Gå till innehåll

Vad har hänt med alla moderatorer?


alexochingencarina

Rekommenderade inlägg

Det fanns en tid när moderatorerna va en del av svg. Nu lyser dom i sin frånvaro. Man har t.o.m tagit in vissa helt utan kunskap eller erfarenhet av hobbyn. Vad hände? Och hur många poäng får jag för detta innlägg?

Tycker att dom gör ett bra jobb som håller SG flytande helt klart ett stort tack till folk som lägger tid gratis.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns en tid när moderatorerna va en del av svg. Nu lyser dom i sin frånvaro. Man har t.o.m tagit in vissa helt utan kunskap eller erfarenhet av hobbyn. Vad hände? Och hur många poäng får jag för detta innlägg?

Förstår inte riktigt vad du menar? Konkretisera dig.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns en tid när moderatorerna va en del av svg. Nu lyser dom i sin frånvaro. Man har t.o.m tagit in vissa helt utan kunskap eller erfarenhet av hobbyn. Vad hände? Och hur många poäng får jag för detta innlägg?

Förstår inte heller riktigt vad du menar. Jag har inte varit medlem så länge så jag vet inte hur det fungerade tidigare men jag tycker de flesta moderatorer är med i många olika trådar och ger råd osv. Jag tycker helt klart att dom gör ett bra jobb.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns en tid när moderatorerna va en del av svg. Nu lyser dom i sin frånvaro. Man har t.o.m tagit in vissa helt utan kunskap eller erfarenhet av hobbyn. Vad hände? Och hur många poäng får jag för detta innlägg?

Vi är inte på något sätt frånvarande. Vi modererar flera saker varje dag.

Om vi inte syns, så beror det på att ni sköter er. Det ska du i stället se som något positivt. Det är ju då vi verkligen lyckats!

Vilka är "vissa" som tagits in utan kunskap eller erfarenhet av hobbyn?

De sista två som kommit in är jag och MaddeI, så jag antar att du syftar på oss.

Jag började med saltvatten augusti 2009, och har för tillfället igång 4 akvarium. Så någon form av kunskap och erfarenhet kan jag nog tycka att jag besitter.

Madde startade upp februari 2011 med sitt nanokar, har sedan haft ett RSM130, som sedan är utbytt till RSM250 när hon växte ur det också. Även hon har både kunskap och erfarenhet av hobbyn.

En moderators huvuduppgift är inte att vara en kunskapsbank, utan vår uppgift är att hålla forumet på en trevlig nivå samt att vårt regelverk efterlevs. En mycket viktigare egenskap är social kompetens och sunt förnuft.

Om du behöver fråga dig själv hur många poäng du får för ett inlägg, så kanske det inte det smartaste du kan göra är att skicka det... Vi svarar gärna på PM och för en diskussion med dig om du undrar något.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns en tid när moderatorerna va en del av svg. Nu lyser dom i sin frånvaro. Man har t.o.m tagit in vissa helt utan kunskap eller erfarenhet av hobbyn. Vad hände? Och hur många poäng får jag för detta innlägg?

Tycker personligen att dom gör ett fantastiskt jobb med att hålla i hop allt och få det att fungera. Skulle inte byta med dom även om jag fick betalt. Som jag förstår är dom väl vanliga akvarister som vurmar lite x-tra för hobbyn och driver detta utomordenliga forum och lägger säkert ner massvis med obetald tid så att det fungerar så bra som jag tycker det gör. Hitills har jag fått svar på alla konstiga nybörjar frågor som jag haft vilken tid på dygnet det än har varit.Sen om det är en moderator som svarar eller någon av alla kunniga som finns här e ju ganska ovesäntligt bara man får svar. Men det måste vara någon som sköter allt. Så varje dag man loggar in och det funkar så vet man att dom gjort ett bra jobb

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstod inget heller. Tycker jag ser moderatorer stava? hela tiden aktiva och bra. Sedan ställer jag en fundering varför ska igentligen en moderator kunna saltvatten?

Dom är väl här för att se till att vi sköter oss ingen info bank?

Nu säger jag inte att någon inte kan eller kan utan bara förfrågan va det har med saken att göra?

Stort tack säger jag till alla som gör så sidan flyter och vi har väl sonika skärpt till oss:)

Däremot har jag väll sätt någon/ra moderatorer som ej synts innan som gör det nu vilket är kul.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns tydligen en elektronisk moderator oxå!

Jag skrev ett inlägg med en sk svordom (fxn) och vips så var den elektroniska moderatorn framme ( innan jag skickade inlägget!) med sin skylt rätt över inlägget och påpekade att svordomar inte var önskvärda!

Så visst är moderatorerna synliga! ;)nnan jag skickade inlägget!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir bara lite roligt när man skall beskriva vad som står på kortet där man skall koppla in fläkten - fan är ju inte godkänt :)

MVH Lasse

Scriptet överlåter med flit avgörandet till människan som får att förstå syftet bakom det hela. Funkar i de allra flesta fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir bara lite roligt när man skall beskriva vad som står på kortet där man skall koppla in fläkten - fan är ju inte godkänt :)

MVH Lasse

Men å andra sidan går det ju bra att skriva devil, hell, Чёрт, дьявол och en massa annat sånt så det jämnar ju ut sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir bara lite roligt när man skall beskriva vad som står på kortet där man skall koppla in fläkten - fan är ju inte godkänt :)

MVH Lasse

Men va inte så korkad då att skriva fan

Använd fläkt istället :)

Inge ont menat Lasse

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det va det lite komik bakom. skulle man ju köra med om man slår sig på tummen fläkt va ont det gör. Folk skulle tro man har ler fler skuvar lösa en innan :P

Sorry kunde inte låta bli att spåra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...