Benighted Postat 27 juli 2009 Dela Postat 27 juli 2009 Inga konstigheter här heller, FF 3.5.1... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 27 juli 2009 Dela Postat 27 juli 2009 (ändrat) det är ju inte alla bilder som jag inte kan se .......men bilder jag vet att jag har sett syns inte längre.....bla bilder på artregistrets första sida Ändrat 27 juli 2009 av amatören Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Funkar för mig med FF 3.5.1Inga konstigheter här heller, FF 3.5.1...Jag har idag uppdaterat allt jag kan komma på, men problemet på jobbdatorn kvarstår.Jag får väl nervärdera mig och bita i det sura sviskonet och köra på IE istället... Örk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Laggeman: Jag hade samma problem på min ena dator och tog bort genvägen till saltvattensguiden, tömde cachen i Mozilla och hämtade hem SVG på nytt. Sedan var det problemet borta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Det löste sig nu, jag testade att logga ur och in igen på nytt, och denna gången går allt som på räls igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Hade samma problem på förra sidan, men jag undrar varför man inte kan söka på ord med 2 bokstäver tex: Kh. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 juli 2009 Författare Dela Postat 28 juli 2009 det är ju inte alla bilder som jag inte kan se .......men bilder jag vet att jag har sett syns inte längre.....bla bilder på artregistrets första sidaNu är ikonerna tillbaka i artikel & artregistret Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Hade samma problem på förra sidan, men jag undrar varför man inte kan söka på ord med 2 bokstäver tex: Kh.Sällan eller aldrig sökbart med endast 2 bokstäver. En del lite smartare sökmotorer godkänner mellanslag före, eller / och efter, eller citationstecken runt det hela, fast om någon av dessa "work-arounds" fungerar här vet jag inte. Oavsett så är det för att avlasta sökfunktionen, det kan bli löjligt många träffar om man bara söker på 2 bokstäver.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Vill minnas att det är ställt på minst 4 tecken. Orsaken är att databasen för sökfunktionen blir på tok för stor annars.Eller mins jag fel? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 29 juli 2009 Dela Postat 29 juli 2009 Hur gör man då för att söka på Kh? specifika taggar borde ju kunna läggas in i databasen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 29 juli 2009 Dela Postat 29 juli 2009 Man kan använda sig av *kh* exempelvis, men det genererar säkert 200 svar. Blir lite jobbigt att hitta det man söker då, det är en del av problemet med korta sökord. Men har man tid så funkar det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 29 juli 2009 Dela Postat 29 juli 2009 men om man väljer tex , ska finnas med i trådnamnet eller likande, för det finns ju mer förkortningar som tex, ph, ca,mg, osv. Ska testa att använda ** Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 29 juli 2009 Dela Postat 29 juli 2009 När det gäller sökning ställer man in vilken minsta ordlängd man vill ha. För närvarande är denna inställd på 3 tecken. Jag tror inte vi ändrade på detta i samband med att vi uppgraderade programvaran.När man använder vBulletins standardsökning begränsar detta alternativ storleken på indexerade ord. Ju mindre detta tal är, desto större blir ditt sökindex och följaktligen även din databas.När man använder fulltextsökningen begränsar detta alternativ storleken på ord som man kan söka efter. Mindre ord tar längre tid att söka efter då de är mer vanliga. MySQL:s fulltextsökning har även sitt eget minimum för ordlängd och måste också ändras på servernivå.En möjlighet att komma runt begränsningen på 3 tecken är som sagt att använda tecknet "*" som joker.En annan möjlighet är att manuellt lägga in ett antal ord med endast 2 tecken i sökmotorn som är vanliga sökbegrepp. Jag har nu manuellt lagt in kh, mg, ca, ph, cl och na. Risken är dock att man kan få väldigt många orelevanta träffar på att bara söka på två bokstäver. Vi kan ju testa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
daniel_i_malmö Postat 30 juli 2009 Dela Postat 30 juli 2009 Har varit på semester och missat uppdateringen. Gillar verkligen den nya ljusare designen och den nya loggan. Bra jobbat! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 30 juli 2009 Dela Postat 30 juli 2009 Ser ut som fliken övrigt på forummets startsida har blivigt för bred, kan vara nått med fototävlingns kategori tror jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 30 juli 2009 Dela Postat 30 juli 2009 Såg det nyss. Står (fortfarande?) ditt namn, och ditt nummer i annonser, istället för "annonsörens namn" osv.Bagatell, vet att jag sett det innan forum-uppdateringen med, men jag tror aldrig jag orkat kommentera det.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 30 juli 2009 Dela Postat 30 juli 2009 Nu vet jag inte om jag har ngn idiot inställning men får mail om varje tråd jag svarat i så fort dem blir uppdaterade så ca 25-50mail om dagen ifrån sg. Går det att stänga av den funktionen på ngt smidigt sätt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 30 juli 2009 Dela Postat 30 juli 2009 Du har en länk i emailet för att stänga av autonotifieringen, och jag inbillar mig att du kan göra det i din profil med, under prenumerationer...Yupp. Kontrollpanelen, klicka på Visa alla ämnen med prenumeration och välj och vraka.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 30 juli 2009 Dela Postat 30 juli 2009 Nu vet jag inte om jag har ngn idiot inställning men får mail om varje tråd jag svarat i så fort dem blir uppdaterade så ca 25-50mail om dagen ifrån sg. Går det att stänga av den funktionen på ngt smidigt sätt?Under menyvalet 'Kontrollpanel' så finns det ytterligare ett menyval i vänsterkanten som heter Redigera Alternativ. Där har du lite olika inställning för Prenumerationer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 8 augusti 2009 Dela Postat 8 augusti 2009 kan ingen fixa så kategorin "övrigt" blir lika bred som alla andra lite irriterande heheGår även inte att lägga till länkar i länkregistret. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mrlucifer Postat 8 augusti 2009 Dela Postat 8 augusti 2009 Helt klart bättre än gammla ... men jag kommer ibland inte in på sidan ... lite jobbigt men det är kanske redan åtgärdat ?annars flyter sidan på kanon ...mvh Freddan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 8 augusti 2009 Dela Postat 8 augusti 2009 När jag klickar på bilden för att se större bilder, så laddas bilden aldrig. Öpnnar jag bilden i en ny flik öppnas den direkt. Jag kör med Mozilla om det har något med saken att göra. Hade inte detta problem innan uppdateringen.Annars är uppgradering snygg och bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mrlucifer Postat 8 augusti 2009 Dela Postat 8 augusti 2009 ett minus dock ... försöker att ladda upp en advatar ... men funkar inte ,.. den är mindre än rekomenderat till å med fixat så det är lika stor som 150x150 men det går inte ,... gör jag fel eller är det strul med den funktionen ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 8 augusti 2009 Dela Postat 8 augusti 2009 Jag har något problem med menyvalet 'Nya inlägg'. Oavsett om jag väljer- Senaste dygnet- Senaste veckan- Senaste 4 veckornaså får jag enbart upp inlägg för de senaste 24 timmarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 augusti 2009 Författare Dela Postat 9 augusti 2009 kan ingen fixa så kategorin "övrigt" blir lika bred som alla andra lite irriterande heheGår även inte att lägga till länkar i länkregistret.Nej den sköter detta automatisk. Har letat efter vart man sätter in bredden men utan resultat har frågat andra om detta men hittar ej vart man sätter in detta så det får vara som det ärTack. Nu skall det vara fixat och funkar. se länken dfddf ett minus dock ... försöker att ladda upp en advatar ... men funkar inte ,.. den är mindre än rekomenderat till å med fixat så det är lika stor som 150x150 men det går inte ,... gör jag fel eller är det strul med den funktionen ?Vet ej vad du gör men det funkar för mig med att ladda upp en ny avatar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.