Tribiani Postat 17 augusti 2012 Postat 17 augusti 2012 De är riktigt snygga Manne .Såg att Anders har fått in sådana.Trist med dina alger. Mina försvann som du sa Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera
Mr_Ewing Postat 17 augusti 2012 Postat 17 augusti 2012 Då jag inte har fler enskilda anemoner så fick det bli ett litet foto på en vacker dubbel..[ATTACH]80907[/ATTACH]En vacker blågul kombination!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkRiktigt fina!Vad har de för latinskt namn? Citera
_Manne_ Postat 18 augusti 2012 Författare Postat 18 augusti 2012 Otroligt vackra Manne!Själv har jag aldrig sett sådana i handeln. Är de nya för svea?Vad heter de och hur sköts de?1000 frågor :-)Jag anser att dom är nya för oss, men ska ha funnits ett tag... Men det har jag missat isf.. MiniMaxi anemon kan du goggla på så ser du en rad varianter av denna lilla anemon.Skötsel.. Lagom ljuse,lagom/lågt flöde , trivs den inte så drar den vidare på ditt stenberg. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 18 augusti 2012 Författare Postat 18 augusti 2012 De är riktigt snygga Manne .Såg att Anders har fått in sådana.Trist med dina alger. Mina försvann som du sa Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2Fick bli ett besök där idag.. Så tack för tipset. , kul att jag återigen hade rätt.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 18 augusti 2012 Författare Postat 18 augusti 2012 Riktigt fina!Vad har de för latinskt namn?Visst är dom härliga.. Stichodactyla Tapetum , är latinska!En trevlig länk till dig för inspirationhttp://www.coralmagazine-us.com/content/mini-carpets-perfect-small-sea-anemonesMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Lasse Postat 18 augusti 2012 Postat 18 augusti 2012 Några tips Lasse.. ? För att permanent få bort cyanon ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkBlir aldrig klok på dessa. Normalt har det varit hårt arbete som gällt, störa dem och vattenbyte. I vissa fall tillsats av nitrat - men inte alltid. Kraftiga vattenbyten under några veckor verkar också ha fungerat braMVH Lasse Citera
Tribiani Postat 18 augusti 2012 Postat 18 augusti 2012 De verkar ju relativt lätta att hålla. Vad matar du dem med? Det får bli en runda till Anders o kolla om han har någon kvar De är ju otroligt färggranna även om de ser större ut på bild än vad de är i verkligheten Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera
_Manne_ Postat 18 augusti 2012 Författare Postat 18 augusti 2012 De verkar ju relativt lätta att hålla. Vad matar du dem med? Det får bli en runda till Anders o kolla om han har någon kvar De är ju otroligt färggranna även om de ser större ut på bild än vad de är i verkligheten Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2Han hade en kvar när jag körde , lite mörkare orange variant ..Matar med spruta, lite tinad mysis så kryper den ihop direkt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2012 Författare Postat 19 augusti 2012 Blev ett inköp på två anemoner igår.... En av dom har stuckit ca 40 cm inatt.. Otroligt att jag bara hittade den igen.. Känns som den vandrat över en bra bit sand för att överhuvudtaget komma dit.. Nu har den satt sig på huvudrevet i karet, så får se vad den hittar på härnäst.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Du få ha den i koppel så att den inte kan sticka eller ev fotboja Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2012 Författare Postat 19 augusti 2012 Du få ha den i koppel så att den inte kan sticka eller ev fotboja Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2Inte lätt när karet är på 740+ att hålla reda på dom.. Trodde sanden skulle hålla dom på plats.. , ett Blenny med två dussin anemoner i hade varit väldigt Nice! :)Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Nä det är nog svårt att hålla dem på plats. Man får hoppas att de gillar ett bra ställe.Ja det hade varit snyggt. Några stycken ska jag skaffa i alla fall Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2012 Författare Postat 19 augusti 2012 Nä det är nog svårt att hålla dem på plats. Man får hoppas att de gillar ett bra ställe.Ja det hade varit snyggt. Några stycken ska jag skaffa i alla fall Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2Försök hitta ett antal anemoner innan du har karet fullt med koraller så får anemonerna första tjing på bra platser ur sitt eget perspektiv.. Så fyller du själv upp dom lediga platserna sen efter.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Det var ett bra tips. Ska göra så Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2012 Författare Postat 19 augusti 2012 Det var ett bra tips. Ska göra så Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2Tror du lyckas bäst så.. med litet kar så får man ju priotera redan från början.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
MaddeI Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Stort tack Manne för titten igår! Riktigt roligt att få se dina fina kar irl! Dottern var inte nöjd med att behöva åka och titta på några akvarier på hemvägen, men hon opponerade sig inte alls under tiden vi var hos dig, eller när vi åkte därifrån, så det måste ha varit bra betyg för dina kar. Jag är inte mindre sugen på dina Mini Maxi Carpets efter att ha sett dem live! /Madde Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2012 Författare Postat 20 augusti 2012 Jaha Manne! Fram med kniven:)Har sett det klippet innan.. Dock aldrig försökt.. Känns lite sådär att bara kapa dom rakt av.. Sen bör dom nog vara rimligt stora innan man kapar.. Med vänlig hälsning, ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2012 Författare Postat 20 augusti 2012 Hehe.. Inte direkt i min smak att använda rakbladet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2012 Författare Postat 20 augusti 2012 Stort tack Manne för titten igår! Riktigt roligt att få se dina fina kar irl! Dottern var inte nöjd med att behöva åka och titta på några akvarier på hemvägen, men hon opponerade sig inte alls under tiden vi var hos dig, eller när vi åkte därifrån, så det måste ha varit bra betyg för dina kar. Jag är inte mindre sugen på dina Mini Maxi Carpets efter att ha sett dem live! /MaddeDå blev det bra betyg från dottern.. Trevligt. Var väldigt kul o träffas den stund det nu blev.. Mini anemonerna är ju super trevliga. Absolut ett måste, men blir lätt ett habegär som växer o växer..Ni är välkomna igen om ni är i krokarna.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 26 augusti 2012 Författare Postat 26 augusti 2012 Några enkla bilder.En squamosa mussla.Hanen i saddleback paret har nu flyttat in i en haddoni carpet anemon. , honan ligger i en annan.En röd Rock Flower Anemon, titta bortom algerna Sen en Mini Maxi Anemon. , måste ju ha med en sådan bild..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 Riktigt fina bilder Manne.Din Haddoni Carpet Anemon är härligt grön.Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 26 augusti 2012 Författare Postat 26 augusti 2012 Riktigt fina bilder Manne.Din Haddoni Carpet Anemon är härligt grön.Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via TapatalkDen är stört cool.. Blir ju kalas fin neongrön färg under Royal Blue LED.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Hanssanden Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 Snyggt, roligt att det finns särbo i fisk världen oxå😊Mvh Hans Sandén i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.