Henric Postat 11 september 2014 Postat 11 september 2014 En trevlig nyhet, och kul att Pacific Sun fortsätter sin utveckling med intressanta produkter!Läs här på ReefBuilders: http://reefbuilders.com/2014/09/09/pacific-sun-cube-wifi-bluetooth-bridge-current-products/ Citera
JonasW Postat 11 september 2014 Postat 11 september 2014 Klockren produkt! Skulle det tillslut komma ut en automatisk mätning som Mindstream så kan man i princip ligga på stranden i Thailand och kolla sina värden för att sedan korrigera sin Kore 5th doserpump . Citera
lexwin Postat 11 september 2014 Postat 11 september 2014 Hade jag designat en sån här produkt hade jag valt WiFi + ett webb-gränssnitt som interface. Då hade man sluppit en extra produkt som denna och dessutom kunnat använda produkten från vilket OS / device som helst. Citera
Henric Postat 11 september 2014 Författare Postat 11 september 2014 Hade jag designat en sån här produkt hade jag valt WiFi + ett webb-gränssnitt som interface. Då hade man sluppit en extra produkt som denna och dessutom kunnat använda produkten från vilket OS / device som helst.Pacific Sun skriver på Reef central att the Cube möjliggör att de kan göra appar för all möjlig hårdvara. Så det är nog bara en tidsfråga innan det kommer en app.Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 31 december 2014 Postat 31 december 2014 Finns denna ute nu? Någon som själv provat produkten, eller är jag förtidigt ute fortfarande.. Någon som har koll på läget ?Med vänlig hälsning, Manne Citera
skobeedoo Postat 31 december 2014 Postat 31 december 2014 Mindstream. Vad är detta? någon som har länk? Citera
blackizzz Postat 31 december 2014 Postat 31 december 2014 Mindstream. Vad är detta? någon som har länk?Antar att det är den här de menar http://www.advancedaquarist.com/blog/mindstream-aquarium-monitoring-system-aims-to-change-how-aquarists-measure-aquarium-parameters Citera
JonasW Postat 1 januari 2015 Postat 1 januari 2015 Pacific Sun skrev på reefcentral.com igår att de skulle släppa information nästa år, alltså from idag .Så vi hoppas att det dyker upp mer info i dagarna. Citera
Lasse Postat 1 januari 2015 Postat 1 januari 2015 I november så skrev GHL att de kommer med en liknande tjänst för deras Profiluxdatorer. Vad jag förstår så innefattar det ingen hårdvara utan blir en webbplats som är tillgänglig för innehavare som äger GHL:s produkter. Skall tydligen arbeta på liknande sätt som Team View för att komma åt produkterna bakom brandväggar och liknande.MVH Lasse Citera
JonasW Postat 2 januari 2015 Postat 2 januari 2015 Inte för att "vara den", men vad hade detta med Pacific Suns "Cube" att göra? Skrev du i fel tråd? Citera
Lasse Postat 2 januari 2015 Postat 2 januari 2015 Nej - jag skrev inte i fel tråd - anser att det är av intresse att när en världsnyhet publiceras att skriva att det inte är så unikt - utan det kommer flera. Och det har definitivt med att göra att du kan styra dina produkter varifrån du vill även med andra märken. Och så unikt är det inte - jag styr och övervakar själv tre olika anläggningar på distans hemifrån min egen PC med hjälp av tredjepartsprodukterEller är tråden avsedd som en produktplanteringstråd - i så fall ber jag om ursäkt.MVH Lasse Citera
JonasW Postat 3 januari 2015 Postat 3 januari 2015 Tror inte att Henrics tanke var att det var en "produktplanteringstråd" som du kallar den.Däremot en tråd dedikerad för Pacific Suns lösning för de som vill fjärrstyra Pacific Suns produkter.Tycker själv att GHL:s produkt kanske förtjänar en egen tråd där man kan diskutera deras doserpump samt ev finesser?Självklart är det inte unikt. Det brukar aldrig ta lång tid i denna hobby innan andra aktörer kopierat eller gjort sin egen lösning på andras produkter. Många gånger blir de lösningarna minst lika bra eller bättre också då de hunnit analysera den första produkten ett tag. Citera
lexwin Postat 3 januari 2015 Postat 3 januari 2015 Om man bara är intresserad av att köra deras befintliga styrprogram vart som helst ifrån misstänker jag att det är rätt lätt att sätta upp en sån produkt själv men jag hoppas att de tänkt komplettera detta med ett webbgränssnitt eller app. Nån mer som stör sig på att designen inte är en kub? Citera
JonasW Postat 3 januari 2015 Postat 3 januari 2015 Om man bara är intresserad av att köra deras befintliga styrprogram vart som helst ifrån misstänker jag att det är rätt lätt att sätta upp en sån produkt själv men jag hoppas att de tänkt komplettera detta med ett webbgränssnitt eller app. Nån mer som stör sig på att designen inte är en kub?Jo, jag har sett något screenshot på en mjukvara. Vet inga detaljer runt den dock. Citera
Fabhellmyrs Postat 29 juli 2015 Postat 29 juli 2015 nån som vet hur det går med detta? verkar inte ha släppts en? Citera
_Manne_ Postat 20 september 2015 Postat 20 september 2015 Dog detta ut helt ? Någon som vet något..Med Vänlig Hälsning Manne Citera
smedberg Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Jag fick detta som svar. "For some time Cube project was stoped - we have to develope Kore 5th Doser and Sentry projects. Cube will be continued in this year but for now I can't tell You when it will be ready." Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.