Gå till innehåll

Blackizzz ZEO planeringstråd.


blackizzz

Rekommenderade inlägg

Blir det SPS dominerat eller? Ser fram emot bilder på ljuset från AI erna! Är du nöjd hittills?

Det kommer bli sps o nån lps men just nu är där inte så mycket då mycket dog i flytten. Men det blir bättre i mitten av nästa månad då båda Karen fått sig en översyn o så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

I söndags blev allt rensande från "karets" plats klart, bilder kommer. ;-) har även ändrat lite så det kommer renderingar på (stort sett) hela övervåningen! Men nu till lite mer fiskrelaterat! ;D

Har skapat en "vill ha" lista, vissa mer realistiska än andra, men det ganska många så kommer nog kanske ryka några ;P

Anampses femininus (svår, mandarinliknande, mycket vacker)

5fc1b77c-ce24-2849.jpg

Pygoplites diacanthus ( vacker kejsare, fungerar bra med SPS, och förhoppningsvis LPS)

5fc1b77c-ce3a-5f6a.jpg

Macropharygodon geoffroyi (medelsvår, wrasse som är mindre belägen att hoppa, vacker)

5fc1b77c-ce55-6837.jpg

Acanthurus japonicus (lite mindre och lugnare kirurg, vacker)

5fc1b77c-ce70-b542.jpg

Centropyge potteri (vacker, men kan vara ett problem med SPS, hoppas inte det)

5fc1b77c-ce8a-80ed.jpg

Zoramia leptacanthus x 10 (vore lite häftigt med ett litet stim, lite svåra att hålla vid liv)

5fc1b77c-ce9d-26b6.jpg

Amphiron percula onyx x 2 (lite finare än vanliga perculan ;-) )

5fc1b77c-ceb5-c8f8.jpg

Signigobius biocellatus x 2 (lätt att få yngel med, vill vara i Par)

5fc1b77c-cecf-00f6.jpg

Elacatinus multifasciatus (vacker, lite mer annorlunda goby ;-) )

5fc1b77c-cee0-97cd.jpg

Alla kommer att hållas i karantän tills de äter ordentligt och inte har några sjukdomar! ;-D

Hoppas ni inte har några jätte-negativa upplevelser av Arterna!

(alla är valda för att kunna hållas tillsammans utan bekymmer, men vissa kommer nog kräva mer utrymme än andra!)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Acanthurus japonicus är med på min vill ha lista med, både efter och framför Leucosternon :-) Efter pga att jag tycker Leu är ännu mysigare fisk. Men före då den verkar mycket lättare att ta hand om... Just nu är det bara en lista dock för ingen av de två fungerar ju i ett 80 cm kar.

Fast ditt kar ska väl "bara" vara 125 cm just nu iaf? Är inte det lite litet för en kirurg? När den växt upp då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just japonicusen blir "bara" 20cm och är rätt lugn av sig, jag kommer också ha mycket simyta... (kommer inte ha den "traditionella" stenbäggen, utan två öar ;-) vet folk som har haft betydligt större kirurger i mindre kar, utan att de blivit för stressade. Visst det är inte något som rättfärdigar att man har en kirurg i ett litet kar, men tror det är bättre med ett kar som har relativt öppen scape och är lite kortare, än ett kar som har en stenvägg och är lite längre...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I söndags blev allt rensande från "karets" plats klart, bilder kommer. ;-) har även ändrat lite så det kommer renderingar på (stort sett) hela övervåningen!

Nu är jag hemma och har bilderna på datorn, så nu kommer bilderna ! =D

post-4681-14468921951152_thumb.jpg

Innan "rensningen"

post-4681-14468921951348_thumb.jpg

Efter

post-4681-14468921951522_thumb.jpg

Om man vänder sig om när man tittar på Karet...

post-4681-14468921951713_thumb.jpg

Låtsas att bilden är ljusare och klarare, ignorera de gråa väggarna, de är vita i verkligheten...

post-4681-14468921951913_thumb.jpg

Ett blivande projekt =P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Well, tidsplanen blir ganska lång, =( Först och främst måste allting beställas och väggen byggas, skulle tro att karet har startat (cykeln) om en till två månader =O Hoppas tidigare, men men... Skall se om karet kan beställas snart, men först blir det att LED grejorna blir beställda, sen Skummargrejorna =P (Har du möjlighet att vänta så länge?)

Aja, nu blir det Tjat på föräldrarna! =D Så skall nog LED grejorna + Plexin bli beställt i kväll!... (Får vi hoppas i alla fall =P, man vet aldrig med dem)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

=D Skönt att höra =)

Funderar lite på Hur Twopart (Randy Farley-Holmes's recept) behållaren skall se ut... Jag postar en bild på hur "sumprummet ser ut uppifrån, och var jag har möjligheten att ha den! Hoppas ni kan hjälpa mig med "problemet"...

Har även tänkt på att i framtiden kunna ha plats för att kunna Odla upp Biocellatusar och kanske T.O.M Onyx =D, Har mycket "väggplats" så skulle Tex kunna ha Rotifiers, plankton artemia och liknande (egna odlingar) i behållare hängandes på väggen? (över sumpen) (QT och Fragg, är planerade att ha under DisplayKaret...)

Vet att det är trångt =P Kanske måste planera in Odlingskaren någon annan stans. =P (Det är ett långt framtida projekt givetvis =D)

Bild: post-4681-14468921953054_thumb.jpg

Det är nästan synd att Så mycket på höjden "slösas bort" =(, Kanske kan vara bra att ha saker hängandes på väggarna, i och för sig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha =P Visst det är en bra idé MEN, har faktiskt försökt här om dagen, men hans respons var "Visst det är jättevackert, men det får bli ditt projekt" =L (När jag visade honom Sunnyx fantastiska rev =P (och han är jätte triggande angående företagandet =P så det är en positiv sak i alla fall =D)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just japonicusen blir "bara" 20cm och är rätt lugn av sig, jag kommer också ha mycket simyta... (kommer inte ha den "traditionella" stenbäggen, utan två öar ;-) vet folk som har haft betydligt större kirurger i mindre kar, utan att de blivit för stressade. Visst det är inte något som rättfärdigar att man har en kirurg i ett litet kar, men tror det är bättre med ett kar som har relativt öppen scape och är lite kortare, än ett kar som har en stenvägg och är lite längre...

Det viktigaste för många kirurger verkar vara att de kan simma in och gömma sig någonstans, (tex under natten när de sover). Att gömma sig bakom en pelare duger inte. Så det är viktigt att ha den typen av hålor där fiskarna ryms inuti pelarna, annars blir de nog mycket stressade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oja, det kommer finnas grottor, hålor och mer... Och som sagt, kommer fokusera på att djuren trivs! inte bara överlever, så jag kommer ta allting i iakttagelse och ändra om någonting inte stämmer så djuren inte mår Prima :D Det kommer vara gott om plats i "högarna" så att säga =D

Tack för att du tittade in!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, helgen har gått åt till mer planerande (förutom att varit "volontär till klassen")

Här kommer lite uppdaterade bilder, börjar likna "A Reef in the Sky" =P Men det kan bero på att färgerna och lösningarna passar bra hemma hos oss! (Mor tyckte om den "blåa" färgen mer än mitt röda förslag =P)

Bilder, (försökte även mig på att göra så att LED armaturerna faktiskt "lyser" för första gången!)

(De två framdörrarna "glider" åt sidorna, har bara inte fixat någon bild på det än!)

post-4681-14468921991929_thumb.jpg

post-4681-14468921991674_thumb.jpg

post-4681-14468921992156_thumb.jpg

Nu ser ni varför det är likt ;):skrattar: :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser ju kanontjusigt ut. Men varför har du så mycket brus på bilderna begriper jag inte? :-)

Tack,

Jo det är ju renderingar (datorgjorda bilder), inte foton!

Och jag kan endast rendera i 0,7megapixlar, då jag endast har free-versionen! :P därav bruset!!!

Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut, planerat och snyggt!

Jag tror att det kommer bli himla bra det där.

Har du provat att limma lite PVC och liknande? för det kommer bli lite rör såg jag nu.

Jag skall följa detta, då jag är inne på att rita sumpen, sedan är det att vänta också.

Jag kanske kastar upp en bild på sumpen, dock vill inte sno troden, så jag kanske gräver fram din andra tråd om att "designa" :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allt tar sin tid, i denna hobby gäller det att ha tålamod har jag lärt mig.

Japp tålamod lär behövas =D Tur att jag är en som kan sitta på en brygga i 5-6 timmar utan att få napp när det gäller fiske =P

Ser bra ut, planerat och snyggt!

Jag tror att det kommer bli himla bra det där.

Har du provat att limma lite PVC och liknande? för det kommer bli lite rör såg jag nu.

Jag skall följa detta, då jag är inne på att rita sumpen, sedan är det att vänta också.

Jag kanske kastar upp en bild på sumpen, dock vill inte sno troden, så jag kanske gräver fram din andra tråd om att "designa" :)

Tack!

Jo PVC har testlimmats, men det kommer att bli "lite" rör som du säger ;)

Kul att du vill hänga med på resan!

Släng upp en bild i "designtråden" du! (Eller kan du lägga upp en bild här om du vill, detta är ju bara en planeringstråd) Kommer starta en "riktig" tråd När "byggandet" börjar!

Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag har varit inne lite då och då, även på RC för att kolla runt med ideér.

Dock leker jag runt med indigo, och får inte glas att se ut som glas överallt.

Skumt, ibland blir visa rutor "svarta" får testa på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...