_Manne_ Postat 6 november 2012 Dela Postat 6 november 2012 Även min fru vill att det snart ska vara klart.En bild på vardagsrummet.Fattar helt enkelt inte vad hon menar:)Detta gillar jag.. Ett härligt meck..!! Hoppas det blir bra i slutändan..rabarber.. Öken.. Äpplepaj mumma..Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 12 november 2012 Dela Postat 12 november 2012 misstänksam som jag är ln så ger jag mig fan på att du har en snygg fru!Hör väll inte hemma på detta forum Magnus, men hon är trevlig och ser i alla fall inte illa utvad tjatar du om henne hela tiden då för? <avd göra bort sig?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 12 november 2012 Dela Postat 12 november 2012 Hör väll inte hemma på detta forum Magnus, men hon är trevlig och ser i alla fall inte illa utvad tjatar du om henne hela tiden då för? <avd göra bort sig??Den enda som tjatar om annat än akvarium är ju du Magnus vet inte vad du har fått för hangup men kanske känna av stämmningen lite... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 15 november 2012 Dela Postat 15 november 2012 men jesus!Okey vi släpper det..Har fasen svårt att utrycka humor i skrift,allt som oftast blir det fel...sorry alla frireligösa!-ger upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 16 november 2012 Dela Postat 16 november 2012 Fan jag skulle hittat denna tråd om ett år istället! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 18 november 2012 Författare Dela Postat 18 november 2012 Phuuu då är 10 timmar nerlagt på akvariehobbyn. PärS var på besök, fem minuter efter att den första rampen var inkopplad. Ett mycket trevligt besök som gav en hel del att tänka på i styrväg och annat.Tack Pär för mycket input:)När Pär åkte så rev ja vänstersidan och plockade ur en stor modul, både Pär och C tyckte att revet liksom kom för nära.O ta mej tusan dom hade rätt, nu när jag lyft i ca 10kg koraller så får dom liksom mycket plats och dom kommer lite längre in i karet.Ljusrampen är 1200*500, den har 3st 50watt 20K chip samt 270Watt i 3wattare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 november 2012 Dela Postat 18 november 2012 8mins sen inlägget var gjort Larry... Hade hoppats på någon bild på underverket..Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 18 november 2012 Dela Postat 18 november 2012 Lever dom små eller har dom simmat vilse?Ja och bilder vill vi se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 18 november 2012 Dela Postat 18 november 2012 Sitter och tittar runt lite innan jobbet. Börjar 23.15. Frida och jag ska till stan på torsdag kväll. Är rätt nyfiken på hur det ser ut. Är det läge för en snabbtitt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 18 november 2012 Författare Dela Postat 18 november 2012 Absolut Krille, Ni är alltid välkomna, slår en signal innan bara så att vi är hemma:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 18 november 2012 Författare Dela Postat 18 november 2012 8mins sen inlägget var gjort Larry... Hade hoppats på någon bild på underverket..Med vänlig hälsning, ManneAbsolut kommer det, men ja råkade nolla fosfaten och fick massdöd av Caulerpa. Det gör att att karet är rätt disigt, inte att fota helt enkelt.Lever dom små eller har dom simmat vilse?Ja och bilder vill vi seTvå lever garanterat, men ja tror att de två små står i en modul o trycker,,,,så att hoppet lever:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 18 november 2012 Författare Dela Postat 18 november 2012 Kan ju tillägga att ja satt i mina tre stora acropora och dom ser löjligt små ut.Men nu när det bara är 405 nm och 420 nm LED tända så har korallerna en riktigt fräck flourecens. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 20 november 2012 Författare Dela Postat 20 november 2012 Så då är mina 7 Acropora, 3 sorter Seriatopora, 4 sorter Montipora, 10 sorter knappar, 2 sorter Pavona, lite Euphylia, Stylopora och Pocillopora í karet.Suck,,,,får inte plats under belysningen, nästan hälften av korallerna är kvar i lilla byttan.Måste få klart även ramp nummer två innan jag kan lägga ner 500 litaren.Men jag vill ändå säga att jag är meganöjd. Inte minst för att det lilla karet innehöll mycket mera koraller än jag anade,,,,,,,,,, visst det är på inga vägar fullt i stora karet men det kommer inte att bli så tomt som jag först inbillade mig.Dessutom så har jag inga dödsfall än så länge.Rampen ger ett medelvärde på 350 i PAR 30 cm ner i karet med skitiga gamla täckglas. Tror att värdet kan stiga med 10% med rena nya glas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 20 november 2012 Dela Postat 20 november 2012 Kommer att bli kanon det där har du en egen par mätare ? skulle vilja få mitt mätt nån gång Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 20 november 2012 Författare Dela Postat 20 november 2012 Inte egen, utan lånad av Stig,,, jo ja vet alldeles för länge har jag haft den:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HeterJohan Postat 20 november 2012 Dela Postat 20 november 2012 Tjenare Larry! riktigt häftigt projekt du har påbörjat , detta ska definitivt följas! föresten, vad ska du göra av " det lilla" karet? ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 21 november 2012 Författare Dela Postat 21 november 2012 Jupp det lilla karet ska bort:)Var det dig jag sprang på hos Stig för någon vecka sedan?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HeterJohan Postat 22 november 2012 Dela Postat 22 november 2012 nej det tror jag inte jag har tyvärr inte haft tid att kunna åka dit ännu :/, jag har ju tyvär inte något kar ännu men jag håller väl på att försöka skaffa så mycket kunskap om saltvattenshobbyn som möjligt . Jag håller väl även på att se över mina möjligheter.... men förhoppningsvis kan även jag skaffa mig ett eget akvarium så småningom ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 23 november 2012 Dela Postat 23 november 2012 Tack för i går Larry. Det kommer att bli ett helt grymt kar med tiden. Var ju redan ganska mycke koraller i. Fattar inte att allt det varit i "lilla" karet för det såg ju fortfarande ganska välfyllt ut. Risken med detta bygge är ju att du aldrig får va i fred. Kan ju bli Växjös nästa stora turistmål. TACK för fraggarna. Fosfaten var nere under 0.1 när jag kom hem i går kväll så jag satte dom i nya karet direkt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 24 november 2012 Författare Dela Postat 24 november 2012 Åhhhhhhhhhhhhh helt slut, efter nya 10 timmar så är härmed 500 litaren tom på koraller, LS och fisk.Ramp nummer två är härmed igång och karet går med alla koraller.Inga missöde förutom lite vatten på golvet och två spräckta täckglas,,,,,ja förutom ryggen då för att den är riktigt öm.Ja måste bara tillägga det som även Krille säger, ja fattar inte att alla korallerna fick plats i det lilla karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 24 november 2012 Dela Postat 24 november 2012 Ummm Bilder!?!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HeterJohan Postat 24 november 2012 Dela Postat 24 november 2012 du har möjligtvis inte lite bilder att visa på karet? vore kul att se hur karet börjar arta sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 24 november 2012 Dela Postat 24 november 2012 Jag funderar lite på hur mycket vidvinkel du kommer att behöva för att ta bild på hela karet? Fish-eye FTW Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 24 november 2012 Författare Dela Postat 24 november 2012 Det går inte att plåta hela byttan, du/ni får ta dig hit istället. ni får lasta en bil och komma förbi.Men jag lovar att det kommer bilder, så fort vattnet klarnat lite och korallerna öppnat sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hanssanden Postat 24 november 2012 Dela Postat 24 november 2012 Härligt Larry , få ta mig i kragen och komma förbi en dag. Måste bara se hur det blev. Och tack för all telefon support du ger mig titt som tätt. På detta sätt har jag undvikit många tabbar med mitt kar.Mvh Hans Sandén i Braås. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.