Gå till innehåll

Magnus "drop reef" - Planeringstråd


Maglofster

Rekommenderade inlägg

  • Svar 492
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tänk på att du "måste" få till cirkulationen så att allt ytvatten rinner ner i avrinningen.

Med din nuvarande design med pumparna är det lätt att ytvattnet skjuts bort i fel ände av karet om du inte sätter dom nära botten, men då blåser dom bort eventuell sand.

Grymt intressant bygge.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att du "måste" få till cirkulationen så att allt ytvatten rinner ner i avrinningen.

Med din nuvarande design med pumparna är det lätt att ytvattnet skjuts bort i fel ände av karet om du inte sätter dom nära botten, men då blåser dom bort eventuell sand.

Grymt intressant bygge.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

+1

I mitt fall har jag returen i botten delen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så. Nu har jag snackat lite till med Ted och en sista version är nu satt. Väntar nu bara på en faktura, sen ska pengarna in och Schuran påbörjar sitt arbete!

post-5179-14468932201527_thumb.png

Har tänkt om med överrinning och returer samt flödet. Blir 2 st 25mm rör som sätts i genomföringar, dessa kommer köra returen in i karet. Under dessa sätts 1 st MP40 på sida. Då borde det bli ett bättre flöde längs kanterna, kan ju vara bra om det trots allt blir ett rev i mitten längre fram.

post-5179-14468932201052_thumb.jpg

post-5179-14468932201361_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt fint Magnus. Ser att du gjort en balkonglåda till avrinningen. Jag har så och är väldigt nöjd med den lösningen.

Men en fundering nu när "lådan" kom dit. Blir det ingen mp40 på den delen nu då?

Nu tänker jag att det skall sitta en mp40:a på varje sida om balkongen, ganska precis under returhålens genomföringar in i tanken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, rimligt är ett begrepp som är svårt att ta på :)

Riktigt kul är lättare att ta på om man säger. :)

I vår hobby så kan man bli lite ekonomiskt fartblind efter ett tag..

Tänk bara på att ytterdelarna på mp40 pumparna ska få plats.. Blev visst två tillslut ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...