freddi36 Postat 10 november 2012 Författare Postat 10 november 2012 Var inom ZG och DM idag och kollade på deras nya saker. Många fina, men tog ett erbjudande på DM på knappar och fick med en (för mitt kar) enorm knappkoloni hem Blåaktiga med persikofägad mun, bild kommer senare. På DM såg jag också en av dom konstigaste fiskar jag sett, Bodianus anthioides. http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+35+209&pcatid=209 Citera
freddi36 Postat 10 november 2012 Författare Postat 10 november 2012 Precis som i hitta Nemo, han måste göra ren allt och se så allt är okej =p Knappkolonin är ca 10cm rakt över. Kommer bild när den är öppen sen Citera
Wigge Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 lika fint och knökat med koraller som vanligt! gillar ditt kar fredde!vad är det för färg? Citera
freddi36 Postat 10 november 2012 Författare Postat 10 november 2012 Tack Ingen speciell "super-färg", persikofärgad mun, blåish munskiva och brungröna (inte flourocerande) tentakler. Eftersom knapparna stog i ett kar utan actinic ljus så blev det lite av en chansning, trodde dom skulle "hoppa fram" mer under actinic ljuset än vad dom gjorde. Jaja, till det priset är jag nöjd för mängden knappar jag fick Citera
freddi36 Postat 11 november 2012 Författare Postat 11 november 2012 Knapparna ser ut till att trivas Dom har fått ännu en rengöring eller två av räkan, och en turbo plöjde rakt igenom hela kolonin i eftermiddags. Jag lät det vara för jag tänkte att jag gör mer skada ifall jag ska på och dra loss snigeln. Knapparna ser inte ut till att tagit skada iallafall Citera
freddi36 Postat 17 november 2012 Författare Postat 17 november 2012 Såhär ser det ut En korall jag gärna velat ha är en liten E ancora med blåaktiga tentakler, tyckte dom såg väldigt fina ut när jag såg en på ett annat forum Eller en gyllene E paraglabrescens. Planen på en mussla finns inte kvar då små musslor måste matas och större är helt enkelt för stora Annars är jag nöjd med djuren i karet, men hade velat "fullborda" euphyllia havet högst upp Citera
freddi36 Postat 17 november 2012 Författare Postat 17 november 2012 Euphyllierna, det är ju ett mellanrum som ska fyllas för det ska bli ett "hav" Citera
freddi36 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 Igår gjorde jag ett stort vattenbyte på typ 40% för att försöka få bukt med vävnadsdöden på min Trachyphyllia. Och jo, det verkar gjort nåt med Trachyns välbefinnande för idag var den mer uppblåst än den varit på länge. Det ser ut som den fått ny kraft och levnadsvilja Får hoppas på det bästa nu! Citera
Wigge Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Den kommer säkert igång, fortsätt med vatten byta en gång i veckan så blir det säkert bra:) Citera
Mr_Ewing Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Du rättade säkert till någon brist eller överskott med ditt stora vattenbyte.Gör ett par till så rätar det säkert ut sig helt.Jag har märkt att mina LPS:er verkar vissna rätt snabbt när jag slarvar med VB. Citera
freddi36 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 Gör VB 1ggr/vecka alltid på ca 15-20% men slarvat dom två senaste veckorna, och som du säger Mr Ewing vissnar LPS. Får hoppas att den tar sig! Citera
freguz Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 Ser inte riktigt vad bilden visar på... ( mobil) Citera
freddi36 Postat 2 december 2012 Författare Postat 2 december 2012 Två Nassarius som mumsar på min Emblemaria pandionis.... Citera
freddi36 Postat 8 december 2012 Författare Postat 8 december 2012 Gjorde vattenbyte idag och då gick pumpen för att blanda nytt vatten med sönder, suck, många motgångar nu......Kabeln sprack i ytterhöljet, hård som sten.Tur att det är jul snart så man kan få en uppsving i kassan, då blir det lite nytt hade jag tänkt Citera
freddi36 Postat 9 december 2012 Författare Postat 9 december 2012 Även om jag har min "nano-mag" så behövs det skrapas med rakblad ändå, men inte så ofta, första gången på 4-5 månader jag använder rakblad =PMen nu blev det stor skillnad och nu klarar "nano-magen" att hålla algerna borta till dom hårda prickalgerna kommer igen Citera
freddi36 Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 Fick en idé. Har ju en wg 310 skummare som inte skummar jättebra. Impellern ser ut såhär http://www.aquafishersp.com.br/arquivos_loja/6039/Fotos/thumbs3/produto_Foto2_750720.jpgOm jag byter den mot en bättre impeller, typ "needle wheel" som slår sönder luften till minre bubblor, skummar den bättre då tro? Citera
Mr_Ewing Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 Om du hittar någon passar så borde det fungera fint. Citera
freddi36 Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 Najs Har en som ligger, ska test den imorgon annars får jag gå på jakt efter en ny.Vad är det som bör öka? Genomströmningen genom skummaren och finare bubblor = bättre skum? Citera
Mr_Ewing Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 Finare bubblor och något mindre genomströmning skulle jag tro. Citera
freddi36 Postat 15 december 2012 Författare Postat 15 december 2012 Svängde ihop denna i eftermiddags Citera
krille 55 Postat 15 december 2012 Postat 15 december 2012 Tjusigt. Man kan få plats med myckew på 58 liter om man planerar väl Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.