stigigemla Postat 25 november 2011 Postat 25 november 2011 Se här:http://www.reefnews.eu/?m=201108 Tyvärr bara på tyska men en film säger mer än 1000 bilder... Citera
Norberg Postat 25 november 2011 Författare Postat 25 november 2011 Oj va lika de var aefw, spännande att de var så aktiva och rörliga.Kanske är det en sånn som slagit slagit sig ner på pumpen och börjat växa.Tack för en bra länk Stig. Citera
Trollsvans Postat 25 november 2011 Postat 25 november 2011 Dra mig över en kall pilsner!Det ser ju på pricken ut som dom jag har här och var i karet, speciellt med det snabba rörelsemönstret.Hur stora är dom där på filmen egentligen? Citera
Norberg Postat 14 december 2011 Författare Postat 14 december 2011 Uppdatering efter 3 veckor på hur bebisen i karet mår...Den första bilden är kvällens bild. Citera
Norberg Postat 15 december 2011 Författare Postat 15 december 2011 Visst är det fränt, den har vuxit en hel del på höjden så den har nog ett litet skelet därunder nu. Gissar på att den minst dubblat antalet polyper.Storlek, tja vad ska man gissa! Den sitter ju i spåret på en magnethållare till en Tunze nanostreamer. Några millimeter kanske 3-5 mm. Får mäta när jag kommer hem. Citera
NiXoN Postat 15 december 2011 Postat 15 december 2011 Snart dags o lägga ut en "fragg till salu" annons Har du hittat fler av dom små? //NiXoN Citera
mekl Postat 16 december 2011 Postat 16 december 2011 Kul med korallbebisar. Gissar att de är P. damicornis.Håll koll bara så det inte blir som för mig... de fanns till sist på massor av stenar, pumpar och hörn av akvariet o de växer fort. Lite som SPS:ernas glasros... Fanns någon på RC också som fick dem över hela akvariet. Det roliga är dock se en korall växa från nästan ingenting o att de formar en oftast perfekt koloni i formen och inte spretiga grenar som när man fraggar./Mattias Citera
Norberg Postat 16 december 2011 Författare Postat 16 december 2011 Ja då skall jag hålla lite koll på dem så de inte tar över! Fast lite kul är det att man kan tänka på dem som sps "glasros" och få samma problem som dom skapar! Citera
Norberg Postat 18 december 2011 Författare Postat 18 december 2011 Jag har länge varit sugen på att prova en ATS men det har varit en för stor installation för min smak. Så efter mycket utvecklingsarbete och testande har jag nu fått fram en riktigt bra lösning för trånga utrymmen och nanokar.Skötseln är ungefär densamma som på en ATS dvs rengöring varje vecka och bra belysning! CBAS© (Compact Bubble Algea Skrubber) Citera
wrang Postat 18 december 2011 Postat 18 december 2011 Haha kul Tommy Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
Benighted Postat 18 december 2011 Postat 18 december 2011 Spännande med nyutveckling av kompakta lösningar som gemene man kan använda sig av, kommer följas noggrant har du patentat lösningen redan eller? Följer alger med och är det i spor-format eller har du bara lyckats med färska bubblor? Time to market? Citera
Norberg Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 Snart finns den färdig, men tyvärr vi har problem med att få fram startpaketen kompletta med alger. Prod siten har lite kapacitetsproblem just nu, men de är snart ikapp. Citera
Laggeman Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 CBAS - Snart i ett kar nära dig. Har liknande "bekymmer" med en Tunze-pump, den blir allt som oftast bevuxen med en lite buskigare variant som måste rensas med jämna mellanrum... Citera
Leif Holmqvist Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Hej. Minnet är tyvär inte vad det borde vara.Glömde att tacka för semlorna, så jag gör dethär istället. Och sen tycker jag att ditt kar ärotroligt fint. Citera
Gocky75 Postat 17 maj 2012 Postat 17 maj 2012 Vill bara tacka för att jag fick komma och titta på ditt otroligt fina akvarie för några helger sen å kaffet .KO Svensson Motala Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2 Citera
Norberg Postat 20 maj 2012 Författare Postat 20 maj 2012 Tack själv KO, det är alltid trevligt med besök och fika. :-) Citera
Norberg Postat 20 maj 2012 Författare Postat 20 maj 2012 Mäste bara säga att LED är rätt fränt! Har monterat in 4 st CREE Royal Blue 3w som kvällsbelysning. Helt underbart med all flouroscens och glitterstrålarna! :-) Citera
LN21 Postat 20 maj 2012 Postat 20 maj 2012 Ja det är det, sitter just nu o tittar på mitt i Blåljus- Det blir liksom i HD kvallite :) Citera
Norberg Postat 21 maj 2012 Författare Postat 21 maj 2012 Satt och lekte med kameran och tänkte att det kanske var dags för en ny bild i tråden!Håll till godo med en pussmun! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.