saltbjörkan Postat 28 november 2010 Författare Postat 28 november 2010 Glöm inte skicka upp några bilder bara hoppas det går bra. BlackizzzKan någon admin fixa till rubriken Mitt vingkel akvarium..!!det beror nog på att marcus var ordblind eller vad det var, så man får ju helt enkelt acceptera att det blir lite stavfel men det ska bli jäkligt kul o se resultatet på detta kar .Häftigt!, ska bli läckert å följa detta projekt!blackizz: jag han tyvärr inte att komma så lång i dag fick endast ihopa en halv bänk så kändes inte så lönt med bild i dag =) salta wille: helt ok ändra ni rubriken! som ragman sa jag har problem med stavningen hoppas folk kan ha översende med det..Nordin: tack ska bli kul att börja skära i sönder karen men har kommit framtill att det är dumt att göra de just nu för då kommer det bara ligga glasskivor som kommer trilla och gå sönder. Citera
DaTrucka Postat 28 november 2010 Postat 28 november 2010 Rubrik ändrad.Detta är en tråd jag följer med stort intresse, då jag börjat fundera på liknande bygge i framtiden. Citera
saltbjörkan Postat 29 november 2010 Författare Postat 29 november 2010 Rubrik ändrad.Detta är en tråd jag följer med stort intresse, då jag börjat fundera på liknande bygge i framtiden.Vad kul verkar som det är rätt många som är sugna på att göra något liknade =) Citera
_Manne_ Postat 29 november 2010 Postat 29 november 2010 någon bild marcus! håller också ett öga på denna tråd.. mvh manne Citera
saltbjörkan Postat 29 november 2010 Författare Postat 29 november 2010 någon bild marcus! håller också ett öga på denna tråd.. mvh mannemanne har bara bilder på massa järnrör och detaljer...kanske inte de roligaste att titta på =) Citera
Perk Postat 29 november 2010 Postat 29 november 2010 (ändrat) mycket spännande att se hur detta utvecklas, måste köpa ett hus helt enkelt! Ändrat 30 november 2010 av Perk Citera
Laggeman Postat 29 november 2010 Postat 29 november 2010 Inte för att det spelar nån roll men den är fortfarande särskriven...mycket spännande att se hur detta utvecklas, måste köpa ett hus helt enkelt!Inte för att det spelar någon roll, men man börjar inte en mening med liten bokstav. Huvudsaken är väl att man vet vad det hela rör sig m, sen kan en felstavning, särskrivning eller annan grammatisk felaktighet tas per PM eller mail om det är någon som vill rätta till ett misstag någonstans. Citera
saltbjörkan Postat 30 november 2010 Författare Postat 30 november 2010 Inte för att det spelar någon roll, men man börjar inte en mening med liten bokstav. Huvudsaken är väl att man vet vad det hela rör sig m, sen kan en felstavning, särskrivning eller annan grammatisk felaktighet tas per PM eller mail om det är någon som vill rätta till ett misstag någonstans.tack ganska tröt på gnäll om mina fel stavning..som lagge sa skicka gärna ett pm eller bara håll erat behov av att rätta andra folk för er själva...... Citera
SaltDummie Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 Skit i vad folk tycker Marcus!Jag bryr mig inte om din stavning, jag fattar ändå!!Tycker det ska bli kul att få se fortsättningen på ditt projekt Citera
Nordin Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 Tycker inte du ska bry dig om va folk säg!. Ifall dom inte förstår va du skriver så kan dom väll ge fan å läsa!. Jag förstår te 100% vad du skriver:). Citera
-=Mr_B=- Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 Te? *ställer fram en kopp till Nordin*Jag gillade den gamla rubriken. Det gav tråden personlighet. Eftersom jag själv är ordblind, inte fick någon hjälp i skolan, och därför helt enkelt tröttnade på att försöka lära mig reglerna för skrift, så kan jag knappt skriva en rad utan att det är en massa rött i den, men jag fuskar. Rättstavningsprogram har hjälpt mig få rätt på orden i större utsträckning. Det tog några år att skära ner på mängden rött, men hela den här texten är än så länge utan rödmarkeringar... Jag rekommenderar verkligen en rättstavnings-plugin till forumsurfande. Men det är mer för egen skull, än för att andra inte skulle förstå en. Min meningsbyggnad påverkas inte av rättstavningsprogram, och som sådan antar jag att den suger. Lev med det, det gör jag. ;- )Och jag följer tråden för att jag vill se hur det går med skarvningen. Det är ett intressant bygge.B!P.S.Det blev slutligen 2 stavfel enligt rättstavningsprogrammet.D.S. Citera
Nordin Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 Ja blir bara så irriterad på folk som gnäller på dom som ha svårt å stava! Tror knappast att nån sitter å tänker "Ne nu jävlar ska ja jävlas å stava dåligt så dom blir irriterad på mig" jag säger till er som gnäller på folk hur dom stavar, rannsaka er själv, sen när ni e perfekta kan ni komma tillbaka å leka språkpolis å viktigpetter!. Citera
Laggeman Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 Tillbaks till topic.Marcus, när tror du att du kan ha limmat karet ungefär?Har du bestämt vilken belysning det blir? Citera
saltbjörkan Postat 30 november 2010 Författare Postat 30 november 2010 Nu har jag installerat Google chrome med lite stavnings hjälp..Men nu går jag helst tillbaka till min tråd och skippar snacket om min stavning.Jimmy: Jag kommer nog inte att limma i hopa karen före jul i alla fall .Agn belysningen så kommer det förmodligen bli 8x54 alltså 4 rör över var långsida eller vad man ska säga.har tittat lite på Ebay och hittat några armaturer men jag vet inte i fall jag ska ge mej in på Kina armaturer har inte speciellt bra erfarenhet av dessa.Andra alternativet är att jag bygger två stycken själv i stället för den gammle 8x24 armaturen jag byggde var jag grymt nyd med.Ni får gärna komma med tipps och fräka ider / Citera
_Manne_ Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 marcus , bygg du armaturen själv , o kör med ritkigt bra reflektorer.. ser fram emot när du ska börja pyssla med glaset..mvh manne Citera
Nordin Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 marcus , bygg du armaturen själv , o kör med ritkigt bra reflektorer.. ser fram emot när du ska börja pyssla med glaset..mvh manneDu är nog inte ensammen om det, varje gång tråden är uppdaterad så kastar jag mig över den, i hopp om att han ska ha börjat skära och limma glaset!. Väntar med stor spänning:) Citera
blackizzz Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 +3 =P följer också tråden med spänning =) Kommer bli intressant att se hur du löser limningen av karen. din förra ramp blev ju bra så varför inte bygga eget igen? är du säker på att totalt 8x54w räcker? (vad ska du ha för korallinriktning?)mycket roligt byggande önskas.Blackizzz Citera
Laggeman Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 Med tanke på hur bra din gamla armatur blev så tycker jag att du ska bygga själv igen, tror du kan få till det riktigt bra. Citera
wrang Postat 1 december 2010 Postat 1 december 2010 Känns tråkigt att folk påpekar sin stavning, jag och så många andra har samma problem.... Skit samma!Jag följer glatt tråden. Bygg själv rampen blir det inte trångt inne i hörnet med 8x54?? Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera
saltbjörkan Postat 1 december 2010 Författare Postat 1 december 2010 Wrang: det ska inte bli några problem med 54w-T5 om jag inte mins helt fel så är dessa rör 120cm långa och karet kommer ju vara 150 på vart håll så de borde gå.Så ni tycker jag ska bygga armaturen själv hmm ja ni kanske har rätt dessa kina armaturer är kanske inte lika bra?? ska tillägga att det blir nog inte den gamla återvunna tegelstenen utan jag ska förmodligen klä in allt med skiffer.samma som jag har använt till kaminen bifogar en bild så ni ser vad jag menar. Citera
JohanP Postat 1 december 2010 Postat 1 december 2010 Tjenare Marcus !Aaahhh, tänk om man vore så händig Så snyggt du har gjort det vid kaminen.................det kan ju bara bli kanon om du kör samma stuk runt/under ditt kommande vinkelkar.Jag sällar mig till alla de som följer den här tråden konstant.PS Snart är din gamla kub "up and running". Den är borrad med Manne:s professionella hjälp och verktyg och skall ingå i en set-up med sammankopplad fraggtank och sump. DSLycka till med ditt projekt. Citera
saltbjörkan Postat 1 december 2010 Författare Postat 1 december 2010 Tjenare Marcus !Aaahhh, tänk om man vore så händig Så snyggt du har gjort det vid kaminen.................det kan ju bara bli kanon om du kör samma stuk runt/under ditt kommande vinkelkar.Jag sällar mig till alla de som följer den här tråden konstant.PS Snart är din gamla kub "up and running". Den är borrad med Manne:s professionella hjälp och verktyg och skall ingå i en set-up med sammankopplad fraggtank och sump. DSLycka till med ditt projekt.Man tackar får man säga de själv är jag grymt nyd hehe synd bara att allt man ska göra tar sådan tid hinner ju inte med min hobby.vad kul att min gamle kub börjar ta from ska bli kul att följa ditt projekt!när hade du tänkt vara igång?? Citera
wrang Postat 1 december 2010 Postat 1 december 2010 Snygg kaminNja om båda akvarierna ska sättas ihop och är 50cm breda då har du ju bara 1m kvar åt ena hållet eller tänker jag fel??Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera
saltbjörkan Postat 1 december 2010 Författare Postat 1 december 2010 Snygg kaminNja om båda akvarierna ska sättas ihop och är 50cm breda då har du ju bara 1m kvar åt ena hållet eller tänker jag fel??Sent from my iPhone 3gs using Tapatalkkan vara jag med som är seg men visst borde de fugera gjorde en snabb skiss i paintför att visa. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.