Andy88 Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Kommer hem från jobb idag o tar en titt i karet.. Anemonen sitter precis på den plats som jag ville , uppblåst o fin , så nu får vi se om någon clown flyttar in eller om den får vara ifred o växa till sig.. , en annan sak som jag insåg idag med , min candy cane fragg som blivit stående i kuben lyser i riktigt fin neon grön färg.. Supercool , lite ljusare än i mitt stora kar.. Undra om det är LEDen som gör det. Polario pumpen som fick följa med hem funkar fint.. Verkar som det är en vettig pump , skakar till lite i starten när den ska varva upp, men för inget oväsen..Mvh manneSå skoj! De är häftigt med anemoner. Vill också ha en men bangar ur. Min Candy cane är också riktigt neongrön så de skulle kunna vara led'en som gör det. /André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 april 2011 Författare Dela Postat 26 april 2011 Så skoj! De är häftigt med anemoner. Vill också ha en men bangar ur. Min Candy cane är också riktigt neongrön så de skulle kunna vara led'en som gör det. /AndréDå kan det ju vara LEDen som gör det.. Underbart härlig färg iaf..Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Då kan det ju vara LEDen som gör det.. Underbart härlig färg iaf..Mvh manneSent from my iPad 2 using TapatalkJa de kan man lugnt säga. Lyser riktigt om den./André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Då kan det ju vara LEDen som gör det.. Underbart härlig färg iaf..Samma här, riktigt skarpt neongrön under LED'arna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 april 2011 Författare Dela Postat 26 april 2011 Samma här, riktigt skarpt neongrön under LED'arna. Den blir riktigt härlig nu när man tänker på det..Mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spindelmannen Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Så du har oxå köpt dig en BTA... Jag var i K-stad i torsdags och köpte en BTA, då fanns där tre stycken och nu är då två i HLM.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 april 2011 Författare Dela Postat 26 april 2011 Så du har oxå köpt dig en BTA... Jag var i K-stad i torsdags och köpte en BTA, då fanns där tre stycken och nu är då två i HLM....Var inom där i måndags.. O sen blev det en kvar.. Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tengan Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 Även min Caulastrea lyser som sjutton, under t5, inbillar mig att det är den fina korallens förtjänst Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 Även min Caulastrea lyser som sjutton, under t5, inbillar mig att det är den fina korallens förtjänst Var står den då i förhållade till ljuset ? Lågt, medel, högt ?Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tengan Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 Var står den då i förhållade till ljuset ? Lågt, medel, högt ?Mvh manneSent from my iPhone using TapatalkHar den stående 10cm från botten vilket borde bli cirka 50cm från lysrören.MvhPatrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 blåare ljus eller rent actinic brukar ju få dem att riktigt illuminera så det är är väl inte otroligt att de blir annorlunda under LED'en.Mina fick enormt mycket mer färg när de hamnade under nya blåa lysrör.Kan du inte posta lite bilder på skillnaderna och även på anemonen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 blåare ljus eller rent actinic brukar ju få dem att riktigt illuminera så det är är väl inte otroligt att de blir annorlunda under LED'en.Mina fick enormt mycket mer färg när de hamnade under nya blåa lysrör.Kan du inte posta lite bilder på skillnaderna och även på anemonen?Resultatet av det inlägget bör ju vara att jag måste bygga ut mitt stora kar med mer royal blue chip.. Nu blev det mycket.. Ska se om jag kan ordna till någon bild på korallenAnemonen är placerad i ej direkt ljuse, så får se om den vill krypa fram lite sen så den blir riktigt snygg.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 Har den stående 10cm från botten vilket borde bli cirka 50cm från lysrören.MvhPatrikVilka rör kör du då ?Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 Går det inte att sätta en fläkt över sumpen då? En bordsfläktSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 Går det inte att sätta en fläkt över sumpen då? En bordsfläktSent from my iPhone using TapatalkHänger inte riktigt med här ?Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 här kommer några få bilder.första två bilderna är men candy cane fragg som gått till en ännu läckrare färg i kuben , samt min nya bubble tip anemon.här är en bild på moderkolonin samt en bild på skummaren som kör lite i blå ton när jag precis påbörjande testen med nya saltet..har startat upp osmosen för att kunna blanda till en paket salt för 120L vatten.. kommer o dela upp till 3-4 vattenbyten, fick asa fram ett gammalt kar för att ens kunna blanda 120L på en gång.. men nu är osmosen igång iaf.mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 Jädra fin anemon Manne!! Du har skogat hårt i din candy cane ser jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 Jädra fin anemon Manne!! Du har skogat hårt i din candy cane ser jag. den får stå på tillväxt.. vill ju ha någon fragg till träffen här.. sen gick det lite förlångt , men så är det.. den växer till sig..anemonen är läcker.. vill att den ska gå in sig i karet nu o kanske färga ut yttligare.. o växa givetvis..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 Anemonen är riktigt fin. Passar nog in bra med övriga koraller i karet. Vad säger clownerna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 Grym skillnad på den gröna färgen ifrån de stora och kuben. Vilken söt liten anemon. /André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 Anemonen är riktigt fin. Passar nog in bra med övriga koraller i karet. Vad säger clownerna?Den är fin.. Önskar bara att det går bra med den nu.. Clownerna hänger inte alls med.. Vilket just nu gör inget alls.. Vill inte att dom ska banka ihjäl den..Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 Grym skillnad på den gröna färgen ifrån de stora och kuben. Vilken söt liten anemon. /AndréVisst är det skillnad, ganska intressant o fått veta vad som gör skillnaden. Anemonen är en söt rackare, hoppas på att den färgar ut till riktigt röd sen när den bott in sig.Mvh ManneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 Visst är det skillnad, ganska intressant o fått veta vad som gör skillnaden. Anemonen är en söt rackare, hoppas på att den färgar ut till riktigt röd sen när den bott in sig.Mvh ManneSent from my iPad 2 using TapatalkJa det hade de varit. Speciellt om de bara beror på LEDen eller de är andra faktorer som också inblandade. Hade ju gått och göra experiment om man nu hade orkat. Ja, hoppas den färgar ut riktigt bra. Snygga som attans. /André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tengan Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 Vilka rör kör du då ?Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk8*39w t5 totalt, varav:4st blå2st lila2st vita Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 april 2011 Författare Dela Postat 29 april 2011 8*39w t5 totalt, varav:4st blå2st lila2st vitaDå med den uppsättning rör så har ju nog Dimorb helt rätt.. Fett med blått så lyser korallen mer.. Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.