freddi36 Postat 25 december 2013 Författare Dela Postat 25 december 2013 En Echinophyllia Den växer krypande främst tror jag, precis längs kanten i tillväxtzonen är där inget skelett under så därför ser den nog lite flakväxande ut på bilden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 25 december 2013 Dela Postat 25 december 2013 Echinon blir en skålväxande flakvariant när den ha rätt/vant sig vid ljuset , har en tallrik stor av samma sort..Grymt härlig i blått..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 25 december 2013 Författare Dela Postat 25 december 2013 Då får jag nog flytta den så den inte växer rakt in i Caulastrean.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
POPOV Postat 25 december 2013 Dela Postat 25 december 2013 Mycket fina julbilder!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 25 december 2013 Dela Postat 25 december 2013 Stiligt som vanligt;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Fedex var här och skulle lämna paketet från aquastyle, men jag låg och sov.. Ringde till dom i hopp om att kuriren inte hunnit för långt, men får det på måndag istället, lite drygt med att vänta 2-3dagar extra bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Fedex var här och skulle lämna paketet från aquastyle, men jag låg och sov.. Ringde till dom i hopp om att kuriren inte hunnit för långt, men får det på måndag istället, lite drygt med att vänta 2-3dagar extra bara Kan du inte åka till deras lager och hämta själv?Jag har gjort det vid flertalet tillfällen, aldrig problem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Jo det kanske jag kan Hon jag pratade med sa inget om det, men kanske för hon ville vara service inriktad. Hur har du gjort, bara svängt inom och hämtat det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Så nu har jag fått paketet, snackade med en kille på fedex kontoret som sa att det troligen var på postterminalen, så åkte dit och snackade med en jättetrevlig kille och det var inga problem att få ut det Detta och en kylfläns var det i paketet Beställde en kabel men fick två,,, jaja Hade även missat att kabeln var male/female och inte female/female som jag behöver. Men pillade bort plasthöljet på ändarna och det ser ut som att det bara är till att klippa av piggarna på male ändarna och på med plasthöljet igen så ska det gå bra då även male ändarna har ett hål Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Att spraymåla kylflänsen borde inte påverka den värmeavledande förmågan väl?Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Svart färg ökar avledningsförmågan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Svart färg ökar avledningsförmågan.Ah okej, hur är det med vit, borde inte bli någon nämnvärd negativ effekt? Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Ah okej, hur är det med vit, borde inte bli någon nämnvärd negativ effekt? Sent from my Xperia Z1 using TapatalkFörsumbart skulle jag säga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Försumbart skulle jag säga.Det fanns ingen i rätt storlek färgad så fick ta en i ren aluminium. Blir snyggare med ett lager färg på Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 28 december 2013 Författare Dela Postat 28 december 2013 En annan tanke angående att spraymåla kylflänsen.. Hur påverkar färgen avledningsförmågan från LEDstjärna till kylfläns? Man bör kanske göra cirkel formade mallar i kartong och lägga ut där stjärnorna ska sitta innan man sprayar?Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 28 december 2013 Dela Postat 28 december 2013 Ja, det tror jag absolut är en god ide. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 28 december 2013 Författare Dela Postat 28 december 2013 Lite bilder Först några korallbilderDenna ska jag nog fragga ner imorgon då den inte får tillräckligt med vare sig flöde eller lyse i dom nedre delarna. Därför har den tappat polyperna och blivit vit. Den växer dock riktigt fort i topparna Sen behöver jag lite hjälp.. Vad tror ni blir bäst? "10" = 10wchip. 1/3 20000K 2/3 RB"RB" = Royal blue"W" = natural white, 5000K"B" = Blue, 470-480nm"V" = Hyper dual-core true violet. 420nmUpptäckte att svart eltejp är precis 20mm i bredd, dvs lika bred som en LEDstjärna. Kommer klippa bitar som är 20mm långa också och tejpa där stjärnorna sen ska sitta innan jag sprayar kylflänsen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 28 december 2013 Författare Dela Postat 28 december 2013 (ändrat) Edit; det löste sig På 10w chippen står det input voltage 9-12v. Betyder det att dom behöver minst 9v eller att de drar mellan 9-12v? Det hade nämligen varit smidigt att ha alla 10w på samma kanal men min power supply klarar max 48v, men det går ju om de bara behöver 9v styck..Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Ändrat 28 december 2013 av freddi36 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 31 december 2013 Dela Postat 31 december 2013 Verkar gå bra för dej. Fina bilder..Ska bli kul att se hur ditt nya lyse blir i karet när det gått in sej lite Gott nytt år önskar jag dej o din familj. Mvh Atlas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 2 januari 2014 Författare Dela Postat 2 januari 2014 Slänger upp en bild på hur det jag gjort hittills Kylflänsen grundmålad och 10w chippen lödade med krympslang över, dock inte fästa än. Ska dra sladdarna till dessa iallafall på baksidan av kylflänsen. Troligtvis gör jag samma med 3w chippen. Dessa och Typhonen bör komma i början på nästa vecka. Ska även snygga till målningen runt alla chip för hand sen när alla är på plats Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 3 januari 2014 Författare Dela Postat 3 januari 2014 Gick ut och hämtade posten då jag visste att jag skulle få det till höger idag.. Ni kan ju tro jag utbrast i ett stort "yeeeeessss!" när jag såg att det till vänster också låg där! Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Alla hål borrade för LED. Funderar på hur stor fläkt jag behöver..en 80mm i mitten borde väl räcka? Eller ska man kanske satsa på två 80mm, en i var ände av kylflänsen i sidled?Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Har inte hängt med så bra i ditt bygge, men är detta bygge tänkt att komplettera din belysning eller byta ut din nuvarande mot denna?=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Belysningen jag har nu är panelen från hotellet plus två små som jag har komplemerat med för att klara detta karet. De två små är dock inget att hänga i julgranen och det är överlag ganska rörigt. Denna nya belysningen kommer räcka ganska bra tror jag plus jag får fyra kanaler med automatisk dimmig panelen från hotellet ska jag göra mig av med sen och de två små får nog bli reservdelar eller möjligtvis till nåt nano..Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.