Gå till innehåll

Mitt vinkelakvarium.


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

Snygg kamin

Nja om båda akvarierna ska sättas ihop och är 50cm breda då har du ju bara 1m kvar åt ena hållet eller tänker jag fel??

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Inget ljuse i själva hörnan? Nå, det kommer ju ge en illusion av djup om inget annat.

B!

Och det överblivna glaset räcker till en kub.

Skall du sitta inne i vinkeln och må...

Som detta? http://www.korallenriff.de/Mohr/ Klicka på Das Hauptaquarium.

Wrang: Tusan låg i sängen och tänkte på de du sa får nog tänka om lite där =) kanske hade fungerat med 4x80w på ena sidan och 4x39w på andra lång sidan då hade jag fot ljus över hörnet med hmm får nog planera belysningen lite hehe

Mr,b : Ja jag får nog tänka om lite tror det blir bättre som jag skrev 4x80-4x39

stigmalm: nja tyvärr inte jag ska ha några skiver till att lägga i botten där jag skarvar..

inne i vinklen ska jag ha mitt lilla gömställe =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade nog satsat på något åt detta hållet.

Mest för att slippa skära av en långsida på båda karen.

Dock blir det ju en skarv mitt på ena långsidan, kanske blir lite jobbigt det med.

nja den lösningen hade man kunnat göra men frågan är hur man ska skarva en långsida, som du hade tänkt dej?

lär ju bli ett rätt så bra tyck på den skarven!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ett spännande projekt!

Om du köper ett extra glas på 2m hos glasmästaren behöver du inte skarva ihop långsidan.

håller helt med jonas! , marcus har du tänkt på den lösningen ens ?

mvh manne

japp jag har funderat på den lösningen men passar mej inte då det blir rent för tajt i min bar hörna =)

plus att jag vill ha ett kar som är lika långt på båda håll..

men vad är det ni tänker på varför ska jag inte göra som jag tänkt? borde väll bli den enklaste-snyggaste lösningen?

tycker om ider och lösningar så bara kom med fler förslag..

Jag gjorde en impuls handling i dag körde och köpte 10 kartonger skiffer till in klädnaden kan nog bli riktigt nice.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Tänk på att kapa glasen med god marginal s att du kan slipa dom två-tre sista mm. var extremt Mogren med rengörningen och lämna inga oljerester efter slipningen när du ska limma. Cool projekt!
Blir riktigt häftigt detta!

Säg till om du behöver hjälp med limningen, bor ju ganska nära dig.

Har du kvar mitt nummer?

Metcrue: Tackar för tipsen har limmat en kub innan så helt grön är man inte på de.

All kapning ska planeras noggrant först så att det förhoppningsviss inte ska bli några fel.

Spooky: Ja hjälp är alltid välkommen;) ditt nummer har jag inte lägre så du får gärna skicka ett Pm!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter kanske sjukt men skulle vilja sätta ett svart plock tak (inner-tak) vet inte vad det heter men ni vet sådant tak som man har på kontor mm

fast med svart bärverk och svarta skivor.

vill ha det i bio/akvarierummet anledningen till detta är för att där är skarvar på vattenrör och avloppsrör som jag inte vill klä in med gips..

Någon som vet var man kan köpa dessa tak?

kanske någon som jobbar med just dessa tak som vill känna lite extra pengar ?

hitta ingen bra bild men här är en bild på så dant tak jag vill ha

post-3353-14468920795703_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Bump, hur går det? står allting stilla eller finns det nått att ta bilder på kanske??? ;)

njo de går bra =)

Helt still står inte projektet men nära på..

ventilationen tog rätt mycket längre tid att lägga än vad jag räknat med men börjar få ordning på de med så snart ska där nog finnas mer tid till karet.

har snackat med håltagaren som skall såga upp hålet mellan tvättstugan och karet så de ska han förhoppningsvis gör nu efter jul.

bilder får nog vänta ett tag till =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu är den gammla oljepannan ut riven o ersatts med nytt värme system.

Så nu är det fritt fram att börja ta hål i väggen där akvariet skall stå =)

Tänkte passa på att fråga i fall där är någon som vill ha en oljepanna med kärl mm från 2001 ni får den gratis i fall ni/du kommer och hämtar den...

:ler:

post-3353-14468920980065_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har dykt upp lite annat som måste gå före akvariet ska nämligen få tillökning i familjen så jag måste renovera ett rum till den lille som ska komma till sommaren.

Men jag har snickrat lite i dag, fick nästan ihopa hela akvariebänken i dag men sakna lite detaljer för att göra klart den ena bänken.

tog lite bilder på de, och även på karen som jag inte gjort ett dugg med ..

obs! de gamla golvet skall rivas bort och elementet ska jag ta bort..

post-3353-14468920995778_thumb.jpg

post-3353-14468920995904_thumb.jpg

post-3353-14468920996031_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

I dag fick jag tag på mina plusprisolrör så jag kan byta och plocka bort den gamla vattenstammen i huset sen så kan jag börja på undertaket i rummet där karet ska stå.

har även börjat att svetsa i hopa ställbara ben till bänken när dessa är färdiga ska jag börja med karet..

post-3353-14468921158545_thumb.jpg

post-3353-14468921158671_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...