Laggeman Postat 1 april 2011 Författare Dela Postat 1 april 2011 Lite nytt är på G med rampen.Mina 3st 140mm Fractal Design-fläktar har landat och inväntar nu en akrylskiva som skall kapas, limmas och eventuellt lackas invändigt så det smälter ihop designmässigt med sargen.Har just lagt en beställning på 3st han- och honkontakter jag visade i första inlägget, dock inte från Elfa, utan från Electrokit i Malmö. De hade dem på lager till skillnad från Elfa, och dessutom kostade de bara en tredjedel ungefär. Nu blir det några dagars väntan innan jag får hem dem, så tills dess får det gå som det gjort en tid nu, lider inte av det, men det ser ju lite småtråkigt ut som det gör, för att inte tala om reaplanen som kyler flänsen för tillfället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 4 april 2011 Författare Dela Postat 4 april 2011 På vägen hem idag körde jag förbi Bauhaus och köpte två akryl-skivor till, en som ska bli en låda till driversen, kom på att det blir billigast så. Den andra skivan blir locket där fläktarna ska monteras i över rampen.Nu väntar jag bara på att svärfar ska komma hem från Thailand så jag kan få tillgång till verkstaden och en såg att kapa upp lite plastbitar i...När lådan till driversen, locket till rampen samt kontakterna är på plats så är det "bara" spegelplexin kvar.Fick ett mail idag att mina delar från Elektrokit har skickats iväg, så med lite tur ligger de i lådan imorrn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 5 april 2011 Dela Postat 5 april 2011 nice!!! upp med bilder när det händer nått.. en bild säger mer en 1000 ord.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 6 april 2011 Författare Dela Postat 6 april 2011 Så sant så Hansson!Fick hem mina kontakter igår så nu kan jag iaf få rätt på den biten.Tyvärr lär det dröja tills tidigast nästa helg innan jag kommer åt en verkstad så jag kan kapa upp plexin så den kan komma på plats, men när det väl är klart så kommer det nya bilder på bygget. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 april 2011 Författare Dela Postat 21 april 2011 Liten uppdatering.Svärfar åker till öland i helgen, så jag kommer inte åt verkstaden ännu. Kontakterna har provmonterats i sargen och sitter fint, men nu saknar jag bara ett stycke kabelstrumpa i typ 5-10mm. Har hittat på Kjell & Co, men som minst för 20mm, det blir lite för stort.Hade även behövt hitta en bit krympslang till ändarna. Delarna jag hade i bra-o-ha lådan var alldeles för stora tyvärr...Elfa är inget alternativ då det kostar allt för mycket att skicka hem delarna.Någon som har tips på butik eller webshop med rätt delar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 21 april 2011 Dela Postat 21 april 2011 http://www.kjell.com/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
POPOV Postat 22 april 2011 Dela Postat 22 april 2011 Har inte Clas ohlson eller Biltema ... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 22 april 2011 Dela Postat 22 april 2011 Liten uppdatering.Svärfar åker till öland i helgen, så jag kommer inte åt verkstaden ännu. Kontakterna har provmonterats i sargen och sitter fint, men nu saknar jag bara ett stycke kabelstrumpa i typ 5-10mm. Har hittat på Kjell & Co, men som minst för 20mm, det blir lite för stort.Hade även behövt hitta en bit krympslang till ändarna. Delarna jag hade i bra-o-ha lådan var alldeles för stora tyvärr...Elfa är inget alternativ då det kostar allt för mycket att skicka hem delarna.Någon som har tips på butik eller webshop med rätt delar?Tror jag har.. Har köpt ett blandpaket på Kjell om jag mins rätt. Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 22 april 2011 Dela Postat 22 april 2011 Tror jag har.. Har köpt ett blandpaket på Kjell om jag mins rätt. Mvh manneSent from my iPad 2 using TapatalkJa Kjell & Co har ett blandpaket för någon hundralapp.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 april 2011 Författare Dela Postat 22 april 2011 http://www.kjell.com/http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?expandlineno=162040000,3&catalog=180149&path=97000000,159500000,162000000,162040000Som minst har de 20mm's strumpa, det blir för stort. Jag har kollat både där, på Classe och gjort en google-sökning på svenska sidor. Det kom upp ett par olika alternativ, men inget som verkar vara smidigt och bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 april 2011 Författare Dela Postat 22 april 2011 Tror jag har.. Har köpt ett blandpaket på Kjell om jag mins rätt. Mvh manneSent from my iPad 2 using TapatalkKabelstrumpa eller krympslang? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 22 april 2011 Dela Postat 22 april 2011 krympslang.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 23 april 2011 Dela Postat 23 april 2011 -Det händer mycket spännande i grannkommunen konstaterade jag i går natt när jag inte kunde sova. -Läste hela tråden...och nu är jag smittad :-) Ser fram emot lite mer bilder snart...sen jäklar kommer nog lödkolven sättas på värmning även i Eslöv :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Inka Postat 23 april 2011 Dela Postat 23 april 2011 Hallå JimmyKolla på Bauhaus, har för mig att de har mindre storlekar på krympslang till rimlig peng. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 25 april 2011 Författare Dela Postat 25 april 2011 -Det händer mycket spännande i grannkommunen konstaterade jag i går natt när jag inte kunde sova. -Läste hela tråden...och nu är jag smittad :-) Ser fram emot lite mer bilder snart...sen jäklar kommer nog lödkolven sättas på värmning även i Eslöv :-)Har du vägarna förbi så är du välkommen, så länge som jag är hemma och inte är upptagen med annat. Hallå JimmyKolla på Bauhaus, har för mig att de har mindre storlekar på krympslang till rimlig peng.Tjena Björn, ska ta och kolla upp ditt tips, kör förbi redan imorrn tror jag. Tack för tipset! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ryberg Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Hej Laggeman,Är det detta du söker: krympslang art. 35-377 Biltema15 pack storlekar 2,4,6,8 och 10mmundrar Jan R. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Kabelstrumpor för dator..http://djungelapa.se/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 26 april 2011 Författare Dela Postat 26 april 2011 Hej Laggeman,Är det detta du söker: krympslang art. 35-377 Biltema15 pack storlekar 2,4,6,8 och 10mmundrar Jan R.Helt rätt Jan! Tackar för länken!Kabelstrumpor för dator..http://djungelapa.se/Kanonlänk! Tackar! Blir en order ikväll när jag gått igenom antal och storlekar i lugn och ro. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NULL Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 Någon som vet var man får tag i krympslang för tre C-batterier i bredd, ska bygga nya batterier i Trilobiten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 Hur har du löst kylningen på din DIY Led Jimmy?Sitter och skissar på en ramp med 96 cree nu. 70x50 cm.. funderar hur ja ska göra med kylingen.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 april 2011 Författare Dela Postat 30 april 2011 Någon som vet var man får tag i krympslang för tre C-batterier i bredd, ska bygga nya batterier i Trilobiten.Kan tyvärr inte hjälpa dig där, men jag tror att det finns i butiker som säljer delar till RC-bilar och -flyg. Finns ju de som bygger sina egna accar...Hur har du löst kylningen på din DIY Led Jimmy?Sitter och skissar på en ramp med 96 cree nu. 70x50 cm.. funderar hur ja ska göra med kylingen..I dagsläget är det 2st 120mm som går på 6V, men de låter ändå som ett reaplan. Slutliga lösningen är 3st 140mm Fractal Design på 600rpm/9dB. Har testat dem och de kommer inte att höras när de väl är igång.Vill du slimma designen ytterligare så finns det 120mm som är endast 12mm tjocka här tex.Hmm, nu när jag kollar på den sidan så ser jag att de har sleeve-kit även där... Och jag som tyckte att jag letat överallt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 1 maj 2011 Dela Postat 1 maj 2011 har du en vanlig 6V omvandlare och driver fläktarna me eller? många kånstiga frågor.. he he.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 2 maj 2011 Författare Dela Postat 2 maj 2011 Nej, de två fläktarna går i serie, så de delar på de 12 volten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
johan_f Postat 2 maj 2011 Dela Postat 2 maj 2011 Nej, de två fläktarna går i serie, så de delar på de 12 volten. Dvs att fläktarna får 6v var Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ragman Postat 3 juni 2011 Dela Postat 3 juni 2011 Drivers ska in i en separat låda och hänga ner på baksidan av karet om jag får det som jag vill, och kopplingen till rampen sker med två sådana här från Elfa:samt enKabelsn sleevas och får krympslang i änden för finishens skull.Finns för upp till 8 ledare.vad hette dessa ? har letat som en galning efter dom nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.