Gå till innehåll

Mitt vinkelakvarium.


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

Keep up the good work! :)
Ush för att renovera men det är ju så med egen bostad att man blir aldrig klar utan finns alltid jobb att göra.

Man får la vänta ett litet tag till innan man ser själva karet ta form ;)

MRBW: =) tack

Ted-m: Hehe ja de finns alltid något man kan göra speciellt i en gammal kåk där man inte gjort ett dugg sen 50talet..

visst jag hade kunnat hoppa över att byta rören men tyckte att det var lika bra att göra det nu så vet man att det är gjort.

Men jag får vell snart ta tag i att köra ner till glasmästaren och höra med han när han har tid att hjälpa mej att kapa upp glaset.

hoppas ni har tålamod och att jag lägger upp bilder på saker som inte har med karet att göra =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I dag fick jag tag på mina plusprisolrör så jag kan byta och plocka bort den gamla vattenstammen i huset sen så kan jag börja på undertaket i rummet där karet ska stå.

har även börjat att svetsa i hopa ställbara ben till bänken när dessa är färdiga ska jag börja med karet..

Är det billigare med prisolrör än att ha kopparrör å isolera själv? eller varför har du koppar rör och inte rör i rör (Plast)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och tänkte på hur jag skulle vilja ha ett vinkelkar.

Lägger upp en vild maid in paint ;)

Man tar bort 2 kortsidor och köper 1 glasskiva (Röd).

Men du måste köpa 1 bottenskiva med

Jag tar bara bort 2 kortsidor här och limmar ihop!

jo så hade man helt klart kunnat göra, Men nu är ställningen färdigbyggd och tycker det blir bäst såhär =)

men kul med olika ider och tankar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det billigare med prisolrör än att ha kopparrör å isolera själv? eller varför har du koppar rör och inte rör i rör (Plast)
Men du måste köpa 1 bottenskiva med

Jag tar bara bort 2 kortsidor här och limmar ihop!

wrang Nja billigare blir det kanske inte men bra mycket smidigare att bya dessa rör och så är dom färdigisolerade så slipper man klydda med de =)

rör i rör kanske med man kunnat använda men behöver man inte en press för dessa rör?

salt wille: så här är fler vinkel kar på G har jag helt missat har du någon tråd om detta projekt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Just nu har det inte hänt mycket jag tog ett ryk och har nu byta mitt tak på huset så jag har inte haft så mycket tid till karet men jag tänkte att jag skulle ta och lämna in glasskivorna till glasmästaren nu efter semestern.

har tyvärr åkt på att byta avloppsstammen i källaren med så den ska bytas först innan jag kan bygga upp karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får säga till om du behöver hjälp med något sen Marcus. Alltid kul o kunna hjälpa till. :)

Ta me dej en spade så gräver vi dränering runt huset ;)

nä men du får komma och hälsa på sen när karet börjar ta form så du kan komma med förslag på bygget, sen har ni här på SG gjort en sugen på att bygga en DIY LED belysning så du kanske skulle kunna hjälpa mej att ta fram något passande kitt ? sen så ska du ju få ditt fraggaller med =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Så kul river du ut tanken själv eller en firma som gör det?

STår i samma sits med en fd oljetank som skall ut för att man skall kunna renovera rummet till akvarierum :)

här görs nästan allt själv christian ;) gör du det själv? det går ett X stort antal tigersågblad för att kapa i sönder en fem kubiks tank hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...