätte min fosfat och nitrat idag. Inget utslag på fosfattestet, och knappt märkbar färg på nitrattestet (uppskattar värdet till < 0,5 ppm). Biopelletsen tycks ha dragit ned nitraten riktigt bra. Lite vattenbyten på det här och korallerna borde bli riktigt bra... *hoppas jag*
Postat 29 januari 201114 år Stort grattis till er båda Peter! Oj oj oj ... Nya tider! Roligt att se att du är i gång med ditt stora akvarium också.
Postat 29 januari 201114 år ...och så en skivanemon.Snygg anemon. Tyckte att det var en muräna som kikade fram i den!
Postat 30 januari 201114 år Författare Skruvade och limmade upp en grendosa som hängt på "trekvarten" ett tag. Kan verkligen rekomendera dessa grendosor från Conrad.
Postat 31 januari 201114 år Författare Riktigt fina bilder släng gärna upp ett par helbilder oxå!Jag har tyvärr inte så mycket att komma med då jag mest har småfraggar i akvariet just nu...
Postat 31 januari 201114 år Jag har tyvärr inte så mycket att komma med då jag mest har småfraggar i akvariet just nu...Blir bra och se sånt oxå, då kan man gå tillbaka och verkligen se en förändring/tillväxt framöver
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.