Gå till innehåll

Sillens 720 l


Sillen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 238
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

grymt snygga bilder på fisken jonas...!!

Jag får tacka men får skicka vidare berömmet då det är min fru som tagit de sista bilderna. De som postades i går tog jag själv med mobilkameran, inte bästa kameran.

Japonicus!!!! Jag förstår varför du fotar just den

Jag har ju länge gått och variyt sugen på A achilles och denna har varit lite skymundan i mina tankar. När jag åkte för att hämta den var jag fortfarande i nte helt säker men nu är jag KÄR! *ler* Mycket vacker och jag gillar också att den anpassade sig så fort i karet och inte viker undan för de andra Kirurgerna som dessutom är lite större.

snygg firre...

jag har gått och köpt mig en rätt så bra kamera.. skulle kunna komma förbi och ta några bilder om du vill.. är bara att dra iväg ett sms till mig nån gång så kommer ja om jag har tid..

:smiley20: Tackar för erbjudandet! Du är så välkomen så! Vi hörs på annat media för nu måste vi fixa det då fler än du vet om det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Trevligt att träffas live för en gångs skull, har ju försökt några ggr men det har ju aldrig passat. Men idag så. Riktigt snyggt bygge på karet, kan bara tänka mig hur det kommer se ut när allt vuxit till sig ordentligt.

Gott kaffe och goa bullar var det med.

Hoppas bara fraggarna klarar sig nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt att ses!

Jag får tacka för fraggarna och SPS:erna ser ut att må toppen (så pass som de gör efter ett dopp) Jag hann inte limma de lösa igår utan får försöka hinna under dagen i dag!

Kör försiktigt så ses vi fler gånger!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick precis ner korallerna jag fick med mig från dig. Det ser ut som dom kommer överleva, det visar sig väl om någon dag eller två.

Dom hamnade i karet precis innan mina actinicrör släcktes, coooola färger trots att dom var gröna.

Så jag rekommenderar dig att skaffa ett pure actinicrör till den tomma platsen du har i din ramp. börja och sluta dagen med detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra då vet vi att det funkar så pass länge i alla fall. Då kan vi testa med någon annan nästa gång för det fanns ju någon/några andra SPS du var intresserad av.

Jag får satsa på något pure actinicrör då. Ska ta mig runt lite i Stockholm och se vad som finns då jag inte tror att min vanliga leverantör har några hemma. Sätter jag dit ett sådan rör byter jag nog ut något av mina osram mot något vitare också. Har du förslag på det också?

Tackar för tipsen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det fanns ju ett gäng, men dom kan vi ta längre fram när det vuxit till sig lite mer hos dig.

Tycker det borde finnas någonstans i den stan iaf. Mitt senaste rör jag köpte var tillverkat av Gisemann, chrome (nånting) pure actinic. Men vilket pure actinic rör som helst borde ju funka, typ 30000K eller nära iaf.

Angående dom vita vet jag faktiskt inte, kanske FM aquascience special eller duo, eller KZ new generation. Det är ju så svårt att tala om för någon annan var denne tycker om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar vara bra på att tala om det redan då jag har 3 st FM special och söker ett duo. Duo verkar vara svårt att få tag påi 80 W. KZ får jag titta lite på.

Om andra har tips emottages dem med glädje. I dag har jag en armatur med plats för 7 st 80 W T5 och har bara 6 st platser upptagna. Jag har alltså 3 st Faunamarin Special, 2 st osram 67 (DaTrucka föreslog jag byter ett av dem till ett pure anticin för att få mer florocerande), 1 st KZ Fijipurpel. Den uppsättningen känns blå men saknas lite florocerande som jag hoppas löses med DaTruckas förslag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Jag har blivit uppmanad att visa lite nya bilder av mitt kar då det var länge sedan jag sist. Är inte nöjd med färgerna på mina koraller varför det inte nu blir så mycket korallbilder heller. Börjar med et bar bilder på delar av karet för att sedan skicka med en på fisk och avsluta med en härlig Acropora.

post-2171-14468916715965_thumb.jpg

post-2171-14468916716129_thumb.jpg

post-2171-14468916716327_thumb.jpg

post-2171-14468916716524_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

snyggt jonas..

säg till om du vill bli av med lite acro fragg!!

TACK!

Jag har några redan nu som jag ska göra mig av med. Har inte lagt ut någon annons än då jag velar lite vad jag ska göra mig av med. Vad som gör att jag velar är att jag vill ha kvar att byta med men ändå göra plats för nya koraller om jag hittar! Jag var förbi hos min handlare här om dagen och såg en korall jag vill ha. Vågade inte köpa den då jag inte visste var jag skulle ställa den. Det är ett dilemma att vilja ha karet fullt men ändå plats för nya koraller!

Ser ju riktigt bra ut Jonas!

Tjockt med koraller som kommer fylla akvariet när dom växer till sig.

Och vacka firrar oxå.

/Hellman

TACK!

Jag gillar kirurger skarpt så dessa gillar jag defenitivt! Hoppas du känner igen fraggen framför Achantrusen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så kul när man får beröm för karet även om jag inte kan fotografera själv. Bilderna jag lägger ut i dag och de från igår är tagna av frun. Hon gör det bättre än vad jag lyckas med min telefon.

Tänkte nu lägga ut bild på en korall som jag först varit tveksam till och det är Hysterixen. Jag har länge ratat den men mina kopisar har tjatat på mig och bett mig testa i alla fall. Nu gillar jag den i alla fall.

Jag har i detta kar inte haft några alger alls mer än lite i ytavrinningen. Kan bero på de kirurger jag har men framför allt denne lille flirtaren. Kolla på den när den blinkar med sina långa ögonfransar!

Skickar även med en bild på en av paletterna!

post-2171-14468916727109_thumb.jpg

post-2171-14468916727314_thumb.jpg

post-2171-14468916727514_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här var ju hur kul som helst så jag tar och lägger ut några bilder till.

Jag börjar med en jag fick hjälp med ett id under kvällen i går som jag dessutom fick trevliga positiva kommentarer om. Skickar med den tråden bara för att stärka mitt ego. :skrattar: ( ID på korall? )

Sedan skickar jag med bild på 2 av mina tre sorter av Euphyllia. Utöver dessa två har jag även en Eupyllia parancora som sitter tillsammans med Euphyllia paradivisan. Id tråd till Euphyllia paradivisa finns här ID på Euphyllia? .

post-2171-14468916728182_thumb.jpg

post-2171-1446891672839_thumb.jpg

post-2171-14468916728657_thumb.jpg

post-2171-14468916728847_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga bilder! Det var länge sedan jag såg ditt kar. Vad heter den lila korallen på första bilden? Sån skulle jag vilja ha.

Det verkar som att inget kar är för stort nog :) Tänk på mig som bara har 240l. Jag får börja stapla koraller längst väggarna om jag ska få plats med fler. Men jag kommer gärna och kikar om du vill sälja fraggar.

Mvh,

Elin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läckra bilder, gillar dina Euphyllior måste ta och fixa mig lite fler arter av dem. Sen får man hoppas att man kan starta upp ett nytt större kar med bättre belysning så man kan ha lite fler roliga SPS:er i karet också. För din blomkål (Pocillopora:n) är ju härlig, som det mesta i ditt kar för övrigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar pocilloporan skarpt!

Skickar in ett par bilder till. Just nu har jag hjärnsläpp på korallen så är det någon som vet arten är jag tacksam för att få veta den.

Fisken tog jag med då jag gillar madarinerna och denna bild gör den rätt, min fru som tog bilden!

post-2171-14468916744323_thumb.jpg

post-2171-14468916744688_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...