Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Va, ser inte ditt vatten ut sådär? Det vet väl alla att saltvatten är blått titta bilden här:

ocean-turtle.jpg

Du har nog blivit lurad på ditt nuvarande vatten ;-)

...

Det är ju positivt att ni som använt haquoss saltet verkar ha bra erfarenhet av det, spännande grejer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser onekligen skumt o coolt ut. Är det nåt bra?

Tiden får utvisa om det är något bra.. Har bara precis gjort två byten med detta salt ännu. 30l resp 25l så lägger inte någon positiv/negativ kritik om detta ännu.. Har yttligare 95 liter färdigblandat för kommande byten .

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tiden får utvisa om det är något bra.. Har bara precis gjort två byten med detta salt ännu. 30l resp 25l så lägger inte någon positiv/negativ kritik om detta ännu.. Har yttligare 95 liter färdigblandat för kommande byten .

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Går snart in på hp-saltet så det kommer bli intressant i se hur det är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va, ser inte ditt vatten ut sådär? Det vet väl alla att saltvatten är blått titta bilden här:

ocean-turtle.jpg

Du har nog blivit lurad på ditt nuvarande vatten ;-)

...

Det är ju positivt att ni som använt haquoss saltet verkar ha bra erfarenhet av det, spännande grejer.

Har du varit o smygfotat mitt lilla kar. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är högst osäker att det någonsin blir blått i karet pga saltet.. när man bara kör delvattenbyten med det.. kanske om man gör riktigt stora byten , men just nu är jag inne på små o ofta istället.. så får man se på lite sikt hur det tar sig..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog en bild med iphonen ovanifrån för att visa dina gamla numera gula knappar..d5431d52-944e-79a9.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

satans vad godbitar det var på den hyllan..!

ser att dom gått åt det gulare hållet.. spec om man jämnför med dom vid sidan om direkt där..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är högst osäker att det någonsin blir blått i karet pga saltet.. när man bara kör delvattenbyten med det.. kanske om man gör riktigt stora byten , men just nu är jag inne på små o ofta istället.. så får man se på lite sikt hur det tar sig..

mvh manne

Det blir blått om man bytar allt. Men inom ca 1 dag så har skummaren skumma ut allt.

Plus allt blir mycket mörkare i karet. Ser bättre ut utan det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir blått om man bytar allt. Men inom ca 1 dag så har skummaren skumma ut allt.

Plus allt blir mycket mörkare i karet. Ser bättre ut utan det.

Då får man ställa skummaren torrare o se ev effekt i karet..

Kan tänka mig att det upplevs mörkare i karet, frågan är om korallerna märker det..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har alveoporan slagit ut eller den är fortfarande sur? Tackar för Ca'n.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lugnt, Ca'n är din.. Man ger o tar som det heter.. Inget liv i alven ännu.. Tråkigt nog..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lugnt, Ca'n är din.. Man ger o tar som det heter.. Inget liv i alven ännu.. Tråkigt nog..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Okej, ja man får dela med sig i din relativt ovanliga hobby. Så tråkigt. De tar kanske ett par dagar innan den repar sig. :)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare, tänkte fråga dig Manne, jag såg att du brukade använda Tropic Marine Balling A B C flaskorna. Jag har själv köppt dessa men tyckte beskrivning på hur man använder dom var lite kort, mitt Kalcium idag är 370ppm i ett relativ nystartat kar 350l+50 l sump och cirka 50-60kilo levande sten. Använde du dessa dagligen? och hur mycket? Tackar på förhand för hjälp =)

mvh Niklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare, tänkte fråga dig Manne, jag såg att du brukade använda Tropic Marine Balling A B C flaskorna. Jag har själv köppt dessa men tyckte beskrivning på hur man använder dom var lite kort, mitt Kalcium idag är 370ppm i ett relativ nystartat kar 350l+50 l sump och cirka 50-60kilo levande sten. Använde du dessa dagligen? och hur mycket? Tackar på förhand för hjälp =)

mvh Niklas

Tanken med dom flaskorna är att du ska dosera dagligen.. Men till sist doserade jag så mycket att det blev riktigt riktigt dyrt att hålla på med tm's flaskor.. Mängden du ska tillsätta kan jag inte ge svar på men vi snackar nog decilitrar.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...