wrang Postat 24 december 2012 Postat 24 december 2012 Fantastiskt det funkar,,,,,tusen tack Wrang:)Kul att det funkade. Det kostar en blå korall ;) Citera
LN21 Postat 25 december 2012 Författare Postat 25 december 2012 Flyttat runt lite koraller som inte riktigt gillade sitt nya läge, men som nu verkligen verkar gilla var dom står.Jag har fortfarande en Accro som inte vill igång sådär riktigt ordentligt men den får inte komma med på bild:) Citera
LN21 Postat 25 december 2012 Författare Postat 25 december 2012 Kul att det funkade. Det kostar en blå korall ;)Det är bara att komma så knipsar jag av en just för dig:) Citera
Laggeman Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Riktigt läckert Larry!Vad har du för skummare i detta karet? Citera
Maglofster Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Skulle man kunna få se en helbild? Det spelar ingen roll hur det ser ut, vill bara få en känsla om hur stort det känns med koraller i. Citera
LN21 Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Skummaren är en NYOS Compact Cone 200. Kan tillägga att jag är inte en troende av att ha en stor skummare, eller att jättemycke vatten behöver passera skummaren varje timme.Jag tror att det är gamla tankar helt enkelt, formade i en tid då det inte fanns bra streamers och det fanns skummare med dålig luftinblandningsförmåga.Tror inte att det alls är nödvändigt att strippa vattnet till 100% från Amonium/Amoniak. Jag tror att en för stor (eller för effektiv) skummare lätt skapar obalans mellan N och F. Kör man då med någon form av kolkälla (och inte håller strikt koll på N) så är risken stor att kolkällan bara skapar problem, inte löser dom.Däremot så tror jag på att skumma så blött det bara går så att man får ut de stora slaggprodukter man lagt energi på att frakta till skummaren.En helkarsbild kommer så fort byttan är tänd :)Men kan ju fresta med en tillväxtbild så länge det är exakt en månad mellan bilderna (båda är från stora byttan) Citera
Maglofster Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 En helkarsbild kommer så fort byttan är tänd :)Yay! Citera
LN21 Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Tack Glenn:)Nu är ju karet 4 meter så att det blir inte kul på på bild om man ska fåmed hela karet. Men jag kan ju säga som så att det är desto kuligare irl. Citera
osby0479 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Riktig riktigt mäktigt =)Ser ju väldigt bra ut, ser ju välfyllt ut trots sina 4 meter! Citera
Maglofster Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Helt rätt beslut att hälla salt i det karet! Väldigt maffigt. När det har fått lite mer tid på sig att mogna och växa till sig vore det trevligt att ta med sig filmkameran och göra ett rejält "hemma hos". Om intresse finnes d.v.s. Citera
ted64 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Äntligen en helbild :wooow:mycket grannt o mäktigt kar ser framemot den däringa träffen i vår Citera
osby0479 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Äntligen en helbild :wooow:mycket grannt o mäktigt kar ser framemot den däringa träffen i vår I brist på annat så tycker jag att du kan lägga ut lite bilder på ditt kar Tommy!!! Citera
freddi36 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Sjukt coolt Larry! Kan inte förstå hur korallerna fick plats i ditt gamla kar! =p Citera
adddo Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Snyggt Larry, mäktigt som fasiken! Större än fiskdisken på ICA Maxi! Citera
LN21 Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Tack allihopa för de trevliga kommentarerna.Klart du/ni ska komma Magnus, ni ska känna er välkomna.Jupp träff blir det till våren:) Citera
LN21 Postat 29 december 2012 Författare Postat 29 december 2012 Familjen genomgår just nu den värsta kräksjuka jag någonsin upplevt. Hoppas verkligen att vi inte smittade Fille eller Jimmy som vart på besök igår.Gyltan lever och frodas Jimmy, den väntade till nu ikväll med att visa sig. Men den ser hel o fin ut:) Citera
Fillle Postat 29 december 2012 Postat 29 december 2012 ååh fasiken! tråkigt att höra krya! ne de är ingen fara med oss än, får hoppas att de inte blir något då jag ska till stig imorgon! och lysrampen är grym! Citera
jimmy Postat 29 december 2012 Postat 29 december 2012 Lungt än så länge får hoppas på det bästa.Skönt att han klarade sig fraggarna trivs oxå knapparna va lysande i dubbel bemärkelse Citera
_Manne_ Postat 29 december 2012 Postat 29 december 2012 En annan vill besöka imorgon men är absolut inte sugen på att kräka ikapp direkt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 29 december 2012 Författare Postat 29 december 2012 ååh fasiken! tråkigt att höra krya! ne de är ingen fara med oss än, får hoppas att de inte blir något då jag ska till stig imorgon! och lysrampen är grym! Bra att du Ni verkar friska:)Lungt än så länge får hoppas på det bästa.Skönt att han klarade sig fraggarna trivs oxå knapparna va lysande i dubbel bemärkelseJa dom är ju rätt fräcka under blåljus.En annan vill besöka imorgon men är absolut inte sugen på att kräka ikapp direkt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkAlltså detta vill ja under inga omständigheter flytta till din familj, det lustiga var att både ja och C var pigga fram till 8 tiden sen började vi spy nästan samtidigt.O verkar inte ha det alls, vilket är rätt skönt. Citera
Dykaren Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Imponerande hur snabbt du fått det så snyggt Larry! Många stora akvarium blir aldrig i närheten av färdiga utan ser hela tiden tomma och tråkiga ut. Ditt ser redan snyggt ut och det ska väldigt spännande att seutvecklingen framåt. Imponerande också att se hur snabbt du själv gått från nybörjare till kunnig saltis. Gillar speciellt att du tagit din egen väg. Finns många vägar till framgång. Nog med hyllningar för i år nu.... Krya på Er! Citera
Wiking Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Mycket imponerande kar, bra jobbat Larry:smiley20: Citera
MartinForsström Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Det är väl bara att stämma in i kören; sjukt grymt kar. Och som sagt fantastiskt välfyllt storleken till trots. Du lär ju få pytsa i en dunk balling om dagen med det beståndet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.