_Manne_ Postat 30 augusti 2011 Författare Dela Postat 30 augusti 2011 Det var länge sen du visade bilder från detta karet.Har inte haft den där glöden i ögonen för att plocka fram kameran o jobba lite med den.. Väldigt dåligt med tid sen jag fick "nöjet" med nya arbetstider.. Annat ord tvåskift.. Har övervägt att lägga ner kuben helt o hållet o satsa på bara ett kar.. Då tiden inte helt räcker till.. Eller jag hinner inte med allt jag skulle vilja ha gjort..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 30 augusti 2011 Dela Postat 30 augusti 2011 Har inte haft den där glöden i ögonen för att plocka fram kameran o jobba lite med den.. Väldigt dåligt med tid sen jag fick "nöjet" med nya arbetstider.. Annat ord tvåskift.. Har övervägt att lägga ner kuben helt o hållet o satsa på bara ett kar.. Då tiden inte helt räcker till.. Eller jag hinner inte med allt jag skulle vilja ha gjort..Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkVad synd att du kanske ska lägga ner. Men om inte tiden räcker till så får man ju göra de som krävs. /André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 augusti 2011 Dela Postat 30 augusti 2011 Vad synd att du kanske ska lägga ner. Men om inte tiden räcker till så får man ju göra de som krävs. /AndréDet finns ju ett kar till i det huset. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 augusti 2011 Författare Dela Postat 30 augusti 2011 Planen är absolut inte att kasta in handuken när det gäller hobbyn , det går inte ,dock kanske göra om rejält.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 30 augusti 2011 Dela Postat 30 augusti 2011 Planen är absolut inte att kasta in handuken när det gäller hobbyn , det går inte ,dock kanske göra om rejält.Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkNej lägga ner hobbyn helt låter som en mycket tråkig ide. Menar du rejält som att till och med göra ny scape i det stora eller sälja av som du gör nu och fixa lite nytt och roligt?/André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 augusti 2011 Författare Dela Postat 30 augusti 2011 Nej lägga ner hobbyn helt låter som en mycket tråkig ide. Menar du rejält som att till och med göra ny scape i det stora eller sälja av som du gör nu och fixa lite nytt och roligt?/AndréLutar mest åt en blandning av båda alternativen. Göra om scapen i det stora är svårare än man tror, allt sitter mer eller mindre hopväxt.. Men ändå gjort några små ändringar..Vill sälja av en del för att få plats till lite nytt, lite inspiration hade inte varit fel heller.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 31 augusti 2011 Dela Postat 31 augusti 2011 Lutar mest åt en blandning av båda alternativen. Göra om scapen i det stora är svårare än man tror, allt sitter mer eller mindre hopväxt.. Men ändå gjort några små ändringar..Vill sälja av en del för att få plats till lite nytt, lite inspiration hade inte varit fel heller.Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkOkej! Får komma över snart och kolla. Du vet mer och har sett mer än mig så tips på nytt är svårt att ge. Hehe!/André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 31 augusti 2011 Dela Postat 31 augusti 2011 Ska se om du har nått jag kan köpa om jag får tid för en titt till helgen Lutar mest åt en blandning av båda alternativen. Göra om scapen i det stora är svårare än man tror, allt sitter mer eller mindre hopväxt.. Men ändå gjort några små ändringar..Vill sälja av en del för att få plats till lite nytt, lite inspiration hade inte varit fel heller.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 september 2011 Författare Dela Postat 9 september 2011 Senaste:Kvällens nöje var ett VB på 35 liter samt tömma skummarkoppen , öken vad det stinker.. Städat av båda streamersen så nu är det bra flöde o burken igen.. Kanske förbra... Kämpar fortfarande mot cyanon , tror att det finns tokmycket näring från några döda fiskar sen haveriet, då jag inte hittade alla. Borde kanske jaga fatt på ett litet filter för att köra pellets eller dylikt.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 september 2011 Författare Dela Postat 11 september 2011 Funderingar..Då jag har en del cyano i sanden fortfarande så tog jag fram Hanna mätaren samt ett vanligt nitrat test.. Hannan visade 0.00 o nitrat testet visade också 0 , dvs färgen matchade bäst med ruta ett. Så några heta tips på att bli av med cyanon ? Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Hårt arbete, sug upp så ofta du kan. Det brukar vara den bästa metoden. Jag skulle också gått in med lite nitrat - men det är jag det MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Jag brukar få cyano när mitt Kh blir lågt men brukar försvinna när det höjs igen och jag suger ur manuellt det mesta.Brukar även ha lite FM ultralife blandat med ultrabio. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 september 2011 Författare Dela Postat 11 september 2011 Lasses alternativ är så drygt, o jag vill absolut ha kvar sanden. Turboaddes alternativ får provas ev.Får först testa o höja KH't då o se. Får mäta det när jag kommer hem. Är det lågt o bara o pyttsa i lite natriumbikabonat.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Tack för titten igår Manne, fraggarna klarade festen oxå.Ja tycker att du har två supersnygga kar, alltså vilka färger korallerna hade. Ett klart sevärt besök, sådana kar måste ses live:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 september 2011 Författare Dela Postat 11 september 2011 Mätte Kh nu ikväll.. 11 , bytte vatten nyligen så ska låta det gå lite.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 september 2011 Författare Dela Postat 11 september 2011 Tack för titten igår Manne, fraggarna klarade festen oxå.Ja tycker att du har två supersnygga kar, alltså vilka färger korallerna hade. Ett klart sevärt besök, sådana kar måste ses live:)Gott att fraggarna klarade en fest! Tackar för berömmet givetvis, kul o träffas även om det var kort.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 25 september 2011 Författare Dela Postat 25 september 2011 Kvällens nöje , suga ut massa cyano o annan skit , allt jag hann med på 25L , men just nu är sanden vit o sista 25L saltvatten från det här Blå saltet.. Nu är det slut , så det blir till o handla nytt.Nu hoppas jag att cyanon inte ska få något gigantiskt fäste igen.. Hittar inte anledningen till att skiten kommer.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nord Postat 25 september 2011 Dela Postat 25 september 2011 Kan skicka dig lite renovera om du vill, tog död på allt jag hade, och de var mycket. Skönt å få bort de jävla slemmet . De är ultralife red slime renovera. Funkar klockrent utan några bekymmer. Sent from my Desire HD using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nord Postat 25 september 2011 Dela Postat 25 september 2011 Remover ska de stå. (Jävla auto rättelse) Sent from my Desire HD using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 25 september 2011 Författare Dela Postat 25 september 2011 Tackar Nord , men vill helst slippa dosera medel, vill hitta orsaken istället, har ej mätbara nitrat/fosfat så funderar på vad som spelar in för att cyanon ska växa...Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 25 september 2011 Dela Postat 25 september 2011 Aminosyror hjälper cyanon att få fäste. Vill tro att högt ph oxå kan öka cyanons tillväxt. Rätta gärna om jag har fel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 25 september 2011 Dela Postat 25 september 2011 Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden Manne, men hur är det med cirkulationen i karet? Rör sig allt vatten tillräckligt, även inne i revet?Jag hade samma problem i 350't för ett par veckor sedan tills jag ändrade på cirkulationen, nu är nästan all cyano borta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 september 2011 Författare Dela Postat 26 september 2011 Aminosyror hjälper cyanon att få fäste. Vill tro att högt ph oxå kan öka cyanons tillväxt. Rätta gärna om jag har fel.Kan inte rätta dig.. Blir stop på tillsatser nu ett tag så får vi se.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 september 2011 Författare Dela Postat 26 september 2011 Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden Manne, men hur är det med cirkulationen i karet? Rör sig allt vatten tillräckligt, även inne i revet?Jag hade samma problem i 350't för ett par veckor sedan tills jag ändrade på cirkulationen, nu är nästan all cyano borta.Låter faktiskt positivt i mina tankegångar,, städade av båda pumparna bara för någon dag sen då flödet hade minskat.. Ska bli intressant o se om det kommer igen.. Båda pumparna gick säkert på halvfart i flödet iförhållande till vad dom gör nu..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 oktober 2011 Författare Dela Postat 4 oktober 2011 SenasteBallingdunkarna var slut igen, så det var till o blanda nytt. Annars händer det inte så mycket , cyanon är lite lugnare nu, men finns ännu. Kommer troligtvis att flytta över lite koraller till mitt nya större kar sen närväl det är på plats. Musslorna också.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.