_Manne_ Postat 9 juli 2014 Författare Postat 9 juli 2014 Aaa.. Ok.. Nej, dom har en tendens att fara rakt in i anemonen om jag kör ner handen i karet.. Så det är lugnt på den biten..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 Skunkar är fina, helt klart. Påminner om Thailand! Tycker också naturliga former är finast. Citera
odel68 Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 5+ på den Magle, helt rätt naturliga former finast kanske tänkte på annat här i värmen mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 13 juli 2014 Författare Postat 13 juli 2014 Dagens nöje..Passade på att byta media i Phosban reaktorn.. Mediat hade gulnat från vitt.. Så nu är det gjort iaf.. Forts följer..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 13 juli 2014 Postat 13 juli 2014 Hur länge hade du mediat i ca?kan ju kolla på mitt själv men alltid roligt med en tid ungf är du nöjd så långt med reaktorn mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 13 juli 2014 Författare Postat 13 juli 2014 Jag är nöjd med reaktorn.. Helt baserat på att det är lätt o smidigt att ha o göra med den.. Väldigt enkelt o byta media..Mitt alu media som jag köpte till från början använder jag fortfarande , finns en kladd i botten på påsen även efter detta byte.. Hur länge jag kört mediat har jag inte i huvudet men antar att det är förlänge ändå.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 13 juli 2014 Postat 13 juli 2014 Oki tack för infon, får se om mitt minne bättre sen mvh Ola Citera
_Manne_ Postat 11 augusti 2014 Författare Postat 11 augusti 2014 Timmars jobb..Har Storstädat i karet.. Köpte en 20kg låda med "Treasure" saltet från ZG i helgen.. I samband mes storstädningen så bytte jag ca 1/3 av totala volymen vatten i karet samtidigt.. Städat pumparna osv.. Så nu kan man dels se in i karet igen o nu hoppas jag att allt ska trivas med detta stora VB också.. Ökat på flåset lite också i hopp om att trådalgerna så ge upp sin vilja att växa..Med vänlig hälsning, Manne Citera
_Manne_ Postat 5 oktober 2014 Författare Postat 5 oktober 2014 Ett litet VB på 50 liter idag.. Städat ut lite gräs.. Ser mer trivsamt ut genast.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 31 december 2014 Författare Postat 31 december 2014 Tjo.Har gjort ett vb på 50 liter o sen har streamersen gått i ättiksvatten så dom är som nya igen.. Betydligt mer ös i karet nu.. Planerar minska ner spserna till noll i princip i detta kar o få i någon mer lps/yuma skivor eller dylikt.. Någon riktigt anemon skulle varit kul men vet inte om jag vågar då den röda redan är i och ack så vacker..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
odel68 Postat 31 december 2014 Postat 31 december 2014 Gött få lite uppdateringar från dig Manne mvh Ola. . Citera
_Manne_ Postat 31 december 2014 Författare Postat 31 december 2014 Gött få lite uppdateringar från dig Manne mvh Ola. .Jag finns här.. Dock skriver jag inte samma volym som innan.. Hinns helt enkelt med just nu.. Men läser en massa ändå., så man har lite koll :)..Med vänlig hälsning, Manne Citera
_Manne_ Postat 8 februari 2015 Författare Postat 8 februari 2015 Pysslat lite idag med akvariet.. Sugit ut cyano o bytt 50 liter vatten , fixat i nytt reaktormedia. Fyllt på ballingdunkarna så det kan rulla ett tag till.. Cyanon är lite tråkig men finns RedSlime att ta till om hoppet försvinner helt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
odel68 Postat 8 februari 2015 Postat 8 februari 2015 Gött att höra lite liverapport igen tråkigt med cyano jä....n hoppas den ger med sig mvh Ola. . Citera
_Manne_ Postat 23 september 2015 Författare Postat 23 september 2015 Fått lite gjort i karet senaste veckan.. Ett vb på 50l så jag fick chansen o slamsuga upp så mycket plattisar som möjligt o annat jox.. Allmän städning o lite flytt bland korallerna , bytt plexiglaset på min PS för det hade blivit lite galet med det gamla, nya lysrör monterade också.. fixat med ballingen , kör låg dos just nu, städat ur pelletsreaktorn totalt, inget bra o bara dra sladden på den kan jag säga, men nu är den igång med lite ny biopellets.. BLAU streamern är ättikbadad så den öser på igen.. Fått lite "fjun" på stenen ,men räknar med att biopelletsen löser det på lite sikt.. Nu är det bara det där med plattisarnas utrotning kvar.. Med Vänlig Hälsning Manne Citera
bjomat Postat 23 september 2015 Postat 23 september 2015 Bra kämpat!!Lycka till med plattmasken! Citera
_Manne_ Postat 23 september 2015 Författare Postat 23 september 2015 Bra kämpat!!Lycka till med plattmasken!vet inte riktigt vad jag ska få till för att bli av med det en gång för alla.. Så länge dom är i fåtal så kan det kvitta , men när man ser massor så är det desto tråkigare.. Med Vänlig Hälsning Manne Citera
_Manne_ Postat 23 september 2015 Författare Postat 23 september 2015 Lägger upp ett par mobilbilder..Absolut den finaste fisken på sista bilden i karet..Detta var lite av vad som finns i baljan just nu..Med Vänlig Hälsning Manne Citera
bjomat Postat 23 september 2015 Postat 23 september 2015 Stiligt! Riktigt roligt att se ditt kar Citera
Yodelking Postat 23 september 2015 Postat 23 september 2015 Vad är det för en fisk på bilden? Riktigt fin!! Citera
_Manne_ Postat 23 september 2015 Författare Postat 23 september 2015 Vad är det för en fisk på bilden? Riktigt fin!!http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+16+453&pcatid=453är ju en c.potteri Med Vänlig Hälsning Manne Citera
Tribiani Postat 23 september 2015 Postat 23 september 2015 Jag köpte en Halichoeres chrysus av Stig som tog mina plattmaskar. Citera
_Manne_ Postat 23 september 2015 Författare Postat 23 september 2015 Jag köpte en Halichoeres chrysus av Stig som tog mina plattmaskar.En härlig gul fisk.. Kan absolut vara av intresse, en mindre modell då , så man kan ha fen ett tag.. Stod ju 12-14cm. Med Vänlig Hälsning Manne Citera
Tribiani Postat 23 september 2015 Postat 23 september 2015 Min är cirka 5-6cm. Den verkar inte växa så snabbt. Den tar även fryst foder och pellets. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.