Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Provkör nya ytavrinningen. (Hoppas ni ser hur den är konstruerad trots min lite konstnärliga bild av den)...

Återkommer med ett utlåtande när jag kört den några dagar...

post-2486-14468921101462_thumb.jpg

Postat
ingen box alls denna gång ?

Nej, jag har ersatt boxen med ett par extra böjar och en "tratt" som vattnet får rinna ner genom. -Jag gillade aldrig boxen utseendemässigt.

Postat
Nej, jag har ersatt boxen med ett par extra böjar och en "tratt" som vattnet får rinna ner genom. -Jag gillade aldrig boxen utseendemässigt.

o myllret av sniglar/eremiter/fiskar som kan få för sig o krabba med häverten.. kankse ett gallernät av något slag tex.. bara för att säkerhetställa lösningen ?

Postat
o myllret av sniglar/eremiter/fiskar som kan få för sig o krabba med häverten.. kankse ett gallernät av något slag tex.. bara för att säkerhetställa lösningen ?

Ja, det sitter nät där röret smalnar av en liten bit ned.

Postat

Jag hade två st. Tunze galler som jag helt enkelt lagt ovanpå båda mina rör, det under vatten suger fast det rätt så bra, det som ligger på det översta röret ligger väl lite väl lätt på och skyddar nog inte för något, men det känns ändå bättre än inget. :)

Postat

Mätte min fosfat och nitrat idag. Inget utslag på fosfattestet, och knappt märkbar färg på nitrattestet (uppskattar värdet till < 0,5 ppm). Biopelletsen tycks ha dragit ned nitraten riktigt bra. Lite vattenbyten på det här och korallerna borde bli riktigt bra... *hoppas jag*

Postat
Riktigt fina bilder :) släng gärna upp ett par helbilder oxå!

Jag har tyvärr inte så mycket att komma med då jag mest har småfraggar i akvariet just nu...

Postat
Jag har tyvärr inte så mycket att komma med då jag mest har småfraggar i akvariet just nu...

Blir bra och se sånt oxå, då kan man gå tillbaka och verkligen se en förändring/tillväxt framöver :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...