Blåbert Postat 7 september 2014 Postat 7 september 2014 Mätte nyblandat 130l ur nyöppnad 22kg - sal 1,025, t=25CKH 12,0, men det är i kranvatten som håller 4,0, dvs Saltet ger 8,0 i RO-vattenCa 480Mg 1380-1400Antagligen håller kranvattnet lite spår av dessa också.Mao spot on skulle jag säga. Som jag skrev till dig på fejjan så får du gärna fylla din hink ur denna. Citera
Henric Postat 7 september 2014 Postat 7 september 2014 Det var generöst Det är vad jag kallar service.Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 13 september 2014 Författare Postat 13 september 2014 Tror mindre och mindre på att tillföra bakterier. Märker verkligen ingen skillnad. Vad tycker ni? Citera
alexochingencarina Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Har varit ledig hela dagen och stirrat in i burken, men ingenting har växt på hela dagen! Vad gör jag för fel?Staghornen i mitten växer på bra:smiley20: ca tre månader mellan bilderna. Så nu gör man väll någonting rätt:ler:Även musslan har dragit iväg några cm senaste månaderna. Citera
odel68 Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Ser mycket bra ut Alex bra foto/tillväxt mvh Ola. Citera
blackizzz Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Är helt klart på väg mot att bli ett ännu mer fantastiskt kar! Citera
alexochingencarina Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Även denna acropora växer bra och är riktigt fin Citera
blackizzz Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Även denna acropora växer bra och är riktigt finDen där vill jag paxxa en fragg av när möjlighet finns Citera
alexochingencarina Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Den där vill jag paxxa en fragg av när möjlighet finns Den har nog växt ur min burk när du kommit igång-skrattar hysteriskt Citera
blackizzz Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Den har nog växt ur min burk när du kommit igång-skrattar hysterisktShhhhhhhhhh Närmar sig, allt behöver bara bli levererat nu Citera
bjomat Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Äntligen! Fina koraller - ser väldigt välmående ut. Är det tricoloren jag har fragg på?? Citera
Tomtom Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Det där ser ju riktigt bra ut. Växer på fint Tommy Citera
alexochingencarina Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Äntligen! Fina koraller - ser väldigt välmående ut. Är det tricoloren jag har fragg på??Japp, den odödlige=) Citera
alexochingencarina Postat 27 december 2014 Författare Postat 27 december 2014 Underbara Acropora=) Citera
odel68 Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Nämen livstecken underbar bild läckert mvh Ola. . Citera
krille 55 Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 fin korall och som vanligt en fantastisk återgivning av dess utseende Citera
alexochingencarina Postat 27 december 2014 Författare Postat 27 december 2014 Slänger upp en gammal favorit bild;)En Tuxedo Urchin som lever än. Citera
Janne Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Underbara Acropora=)Fina bilder!/JannePS. Underbara kan bli ännu uderbarare! Ger du den jod? Annars är det ett tips för starkare och mera blått. Visst är randningen fin men den blir ännu häftigare med kontrasten mellan kritvittt och blått, tyvär måste man ner i näringshalten då. DS. Citera
alexochingencarina Postat 28 december 2014 Författare Postat 28 december 2014 Fina bilder!/JannePS. Underbara kan bli ännu uderbarare! Ger du den jod? Annars är det ett tips för starkare och mera blått. Visst är randningen fin men den blir ännu häftigare med kontrasten mellan kritvittt och blått, tyvär måste man ner i näringshalten då. DS.Nä kör inte jod för tillfället. Har sen starten försökt att köra mer basic för att se va jag kan få ut av det=) Kanske dags att börja finslipa lite nu. Kör balling, aminosyror och kolkälla. Får köpa en flaska vid nästa köptillfälle. Citera
stigigemla Postat 28 december 2014 Postat 28 december 2014 Kör du spårämnena till Ballingen har du jod där. Men oftast är det lite lite. Anledning att testa alltså... Citera
alexochingencarina Postat 28 december 2014 Författare Postat 28 december 2014 Kör du spårämnena till Ballingen har du jod där. Men oftast är det lite lite. Anledning att testa alltså...Ja jag kör alla tre. Får väll köpa ett jod test också? Citera
Vidofner Postat 28 december 2014 Postat 28 december 2014 Ja jag kör alla tre. Får väll köpa ett jod test också?Du kan låna mitt jodtest. Hyfsat nyöppnatSkickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Janne Postat 28 december 2014 Postat 28 december 2014 Nä kör inte jod för tillfället. Har sen starten försökt att köra mer basic för att se va jag kan få ut av det=) Kanske dags att börja finslipa lite nu. Kör balling, aminosyror och kolkälla. Får köpa en flaska vid nästa köptillfälle.Jag skulle dosera mindre med aminosyror så du får bort det bruna. Jag brukar inte mäta jod däremot så doserar jag jod några gånger i veckan, dagen efter så lyser korallerna upp och sen klingar det av. Om du har någon gul och den börjar gå mot grönt så har du doserat för mycket. Börja med att dra ner på aminosyrorna, det är lättare och påverka färgerna om näringnivån är låg./Janne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.