blackizzz Postat 5 januari 2015 Författare Dela Postat 5 januari 2015 Sitter med spänning och följer allt möjligt kul genom DHL's paketspårning Hoppas de kommer fram i dagarna nu Tanken är att jag ska försöka måla baksidan imorgon, måste dock få tag i lite maskeringstejp innan det, den rullen jag hade hemma var mer slut än jag hoppats på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 6 januari 2015 Författare Dela Postat 6 januari 2015 Baksidan målad svart idag Blev jättebra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 6 januari 2015 Dela Postat 6 januari 2015 (ändrat) Vad målar du med och hur? Jag ska måla mitt karantänkar i veckan tänkte jag Ändrat 7 januari 2015 av ormet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 6 januari 2015 Författare Dela Postat 6 januari 2015 Vad målar du med och hur? Jag ska måla mitt karantänkar i veckan tänkte jag Jag målade med hobbyfärg i sprayburk, blev typ 7 lager till slut, men blev jämnt och fint Gjorde bara rent rutan och sen sprayade jag lager efter lager med ca 3-5 minuter emellan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dr.dator Postat 6 januari 2015 Dela Postat 6 januari 2015 Vad målar du med och hur? Jag ska måla mitt karantänkar i veckan tänkte jag Vanlig svart väggfärg med roller funkar också. Luktar inte så mycket heller.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 7 januari 2015 Författare Dela Postat 7 januari 2015 Såg nyss att DHL varit snälla nog att leverera mina väntade paket, eller de två som var mest efterlängtade i alla fall hoppas bara jag fått hem avierna innan jag åker till jobbet i eftermiddag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 7 januari 2015 Författare Dela Postat 7 januari 2015 Lite godsaker kom med DHL Genomföringar och Tangit, nu kan jag göra klart all PVC-dragning VärmareRefraktometerooooochPS Kore5th Pro Även beställt en laserskuren överrinningsbox som kommer på tisdag eller onsdag nästa vecka.Efter det kan jag i stort sett köra igång om allting stämmer, dock är mitt loc-line liknande returrör lite försenat, så jag kanske måste göra något provisoriskt om jag vill köra igång innan jag fått den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 10 januari 2015 Författare Dela Postat 10 januari 2015 Spenderat lite tid idag med att dra PVC Nästan inget är limmat än, ska ta bort all text på den röda PVC'n först. Lätt fixat med lite nagellacksborttagning, ibland är det bra att ha systrar hahaNär allt är limmat skall all el dras får se om jag blir klart med det idag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 10 januari 2015 Dela Postat 10 januari 2015 Snyggt!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 10 januari 2015 Dela Postat 10 januari 2015 Du borde gjort spegelvänd sump dock ;-) Så kunde du dragit ett rakt rör till returen så hade du sluppit två 90 graders böjar på den, kanske även en 45a. Snygg installation dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 10 januari 2015 Författare Dela Postat 10 januari 2015 Du borde gjort spegelvänd sump dock ;-) Så kunde du dragit ett rakt rör till returen så hade du sluppit två 90 graders böjar på den, kanske även en 45a. Snygg installation dock.Jag vet, men jag glömde tyvärr att specificera vilket hål som skulle sitta var i överrinningsboxen, och då fick jag lösa det på bästa sätt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 10 januari 2015 Dela Postat 10 januari 2015 Jag vet, men jag glömde tyvärr att specificera vilket hål som skulle sitta var i överrinningsboxen, och då fick jag lösa det på bästa sätt! Du kan inte köra två 45:or istället för två 90:graders då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 10 januari 2015 Författare Dela Postat 10 januari 2015 Du kan inte köra två 45:or istället för två 90:graders då?Det är lite för tight för det, men det borde inte vara ett problem. Visst det stryper flödet, men jag skall köra pumpen på lägre än max ändå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 10 januari 2015 Författare Dela Postat 10 januari 2015 Allt limmat, el dragen, Kore 5th upphängd och inkopplad och försök till att undvika ormbo gjort hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 10 januari 2015 Författare Dela Postat 10 januari 2015 Måste säga att det är mycket ljusare i verkligheten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 11 januari 2015 Dela Postat 11 januari 2015 MEN!! Grattis! Fa* den som väntar på någon gott!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 11 januari 2015 Författare Dela Postat 11 januari 2015 MEN!! Grattis! Fa* den som väntar på någon gott!!Får tydligen vänta sjukt länge HahaHar några små saker kvar att fixa, men snart så Får Akrylen till överrinningsboxen i mitten på nästa vecka, han skall bara limma ihop de bitar som är synliga nedan Sen skall jag fixa någon provisorisk lösning till returen, då jag fortfarande väntar på den riktiga.Sen saknas bara salt, zeovitsten, LS o sand tills uppstart, måste ta mig tid att åka till Triton igen snart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 11 januari 2015 Dela Postat 11 januari 2015 Snygga, vem gjorde akrylen etc?Skulle kanske byta min box.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 11 januari 2015 Författare Dela Postat 11 januari 2015 Snygga, vem gjorde akrylen etc?Skulle kanske byta min box..www.Print3r.se Tony där hjälpte mig, inte jättebilligt, men helt klart snabbt och bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 11 januari 2015 Dela Postat 11 januari 2015 Min tanke om vinklarna där är nog inte så mycket att flödet stryps utan mer den turbulens som bildas i röret av blockeringarna, som kan skapa oljud. Antagligen petitess i sammanhanget men du har ju gjort allt annat så snyggt :-)Jag är inte alls säker annars med men jag tror nästan du kommer få höja skummaren om mitt ögonmått på sumpens vattenivå stämmer. Men det märker du själv hur det fungerar. Kommer bli kul att se dina slutgiltiga fiskval när karet kommer igång! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 11 januari 2015 Författare Dela Postat 11 januari 2015 Min tanke om vinklarna där är nog inte så mycket att flödet stryps utan mer den turbulens som bildas i röret av blockeringarna, som kan skapa oljud. Antagligen petitess i sammanhanget men du har ju gjort allt annat så snyggt :-)Jag är inte alls säker annars med men jag tror nästan du kommer få höja skummaren om mitt ögonmått på sumpens vattenivå stämmer. Men det märker du själv hur det fungerar. Kommer bli kul att se dina slutgiltiga fiskval när karet kommer igång!Tack för input ang rören, jag får se om det låter när jag testkör med kranvatten, i så fall löser jag det Jag tror att skummaren kommer att få rätt vattennivå, alla internetsidor hävdar att den skall ha mellan 9.5"-11" vilket är 24-28cm. Glasskivan som bestämmer vattenhöjden på skummarfacket är 23.5cm, och borde då ge en vattennivå på strax över det, men i "värsta fall" får jag höja den som du säger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 14 januari 2015 Författare Dela Postat 14 januari 2015 Tyvärr har jag inget akvariesilikon hemma, så måste fixa det snartSå här ser dock överrinningsboxen ut!Riktigt nöjd med den måste jag säga, en eloge till print3r.se! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 14 januari 2015 Dela Postat 14 januari 2015 Snyggt!Har fått för mig att det är lite dålig vidhäftning på akrylen när man limmar med silikon? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 14 januari 2015 Författare Dela Postat 14 januari 2015 Snyggt!Har fått för mig att det är lite dålig vidhäftning på akrylen när man limmar med silikon?Yes, det stämmer bra, men när silikonet bara är där som "extra" vidhäftning och inte ens behöver vara vattentät så är det inga problem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 14 januari 2015 Dela Postat 14 januari 2015 Yes, det stämmer bra, men när silikonet bara är där som "extra" vidhäftning och inte ens behöver vara vattentät så är det inga problem Ah då så! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.