Gå till innehåll

mitt första salt, ett clownhotell


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 858
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag köpte också en acropora, en fragg. tre-fyra dagar senare hade min okinawae haft ihjäl den :(

Köpte då en ny acropora fragg, en tri-color. Den är inte död ännu men den ser inte ut till att må bra. Ingen polypexpantion eftersom okinawaen gnider sig mot den hela tiden. Montiporor, seriatoporor, mm rör den inte, bara acroporor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okinawagobyn lever i Acropora i naturen.

Det finns en del rapporter här på forumet om att de också kan äta Acropora.

Min är nog en av dom som äter lite på acroporor, tyvärr :/

Jag tycker det är väldigt konstigt att den låter andra sps vara, dom är ju ganska lika.

är det mening att du ska bygga in ledrampen i locket sen?=)

Nej, det blev inte så. Och det var nog bra :)

Ljuset är ju väldigt starkt och nu kan jag ha rampen en bit åvanför karet. Hade jag byggt in den i locket så hade risken att bränna koraller varit väldigt mycket större, jag trodde faktisk inte att ljuset slle bli SÅ starkt som det är :)

Det blev faktiskt väldigt snyggt med "open top".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det mesta ser bra ut i karet nu. Knappar, mjukisar och skivor ser mycket bättre ut. "Superman" skivorna har blivit några fler, så även dom bronsfärgde med gröna prickar :)

Nu när det varit såhär varmt så har kylflänsen varit mycket kallare än luften, bra kylning!

Och normala dagar har tempen i vattnet sjunkit till ca 23. Därför satte jag i en doppvärmare och nu är tempen stadigt på 24,5. Den nya rampen ger absolut ingen värme ifrån sig ner till karet och man känner ingen varm luft rån fläkten heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spserna ser inte bra ut, tyvärr, av någon anledning. Tri-colorn är död (pga okinawae gobien) Hystrixen ser inte så glad ut och växer inte, pocilloporan har tappat några polyper vid basen (vävnaden ser ok ut) och växer inte, och montipora digitatan är jättefin ibland och ibland helt vit. Montipora hoffmeisterin ser glad ut dock....

Allt annat ser jättebra ut och värdena är ok/bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...