Gå till innehåll

Sillens 720 l


Sillen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 238
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag tänkte nu lägga in ytterliggare 2 st koraller jag har som jag tyvärr inte har namnet på och när jag söker blir jag så osäker. Är det någon spm tror sig veta ved det är få¨r ni gärna tipsa mig vad jag ska söka vidare på.

Den rosa gillar jag då den i blåljuset på kvällen byter färg från Rosa till blå. Coolt tycker jag. Den andra är också fin då den kompletterar de korakker som inte har så mycket polyper ut.

post-2171-1446891596237_thumb.jpg

post-2171-14468915962593_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt fint kar.Vad det gäller sandvändare så har jag i alla fall märkt att dom behöver mat i massor.Jag har haft flera och dom har dött en efter en.Tills jag börja mata mina.Jag ger min som jag har kvar bitar av räkor 1 gång om dagen doppad i FM ultra och den är nu fet och god =)..Tydligen får den inte tillräckligt från min sand i mitt akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar!

Skulle kunna vara brist på mat även om jag inte riktigt tror på det då jag tidigare hade en stor som levde i gamla karet och att jag nu hade 2 små med mycket mer sand.Fast å andra sidan så kan det mycket väl vara så som du säger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul du gillar karet Freddi! Tyvärr är jag inte klar med möbeln varför det inte finns några sådana bilder. Förhoppningsvis blir jag klar med underskåpet inom kort och kan då ta kort.

Det första jag ska göra nu är att få upp mina Gibiondon okinawae ur karet då jag är rädd att de stressat ihjäl en av mina nya Acroporafraggar som jag satte ner i karet i går kväll. Är det någon som vet hur man får upp dessa så får ni gärna ta över dessa från mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lägger upp några bilder på Acroporor jag har. Tyvärr kan jag inte hjälpa bildkvaliteten men jag har fått förfrågan från duktig fotograf om han ska fotografera vilket jag ser fram emot.

Den första bilden är på en Blå Acropora som jag tror är en variant av Staghorn.

Andra bilden är på en A Staghorn som jag gillar lystern i färgen på. Färgen har blivit bättre på den sedan den kom till mitt kar för någon vecka sedan.

Nästa bild är också på en A staghorn som har en grymt härlig gul/grön färg. Denne skulle ha matchat den gröna Acroporan jag hade som fragg tidigare som tyvärr dog. Ska försöka höra mig för om jag kan få tag på en fragg av den igen.

Därefter kommer en bild på en korall som tidigare var två ihop växta Acroporor där nu den ena har tagit över hand. Får tyvärr inte framlystern på bilden.

Sedan kommer bilder på två Acropora sp som sitter på olika plats i karet men har samma härstammning. Detta är min första Acropora sort som jag har haft ett tag sedan den bara var ca 2 cm.

post-2171-14468915968148_thumb.jpg

post-2171-14468915968327_thumb.jpg

post-2171-14468915968562_thumb.jpg

post-2171-1446891596897_thumb.jpg

post-2171-14468915969229_thumb.jpg

post-2171-14468915969505_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt nice får jag säga!!!

Den lila acroporan har jag också en jäkla massa av och den har överlev allt som har hänt genom åren grymt härdig korral och riktigt snygg när den färgar ut.

Var det en fragg ifrån dimorb?

Jag är inte riktigt säker på vilken du menar då det är bilder på 3 olika varianter som alla är mellan blå och lila.

Jag vet inte om Dimorb har haft en likadan men min kommer inte därifrån oavsett vilken av dem du menar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt fint ut sillen.
Toksnyggt Sillen !!

Hade för mig att vi startade burkarna ungefär samtidigt men du är ju lååååångt före mig !

Känner att det är kul att lägga ut lite bilder om man får så positiv respons. Känns jätte bra. Nu är det så att jag har misslyckats med några fraggar också då jag har 2 fiskar som ligger riktigt illa till om jag får tag i dem. Jag fick nyligen några fraggar av en kompis som de stressade ihjäl och sedan gör vi ett nytt försök och nu klarar de transporten bättre men på 2 dygn stressade de ihjäl en riktig pärla.

Jag söker dock fortfarande fler SPS fraggar då jag nu bara vill ha det och lite LPS. Dock väljer jag bort sådant som jag inte tycker platsar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Det var visst etttag sedan jag uppdaterade denna tråd med lite bilder. Detta beror främst på att jag har haft lite dåliga färger på mina koraller men även liye på att jag inte får till bilderna då jag är rätt dålig på att fotografera.

Mina koraller har ett tag varit bruna i färgen vilket jag tror beror på att jag har haft mycket dåliga värden då min kalkreaktor började läcka och jag inte skötta värdena manuellt tillräckligt bra. Nu är reaktorn igårng igen och jag har fått hyfsade värden i karet, lite låg Ca och Mg. Bruna färgen beror inte på höga näringsväden då de är noll.

Får hoppas jag lyckas ta någon bild!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu tagit mig i nacken och fått fram 2 bilder på nya fiskar i karet.

Första bilden är på en Synchiropus ocellatus ( Scooter blenny ). Jag har 2 st som har gått några månader i karet. En liten diskret fisk som jag gillar då de liksom glider över stenen. Jag vet inte om det är ett par men de uppträder i par vid mörker i karet.

Dessutom var jag i förrgår och hämtade ytterliggare en kirurg. Jag har länge tänkt att jag skulle vilja ha en Acanthurus achilles ( A. achilles ) men har nu tagit beslutet att det får vänta till framtiden då de är mycket svåra, samt dyra. Nu blev det istället en Acanthurus japonicus ( A. japonicus ) som är mycket vacker den med. Under de 2 dygn den har gått i karet har den inte haft några problem med övriga kirurger och de andra har inte hellar haft problem med denne. Den har även klarat sig utan prick med samt att den äter mycket bra!

post-2171-14468916419384_thumb.jpg

post-2171-14468916419605_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul det finns fler som gillar mitt fiskval. Jag gillar dem skartp själv också och har några bilder till som får duga. Korallerna får jag verkligen inte till bilderna på så de får ni vänta på tills han som lovat att komma förbi och ta bilder har varit här. Med andra ord, är det någon som gillar att fotografera så säg bara till så är ni välkommna!

post-2171-14468916420476_thumb.jpg

post-2171-14468916420693_thumb.jpg

post-2171-14468916420913_thumb.jpg

post-2171-1446891642117_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...