Gå till innehåll

Sillens 720 l


Sillen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 238
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

tackar för alla snälla ord! Får ta och fixa lite flera bilder. Bilder med samma kvalitet som de nu har sett kan jag lova inom kort!

Supersnyggt kar Jonas. Fina färger på korallerna. Vore kul att se det live någon gång. Hör av dig om du har några fraggar att sälja. Mvh, elin

Jag har diverse fraggar (och ev någon korall) redan men har inte fått ut någon annons. Fraggarna kommer sälja från 50 kr styck, pris beror naturligtvis på sort och storlek.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oscar!

Det löser vi!

Marcus!

Jo det har växt bra men jag har inte skött karet alls vilket gör att jag inte har färger riktigt som det´borde vara!

Då är vi två har inte gjort något med karet på hurlängesomhälst för en i dag..

men vackert var de en då..behöer inte alltid vara så färg glatt för att det ska vara vackert =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger upp ett par bilder till! Tanken var att det skulle tagits lite nya bilder under går dagen men tyvärr var mina sandvändare aktiva så det var allt för mycket partiklar i vattnet. Upptäckte dock en sak som jag inte gillar, jag har limmat fast en fraggsten på botten som jag nu funderar på hur jag ska få loss!

post-2171-14468918951941_thumb.jpg

post-2171-14468918952152_thumb.jpg

post-2171-14468918952374_thumb.jpg

post-2171-14468918952586_thumb.jpg

post-2171-14468918952787_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt. Har du provat med rakblad för att ta bort fraggstenen?

Nej, är dock lite osäker om det funkar då jag inte lyckats med att bryta loss det med en liten skruvmejsel. Tror det kan vara svårt att få in rakbladet under stenen tillräckligt, får testa!

Tackar för tipset!

Någon annan som limmat fast fraggsten i glaset med superlim, av misstag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad heter den orange svarta fisken du har ,den var fin

Jag gissar det är denna du menar http://se.reeflex.net/tiere/252_Centropyge_loriculus.htm

Jag gillar den skarpt och har länge försökt få tag på ett exemplar. Har missat dem några gånger samt ratat exemplar i affären någon gång.

De kan som alla Kejsare noppa lite på korallerna. Är inget stort problem hos mig då jag har tillräckligt mycket SPS:er.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och tillräckligt STORA sps:er

Jag bugar nickar och tackar för att jag fick titta förbi igår. Allt utom stjärnpolyperna har slagit ut här hos mig idag

När jag blir stor ska jag också ha stoooora koraller. Härligt att se!!

/Hellman

Kan bara hålla med om att det ser jäkligt snyggt ut med de stoooora korallerna. Härligt att se att någon låter det växa till sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är det en japonica där i karet med sillen?

Stämmer så bra så! Det är en fisk som inte viker sig för för så mycket annat och gör jag något i karet brukar den följa vad som sker nogrannt. Den är så nyfiken att jag får vara lite försiktig när jag gör rent rutorna med rakblad!

Och tillräckligt STORA sps:er :)

Jag bugar nickar och tackar för att jag fick titta förbi igår. Allt utom stjärnpolyperna har slagit ut här hos mig idag :)

När jag blir stor ska jag också ha stoooora koraller. Härligt att se!!

/Hellman

Tack själv! Det var trevligt att ses.

Jag tror at stjärnpolyperna slår ut inom kort. Mina var sura här hemma hela kvällen också!

Kan bara hålla med om att det ser jäkligt snyggt ut med de stoooora korallerna. Härligt att se att någon låter det växa till sig.

Jag gillar dem med! Tyvärr så har jag en Acropora jag ska försöka få ur karet för att sälja då jag inte riktigt får fram färgen på den. Sedan vill jag även kunna skaffa lite nya fina koraller när jag ser dem.

Huvuddelen av de korallerna som finns i karet är fram dragna från små till mycket små fraggar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hört japonican kan vara svår att få att överleva länge i ett kar

Alla Acanthurus kan väll vara svåra. Jag har länge drömt om att skaffa mig en Achilles men pga pris och stor dödlighet valde jag denna istället. Här finns lite mer inom om den:

http://se.reeflex.net/tiere/543_Acanthurus_japonicus.htm

Lätta Acanthurus

Acanthurus japonicus

Min har gått bra länge i karet nu. I början fick den lite stryk av övriga kirurger men det var läönge sedan de bråkade nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...