Gå till innehåll

Blackizzz ZEO planeringstråd.


blackizzz

Rekommenderade inlägg

Christer :

Det vore riktigt roligt =D Se hur det är att göra några kar =) kan nog lära mig en hel del!

Michael:

Tack för komplimangerna =D Och vi får se hur det går =) skall kolla runt lite först =D

(det där med sveriges bästa tror jag inte på ett år =P, kanske med akryl däremot "sveriges billigaste akrylkar" =D)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack, tack!

Nej precis, får nog hålla mig lite i skinnet =D

Nu är det så att jag fått ett bra prisförslag från CF, så att det blir nog att beställa ett kar från honom =D, måste bara få godkänt hos mina päron först =P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oskar...

-Du är grym.

Man ska lyssna på goda råd occh vara öppen, men med den kunskapen och de människorna du har runt om dig så ska du inte lyssna för mycket på kraxande olyckskorpar varken gällande hur du har råd eller i fall din kompetens eller kunskap är tillräcklig.

-Jag hoppas få höra mer om din egentillverkade teknik i sumpen och belysningen.

All lycka.

Din tråd kommer följas nogrant :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahhhh! Jag är så sugen på att starta upp efter att sett Akvarielagrets nyinkommna saker!!!! Nu blir det att tjata på päronen, de måste köpa hem virke till väggen ;P (och massa andra saker för att jag skall kunna beställa hem ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahhhh! Jag är så sugen på att starta upp efter att sett Akvarielagrets nyinkommna saker!!!! Nu blir det att tjata på päronen, de måste köpa hem virke till väggen ;P (och massa andra saker för att jag skall kunna beställa hem ;-)

Do it! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nya bilder, ;):ler:

post-4681-14468921835183_thumb.jpg

post-4681-1446892183504_thumb.jpg

post-4681-14468921835358_thumb.jpg

post-4681-14468921835501_thumb.jpg

Sorry för kvaliten på den sista bilden... Orkade inte fixa ljuset i sumprummet =P NU VILL JAG KOMMA IGÅNG!!! :D

Det mesta materialen blir beställda i veckan. =), Sen blir det bygga, bygga, bygga innan karet blir beställt =D...

BTW, Kommer inte att bygga allt på en gång, utan det blir först det som är "nödvändigt", och sen kommer fraggtank, fraggbelysning, ställning för fraggtank och karantän, Karantän (jag vet att detta borde vara prio #1, men tänker vänta med detta tills jag har fixat ställningen och --->), Karantänlyset =P mycket på listan =S

Aja, det blir roligt i alla fall =)

Ha en Goo, kväll på er :kram:Banana man Banana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdate, Lite virke inköpt nu, men tyvärr inte allt så kan inte riktigt komma igång med "skiten" än... (måste få det gjort innan jag kan börja med sump, skummare, ljus m.m)

Men får se till att beställa hem det som behövs (till skummare, och ljus) i alla fall, så kan jag jobba lite när jag har tid över =D

Kommer nog inte bli helt klar förrän efter sommaren, Sen blir det ZEO start (14 dagar) och efter det...

Levande :-S!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Whoho!!! Nu blir det att rensa undan där karet skall stå, så kan jag börja bygga!!!

Funderar på om jag skall starta Zeo;n fraggkaret, sumpen, skummaren och ljuset så fort de blir klara, så har jag någonting att roa mig med! ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är litet =P Om jag säger så här, =P

"Rummet" är 130x113, karet är 90x80cm =P vilket skulle göra att det endast var 40cm på sidan (jobbigt att gå in då) och 33cm bakom, minus ytavrinning!

Väldigt litet utrymme då!

Sedan med tanke på det sneda taket, så skulle det bli svårt att komma in i karet ovanifrån!

Funderade faktiskt på att göra lite som "A reef in the sky", en utragbar sump...

Nu när jag läste om "A reef in the sky" så blev jag sugen på att göra ett lite mer rektangulärt kar, typ som hans kar, men lite mindre =P Inget är satt i sten förrän karet är beställt =P, men maxvolym blir typ runt 320 netvolym...

Kolla in min tråd på Zeovit.com!!! : http://zeovit.com/forums/showthread.php?p=222853#post222853

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får du allt se till o starta, har stora förhoppningar på dig o ditt bygge.

Vet inte vad reef in the sky e för lösning , men utdragbara kar har jag varit inne på tidigare.

Och e man inne på sump så känns det som att när man väl vill rota så drar man ut "skiten" e perfekt.

Finns pallställs moduler , men inte jättesnyggt.

Länka gärna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"A reef in the sky" är ett (enligt mig och många andra) vackert akvarium, som ägs av Andrew i Hongkong (V1... Rotate)

Detta är hans kar http://zeovit.com/forums/showthread.php?t=16972

Mycket bra tråd!!! man får mycket tips, och han är grym i sketchup =P

En förebild helt enkelt :-D

Ikväll, har jag monterat ned lite grejor där karet skall stå, men det är lika mycket kvar :S Sen så har jag pratat lite med päronen gällande vattensäkring runt karet, min mor oroade sig för vikten, men min far var lite på min sida och sa "Eh, Det där väger ingenting jämfört med de 12-15 ton snö som ligger på taket under vintern" =P

Just nu finns det inte så mycket att visa, men skickar upp en bild när det är tomt =D

Sen så fort jag fått (och betalat för =() de kretskorten jag väntar på (ingen brådska =P Ta det lugnt nu) så kommer LEDs beställas, och två kylflänsar beställas, hoppas kunna få tillgång till en egen CNC senare (ska tjata lite på far min och hans verktygs-tokige granne =D, då kanske, kanske jag kan få i uppgift att bygga en CNC, utan att behöva pröjsa den själv (Man svimmar ju när man kollar på kostnaderna :-O)

Aja, nu blir det lite design (kreativiteten flödar ju senare jag är vaken, konstigt) Sen blir det skola i morgon! Kompisarna = YAY, skolan och alla prov = F*N(tastiskt =P) Som tur är, är jag en sån som har lätt i skolan =) annars skulle min företagsidé vara dömd!

Aja, Tack för att NI tittar in!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I går kväll så blev det mer undanplockat och nedmonterat...

Funderar lite på om jag verkligen skall köra de måtten jag tänkte ;P

Har blivit kär i måtten 125x60x50cm ;P efter SunnyX 100g ;-) och tycker det blev riktigt nice när jag sketchade det ;P

Den förra modellen ;-)

5fc1ea0a-bbb6-a8a3.jpg

Den nya modellen, vet inte om jag skall göra bänken någon snyggare färg? Vitt är snyggt, men kanske lite mer vågat?

5fc1ea0a-bbed-9c03.jpg

Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rektangulära kar är bäst :-) Har aldrig varit så förtjust i kuber, så jag röstar för ditt nya kar. Man ser ju uselt på djupet i kar så visningsmässigt tycker jag att avlånga kar är bättre. Fast vill du ha det som odlingskar blir väl båda bra, men det borde väl vara lättare att få ett bra flöde i ett avlångt kar med än en kub?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här karet kommer ju vara för visning, display... Det är lite olika med bra flöde i kub, om man skall ha endast en pump, så kan det nog bli lite dödpunkter, det är nog svårt att ha endast en pump i en kub ( med lite större dimensioner ) medan det är svårare att få "längre" flöde...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...