_Manne_ Postat 28 juli 2013 Författare Postat 28 juli 2013 En snabb bild på senaste köpet av fisk.. En "svart" Salarias..Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 28 juli 2013 Författare Postat 28 juli 2013 En något mer upp pumpad acan.. Samma fragg som bilden längre upp..Mvh Manne Citera
POPOV Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Då har man varit duktig igen..Balling blandad igen 75L totalt.. Två musslor putsade från pyramid snäcker , fanns inte så många men var i karet ändå..Fått i någon tapetum anemon till samt någon Acan fragg..Mvh ManneHur går man tillväga för att putsa bort pyramid snäckor från musslor, manuellt plock? Citera
_Manne_ Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Hur går man tillväga för att putsa bort pyramid snäckor från musslor, manuellt plock?Stämmer , manuellt.. Jag tar en skål som jag fyller med saltvatten o flyttar över musslan till den och sen så borstar jag över hela skalet med en tandborste.. Gäller att vara så noga man kan. Sen går det ett par veckor innan pyramiderna blir en "pest" igen.. Mvh Manne Citera
Dykaren Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Har inte hittat någon W som jag är sugen på direkt.. Måste ju vara en man kan lita på med som gör sitt jobb..Mvh ManneFinns nog få som man kan lita på till 100 procent men jag har haft god erfarenhet av Macropharyngodon-släktet. Själv tycker jag dessutom att de är trevliga och attraktiva fiskar. Citera
_Manne_ Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Finns nog få som man kan lita på till 100 procent men jag har haft god erfarenhet av Macropharyngodon-släktet. Själv tycker jag dessutom att de är trevliga och attraktiva fiskar.Har du någon specifik att tipsa om ? Googlade lite snabbt o såg Macropharyngodon bipartatus , verkar vara riktigt snygg liten firre.http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1378+304&pcatid=304Honan där är ju vacker som få fiskar.Mvh Manne Citera
Dykaren Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Har du någon specifik att tipsa om ? Googlade lite snabbt o såg Macropharyngodon bipartatus , verkar vara riktigt snygg liten firre.http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1378+304&pcatid=304Honan där är ju vacker som få fiskar.Mvh ManneJust M. bipartius och M. ornatus är de jag har bäst erfarenhet av. Har nu en ornatus som rensat mitt nuvarande kar.M. choati tycker jag nog är snyggast, men de brukar vara mkt dyrare och svårare att få tag på. Citera
_Manne_ Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Just M. bipartius och M. ornatus är de jag har bäst erfarenhet av. Har nu en ornatus som rensat mitt nuvarande kar.M. choati tycker jag nog är snyggast, men de brukar vara mkt dyrare och svårare att få tag på.Har du någon negativ erfarenhet av fiskarna (vad som helst) som jan vara bra o veta inför ett ev köp av denna typ av firre ? Är ju lite sådär att tillsätta fisk som jag egentligen har noll koll på i mitt Rev.Mvh Manne Citera
Dykaren Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Har du någon negativ erfarenhet av fiskarna (vad som helst) som jan vara bra o veta inför ett ev köp av denna typ av firre ? Är ju lite sådär att tillsätta fisk som jag egentligen har noll koll på i mitt Rev.Mvh ManneEgentligen inget dåligt alls. Alla gyltor kan ju gå på räkor och andra smådjur ibland, men det är inget jag har märkt med dessa. Bipartius har jag hållt både i grupp och som ensam individ och båda har fungerat utmärkt. Ornatus har jag inte testat i grupp. Men det finns ju aldrig några garantier.... men jag har bara bra erfarenheter av dem. Citera
_Manne_ Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Egentligen inget dåligt alls. Alla gyltor kan ju gå på räkor och andra smådjur ibland, men det är inget jag har märkt med dessa. Bipartius har jag hållt både i grupp och som ensam individ och båda har fungerat utmärkt. Ornatus har jag inte testat i grupp. Men det finns ju aldrig några garantier.... men jag har bara bra erfarenheter av dem.Då får jag helt enkelt hålla koll o se om jag hittar någon i butiken..Tackar för hjälpen! Bipartius verkar ju riktigt snygg som hona på bild iaf.Mvh Manne Citera
Dykaren Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Då får jag helt enkelt hålla koll o se om jag hittar någon i butiken..Tackar för hjälpen! Bipartius verkar ju riktigt snygg som hona på bild iaf.Mvh ManneNästan alltid honor man ser i affärerna också. Hanar verkar vara mkt svårare att få tag på. Citera
_Manne_ Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Nästan alltid honor man ser i affärerna också. Hanar verkar vara mkt svårare att få tag på.Låter dock ändå bra.. Nu återstår det o se vart jag kan jaga fatt på en lite rackare.Mvh Manne Citera
stigigemla Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 De kanske är för små. Läs här: http://www.reefkeeping.com/issues/2002-07/hcs3/ Citera
_Manne_ Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 De kanske är för små. Läs här: http://www.reefkeeping.com/issues/2002-07/hcs3/Har ögat igenom hela artikeln, är det något speciellt du tänker på stig ?Mvh Manne Citera
Dykaren Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Möjligen att de flesta är för små för att ha omvandlats till hanar? Citera
Laggeman Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Trevliga inköp, fanns det fler av den svarta? Citera
_Manne_ Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Trevliga inköp, fanns det fler av den svarta? Det fanns fler..Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 30 juli 2013 Författare Postat 30 juli 2013 En acan fragg till..Grön/lila variant denna gång..Mvh Manne Citera
Wigge Postat 30 juli 2013 Postat 30 juli 2013 måste fråga mange kan du trolla? ny fragg varje dag;) Citera
LN21 Postat 30 juli 2013 Postat 30 juli 2013 Snygg,,,, kan man få önska sig en helbild på karet? Citera
_Manne_ Postat 30 juli 2013 Författare Postat 30 juli 2013 måste fråga mange kan du trolla? ny fragg varje dag;)Nästan wigge! söker ständigt efter någon nytt att stoppa i karet som ger lite nya utmaningar!Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 30 juli 2013 Författare Postat 30 juli 2013 Snygg,,,, kan man få önska sig en helbild på karet?Lovar att bidra med en helbild när två saker är lösta.. Min kraschade calendrium som ska Fraggas ner samt min easy blade rakblads mojäng är paj så rutan är under all kritik på nära håll.. Vet i fanken vilket lim man ska satsa på.. Attack lim verkar inte hålla någon evighet så plastbladet vill släppa från magneten..Mvh Manne Citera
LN21 Postat 30 juli 2013 Postat 30 juli 2013 Ja limmade min med superlim, rubbade ytan odentligt innan. O ja har haft tur för att den har inte lossnat. Citera
_Manne_ Postat 30 juli 2013 Författare Postat 30 juli 2013 Ja limmade min med superlim, rubbade ytan odentligt innan. O ja har haft tur för att den har inte lossnat.Tar du bort din från karet när du inte använder den ? , tror att förmånga smällar när man slår ihop magneterna är mitt dilemma tyvärr..Mvh Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.