Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 310
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Oj va lika de var aefw, spännande att de var så aktiva och rörliga.

Kanske är det en sånn som slagit slagit sig ner på pumpen och börjat växa.

Tack för en bra länk Stig.

• 3 veckor senare...
Postat

Visst är det fränt, den har vuxit en hel del på höjden så den har nog ett litet skelet därunder nu. Gissar på att den minst dubblat antalet polyper.

Storlek, tja vad ska man gissa! Den sitter ju i spåret på en magnethållare till en Tunze nanostreamer. Några millimeter kanske 3-5 mm. Får mäta när jag kommer hem.

Postat

Kul med korallbebisar. Gissar att de är P. damicornis.

Håll koll bara så det inte blir som för mig... de fanns till sist på massor av stenar, pumpar och hörn av akvariet o de växer fort.

Lite som SPS:ernas glasros... Fanns någon på RC också som fick dem över hela akvariet.

Det roliga är dock se en korall växa från nästan ingenting o att de formar en oftast perfekt koloni i formen och inte spretiga grenar som när man fraggar.

/Mattias

Postat

Ja då skall jag hålla lite koll på dem så de inte tar över!

Fast lite kul är det att man kan tänka på dem som sps "glasros" och få samma problem som dom skapar! :)

Postat

Jag har länge varit sugen på att prova en ATS men det har varit en för stor installation för min smak. Så efter mycket utvecklingsarbete och testande har jag nu fått fram en riktigt bra lösning för trånga utrymmen och nanokar.

Skötseln är ungefär densamma som på en ATS dvs rengöring varje vecka och bra belysning! ;)

CBAS© (Compact Bubble Algea Skrubber)

post-911-14468923875389_thumb.jpg

Postat

Spännande med nyutveckling av kompakta lösningar som gemene man kan använda sig av, kommer följas noggrant :) har du patentat lösningen redan eller? Följer alger med och är det i spor-format eller har du bara lyckats med färska bubblor? Time to market?

Postat

Snart finns den färdig, men tyvärr vi har problem med att få fram startpaketen kompletta med alger. Prod siten har lite kapacitetsproblem just nu, men de är snart ikapp. ;)

• 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...
Postat

Vill bara tacka för att jag fick komma och titta på ditt otroligt fina akvarie för några helger sen å kaffet .

KO Svensson Motala

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Postat

Mäste bara säga att LED är rätt fränt!

Har monterat in 4 st CREE Royal Blue 3w som kvällsbelysning.

Helt underbart med all flouroscens och glitterstrålarna! :-)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...