Wiking Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Är det någon mer än jag som upplever att det går väldigt segt på SG senaste veckan? Sidorna går långsamt att ladda och ibland måste man starta om browsern. Citera
Wiking Postat 30 mars 2009 Författare Postat 30 mars 2009 Konstigt, jag har jättestora problem och det enbart med SG. Alla andra sidor runt om i världen fungerar perfekt. I helgen och i kväll har det varit rent hopplöst. Citera
pwin Postat 31 mars 2009 Postat 31 mars 2009 Är det någon mer än jag som upplever att det går väldigt segt på SG senaste veckan? Sidorna går långsamt att ladda och ibland måste man starta om browsern.Jag har haft lite av dessa problem också. Citera
Wiking Postat 6 april 2009 Författare Postat 6 april 2009 Helt klart något som inte stämmer. Jag har ägnat 30 min åt att försöka komma in på SG. Citera
Marko Postat 6 april 2009 Postat 6 april 2009 För mig funkar det klockrent. Kanske dags att börja kolla vilka nät folk sitter på? Kanske någon leverantör som har routing/proxy problem. Citera
Wiking Postat 6 april 2009 Författare Postat 6 april 2009 Det märkliga är att vilken sida jag än här i världen går till så fungerar det kanon, men inte SG inte. Citera
stigigemla Postat 6 april 2009 Postat 6 april 2009 Testa att slå av ADSL-modemet 30 sekunder och starta det igen.Jag har bara mina vanliga problem. Jag brukar försöka ansluta till olika toppdomäner och kommer jag bara in på en så är det löst. Fast när jag skulle skicka detta hängde nätet sig... Första gången på ungefär två veckor. Citera
Wiking Postat 6 april 2009 Författare Postat 6 april 2009 Testa att slå av ADSL-modemet 30 sekunder och starta det igen.Testar flera gånger redan. Citera
petrol Postat 7 april 2009 Postat 7 april 2009 Mycket märkligt. Jag surfar från jobbet och hemma, med helt olika konfigurationer. Har aldrig några problem.Kan du beskriva problemen närmre är du snäll. Har du provat med olika webbläsare? Vilken operatör har du? Upplever du samma problem om du surfar från någon annan dator till SG? Citera
Wiking Postat 7 april 2009 Författare Postat 7 april 2009 Mycket märkligt. Jag surfar från jobbet och hemma, med helt olika konfigurationer. Har aldrig några problem.Kan du beskriva problemen närmre är du snäll. Har du provat med olika webbläsare? Vilken operatör har du? Upplever du samma problem om du surfar från någon annan dator till SG?Nej, inte provat med olika webbläsare eller annan dator. Jag använder IE 7.0. Telia är min leverantör.När det strular så har jag följande problem.När jag surfar runt på SG så laddas inte sidorna ner fullt ut och det går väldigt långsamt, väldigt segt. Många gånger lyckas inte nedladdningen alls och jag måsta starta om browsern. Ibland hjälper det att starta om browsern och gå in på SG igen, ibland fungerar inte det heller.Vissa dagar, som i kväll, har jag inga problem alls. Vissa dagar så har jag problemet konstant. Citera
-=Mr_B=- Postat 7 april 2009 Postat 7 april 2009 Just nu, måste jag tillstå att SVG är seg. Provade ett par andra sidor när jag i alla fall var igång, och de led inte av motsvarande seghet (eftersom jag håller på med matlagning samtidigt, säg 15 minuter innan inlägget postas)B! Citera
Arcadius Postat 7 april 2009 Postat 7 april 2009 Jag upplever också att sidorna tar 2-3 minuter ibland att laddas klart, då man bara ser logotypen i toppen. Kanske är lokalt, annars brukar inte en 100Mb lina slöa direkt. Får köra en traceroute. Citera
petrol Postat 7 april 2009 Postat 7 april 2009 Jag ska kika i DBn om där finns några felmeddelande.Det kan hicka till nu när jag felsöker DBn men det blir max under att par minuter. Citera
petrol Postat 7 april 2009 Postat 7 april 2009 DBn är helt ok.Fortsätt att meddela i denna tråd när det är seeegt. Skriv klockslaget när det är segt.Jag har själv inte märkt att det är segt. Citera
petrol Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Om/när ni som är drabbade märker att sidan är seg. Prova tillfälligt att deaktivera antivirusprogrammet en stund och surfa till SG igen för att se om det blir någon skillnad.(glöm inte att aktivera skyddet igen efter ni provat) Citera
Laggeman Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Ni som enbart kör med IE, testa gärna med en annan, tex Firefox eller Opera, ifall ni nu kör med IE. Vägrar ni köra med annat än IE, så ta och testa 8'an för referens. Citera
Wiking Postat 8 april 2009 Författare Postat 8 april 2009 Om/när ni som är drabbade märker att sidan är seg. Prova tillfälligt att deaktivera antivirusprogrammet en stund och surfa till SG igen för att se om det blir någon skillnad.(glöm inte att aktivera skyddet igen efter ni provat)Testat för länge sedan och gör ingen skillnad. Citera
Wiking Postat 8 april 2009 Författare Postat 8 april 2009 Ni som enbart kör med IE, testa gärna med en annan, tex Firefox eller Opera, ifall ni nu kör med IE. Vägrar ni köra med annat än IE, så ta och testa 8'an för referens.Jag vill inte testa med någon annan än IE, men 8:an kan jag ladda ner och installera, utgår från att den är gratis. Jag utesluter inte att det IE 7.0 som strular, men detta bara med SG av någon anledning.Nu när jag skulle logga in på SG 15:20 så hade jag stora problem, det tog några minuter att få fram första sidan. Citera
petrol Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Prova från en annan dator och se om du upplever det segt då. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.