Gå till innehåll

Mitt vinkelakvarium.


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

här kommer ny bild från dina önskemål =P

satte som en skiva som man kan ställa ölen / vinglaset på

Ps är medveten om att stolarna inte passar in riktigt men de var så snygga så =)

hope u like it =P

Jag tackar för dina fina skisser karet kommer faktist se unjefär lika dant ut som på bilderna..

i dag har jag tagit hem ca 37m profilrör och en del detaljer till bängken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fundera på i fall jag inte skulle ta och beställa denna skummaren med..

någon som har denna skummare och kan säga i fall de är något att ha?

http://www.dogman.se/akvaristik/saltvattentillbehor/skummare-apf600.html

grym skummare, fördelen är med denna att du leder in vattnet från ytavrinningen rätt in i skummaren och så sätt "får" allt vatten skummat innan sumpen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fundera på i fall jag inte skulle ta och beställa denna skummaren med..

någon som har denna skummare och kan säga i fall de är något att ha?

http://www.dogman.se/akvaristik/saltvattentillbehor/skummare-apf600.html

Jag har den fast en storlek större 851 och den sitter på ett Deltecbyggt akvarie.

Där har dom valt att lägga ett t-rör innan skummaren med ett rör dirkt ner till sumpen och en ventil på vardera ledning så att man kan justera vatten mängden genom skummaren.

Har bara haft skummaren i gång en vecka men den verkar mycket effektiv och tyst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Idag har det sågats en jäkla massa men har inte hunnit med att såga upp alla delar..

det blir endel meter profilrör 30m för att vara exsakt =)

12 meter ben

12 meter långsider

6 meter kortsidor (ej klara)

tänkte jag skulle bjuda på lite bilder men min mobil vill inte släppa över bilderna till datan ;)

får bli någon annan dag.

/ Marcus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli kul o se detta så småningom Marcus! :)
Kommer du köra med aluminium och knutar till ställningen eller svetsar du ihop den?

De tycker jag med Jimmy =)

wrang vet inte i fall du sett mina andra trådar där jag byggt bängk själv men jag använder specielar detaljer till dessa profilrör som jag ordnar från jobb

lägger in en bild på hur de serut..

post-3353-14468920686942_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det ser ju bra ut hoppas att du kommer igång med ditt vinkel akvarium snart !

Nja snart blir det tyvärr inte jag har mycket annat som med skall göras just nu lägger jag in ventilation i hela huset ska se i fall jag kan få ner lite frånluft över karet med där blir ju rätt mycket fukt och framförallt är där värme som jag vill ta tillvara på..

kan ju tillägga att karen har blivigt försenade kommer tills mitten på nästa vecka

sen ska dom slaktas och skickas vidare till glasmästaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta bygget kommer bli riktigt läckert. När jag väl flyttar härifrån till hus en vacker dag så kommer jag härma dig till 100%. ;) Jag kan lika bra kopiera din tråd och döpa om den bara. Haha. :smiley20: Skämt och sido. Riktigt grymt iaf. Kommer bli riktigt avundsjuk när du väl fått igång de.

Mvh André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Följer din tråd med spänning då jag planerar ett liknande kar fast omvänt :)

Ett litet tag fick jag en galen ide och ett akvariet som ett L som står upp.

Skulle nog bli jäkligt svårt att bygga, men unikt det vara.

Edit : För varje ord jag skrev kom jag på fler och fler saker som gjorde det omöjligt att ha. Men det var en rolig idé i ca 1 minut!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta bygget kommer bli riktigt läckert. När jag väl flyttar härifrån till hus en vacker dag så kommer jag härma dig till 100%. ;) Jag kan lika bra kopiera din tråd och döpa om den bara. Haha. :smiley20: Skämt och sido. Riktigt grymt iaf. Kommer bli riktigt avundsjuk när du väl fått igång de.

Mvh André

Följer din tråd med spänning då jag planerar ett liknande kar fast omvänt :)
Ett litet tag fick jag en galen ide och ett akvariet som ett L som står upp.

Skulle nog bli jäkligt svårt att bygga, men unikt det vara.

Edit : För varje ord jag skrev kom jag på fler och fler saker som gjorde det omöjligt att ha. Men det var en rolig idé i ca 1 minut!

hehe vad kul att ni tycker om mitt projekt.

Vill bara ha hem mina kar... varför ska allt man beställer bli försenat =S

hade tänt att att bygga skysterbara ben till ställningen nu i veckan finns att köpa färdiga men dom kostar 110:- styck och behöver 12st är för snål för att köpa dessa så jag svetsar egna i stället...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var jag och hämta första karet fick bara in ett kar i bilen så får hämta de andra karet nästa vecka =)

tro de eller ej men på bild 3 i den hörnan skall karet stå men som ni ser finns där mycket att göra runt om..

X: Vattenrören skall flyttas

x: Sängka undertak och fälla in spottar

X: Lägga klinker

X: såga upp till en dörr bakom kar

X: Måla

och mycket mer =)

post-3353-14468920730147_thumb.jpg

post-3353-14468920730368_thumb.jpg

post-3353-14468920730471_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ush se upp med rören till vänster, ser ut att vara gips och aspets belagda, men lugn ändå ta på dig skyddsutrustning å riv ner det själv, Ska en firma göra det så blir det så massa mer jobb

så sant dom skall bytas ut till nya Plusprisolrör.

Har haft folk och tittat på rören dom ska inte ineholla aspets men man kan ju alltid ha ett munskydd för säkerhets skull..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...