Blåbert Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Twittrade Federley och undrade om han hade gjort en konsekvensanalys.... Citera
Kjell Fohrman Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Twittrade Federley och undrade om han hade gjort en konsekvensanalys....Ingen av dom lär ha funderat över vad de skrev på utan jag tror att de som har skrivit på mest har gjort det för att de vill hålla sig väl med djurrättsorganisationer eftersom det ger fler röster i val än att stödja akvarister med tunghäfta. Citera
a.nilson Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 S (4 st), V (1 st), MP (3 st) , C (1 st), FI (1 st)Rödgröna röran, vad förvånad jag blir (not) höger hand vet inte vad vänster gör osv. Citera
Manks Postat 22 juni 2014 Författare Postat 22 juni 2014 Försök hålla politiken på ett personligt plan ute från den här sidan... Även om det är valårSkickat från min Nexus 5 via Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Försök hålla politiken på ett personligt plan ute från den här sidan... Även om det är valårSkickat från min Nexus 5 via TapatalkNej va tråkigt! Jag som tänkte starta saltvattenspartiet;) Citera
Perk Postat 25 juni 2014 Postat 25 juni 2014 Fast om man vill veta vilka partier som främjar eller motverkar hobbyn så måste man väl kunna diskutera det? Det måste såklart vara sakligt och så vidare. Citera
kaptenen Postat 25 juni 2014 Postat 25 juni 2014 Är det någon som har idéer och viljan att starta en saltvattensförening? Känns som att alla bara pratar runt det ämnet hela tiden men ingen verkar vilja ta tag i det. Alla föreningar börjar ju smått och växer med tiden Citera
kaptenen Postat 25 juni 2014 Postat 25 juni 2014 Frågan är ju som sagt logistiken, då många akvarister sitter på olika orter spritt över landet. Finns det inga redan utvecklade föreningar som en eventuell saltvattensförening kan ta del av och börja grunden ifrån för att sedan utvecklas vidare i egen riktning? Citera
Kjell Fohrman Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 (ändrat) Den 7-9 oktober håller "Eurogroup for Animals" (en samlingsorganisation som representerar 46 nationella djurrättsorganisationer) en konferens i Brussels Euro Parliament Building i djurfrågor. Denna organisation har ju som bekant som målsättningen att kraftigt begränsa djurhållningen av exotiska djur (t.ex. akvariefiskar) och helt förbjuda vildfångade fiskar.Bland föredragshållarna finns inte någon som representerar vare sig branschen eller hobbyn och den tillåter inte ens de med motsatta åsikter än deras att delta på konferensen. Programmet för konferensen.Det därför hög tid att agera och kontakta våra EU-representanter om man inte vill att att denna djurrättsorganisation ensam skall kunna föra ut sin åsikt för hur vår hobby/bransch skall se ut i framtiden. Jag ställer frågan till vår branschorganisation Zoorf och till våra akvarieorganisationer t.ex. SARF och NCS - hur kommer ni att agera i denna fråga Ändrat 25 september 2014 av Kjell Fohrman Citera
Blåbert Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Den 7-9 oktober håller "Eurogroup for Animals" (en samlingsorganisation som representerar 46 nationella djurrättsorganisationer) en konferens i Brussels Euro Parliament Building i djurfrågor. Denna organisation har ju som bekant som målsättningen att kraftigt begränsa djurhållningen av exotiska djur (t.ex. akvariefiskar) och helt förbjuda vildfångade fiskar.Bland föredragshållarna finns inte någon som representerar vare sig branschen eller hobbyn och den tillåter inte ens de med motsatta åsikter än deras att delta på konferensen. Programmet för konferensen.Det därför hög tid att agera och kontakta våra EU-representanter om man inte vill att att denna djurrättsorganisation ensam skall kunna föra ut sin åsikt för hur vår hobby/bransch skall se ut i framtiden. Jag ställer frågan till vår branschorganisation Zoorf och till våra akvarieorganisationer t.ex. SARF och NCS - hur kommer ni att agera i denna frågaKjell, du känms som vårSvenska representant Citera
Kjell Fohrman Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Kjell, du känms som vårSvenska representantNja först får det ju i så fall finnas ett saltvattensorganisation som jag kan representera Och om det nu skapas en sådan - vilket det borde göras för saltvattensfisk och koraller är säkert det som först kommer att förbjudas - så finns det ju andra ytterst kunniga saltisar som t.ex. Bygert och Lasse som skulle kunna representera denna organisation. Citera
Kjell Fohrman Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Varför så blygsam?Ha, ha - det är väl första gången som någon sagt att jag är blygsam Citera
Blåbert Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Problemet är väl att nån måste ha tid att ta ordförandeskapet, nån med etfarenhet och kunskap Citera
stigigemla Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Jag tror inte det är så viktigt. Med Bygert, Lasse och Kjell som backup och sakkunskap är nog lust, kapacitet och tid tillräckligt. Citera
Blåbert Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Vem har lust, tid och kapacitet då? De flesta som jar lust och kapacitet har nog tyvärr redan allt för lite tid över.... Citera
Kjell Fohrman Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Vem har lust, tid och kapacitet då? De flesta som jar lust och kapacitet har nog tyvärr redan allt för lite tid över....Och för att vara lite krass - om ni har tid för detta - så kanske ni kanske ni inom några år kommer att ha all tid i världen Citera
Orchide Postat 16 oktober 2014 Postat 16 oktober 2014 Kanske inte direkt kopplat till vår hobby men intressant ledare om djurrättslobbyn och eu.http://www.op.se/opinion/ledare/djurrattslobbyn-makt-utan-verklighetsforankring Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.