crille Postat 10 januari 2006 Författare Dela Postat 10 januari 2006 jaha då är man på g äntligen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Nice! Så katten gillar akvariet? Tycker du har fått till stenen på ett smakfullt sätt! Gratulerar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 10 januari 2006 Författare Dela Postat 10 januari 2006 den katten är efter mig vad jag än gör............ kul att du gillar uppbyggnaden,har gjort så det är fritt runt om,ska komplettera med lite mer sten. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ErgoMan Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Fint som attan Chrille, jag tror jag oxå jag får skaffa mig ett större kar nu. Ska följa ditt stora projekt, fler bilder o.s.v, en liten fråga bara? är inte det karet Pierre Pennholms gamla?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Ja det blir nog ett snyggt akvarium detta gillar formen på det hela. Hadde varit fräkt med att punktbelysa de 3 pelare du gjort.Vad blev det för ljus över detta kar nu då Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 den katten är efter mig vad jag än gör............ jag har en likadan här hemma.. brukar följa mig som en skugga speciellt när jag håller på med akvariumet kommer nog bli toksnyggt det där... läckert med djupa hörnakvarium! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 11 januari 2006 Författare Dela Postat 11 januari 2006 Ja det blir nog ett snyggt akvarium detta gillar formen på det hela. Hadde varit fräkt med att punktbelysa de 3 pelare du gjort.Vad blev det för ljus över detta kar nu dådet blir lite punktbelysning,sitter 250w mh över var revtopp,håller på att mixtra i det därför hänger lysrampen i taket,ska få igång sumpen och uv nu Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Fint som attan Chrille, jag tror jag oxå jag får skaffa mig ett större kar nu. Ska följa ditt stora projekt, fler bilder o.s.v, en liten fråga bara? är inte det karet Pierre Pennholms gamla??Inte troligt för hans kar sprang läck i en sliliconfog och jag tror inte att det karet är ihopsatt ännu. Jag har inte pratat med han på bra länge så jag vet inte vad statusen är på karet i nuläget Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 11 januari 2006 Författare Dela Postat 11 januari 2006 nä detta är köpt av akvarieydstyr,av killen jag fick det av. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Mycket fint komponerat med revpelarna, Christer! Det ska bli spännande att se karet färdigkomponerat Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 11 januari 2006 Författare Dela Postat 11 januari 2006 tack calle,har provkört sumpen,och allt verkar funka,fingerade ett strömavbrott,tackar för tipsen om ett litet hål i returslangen,det är ju lite tomt på koraller,men jag ska ta det lugnt denna gång,både med fisk och koraller,bättre tänka efter hur och vad man vill ha,har haft lite lätt för impulsköp ibland... nästa köp blir lite mer vacker LS. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 12 januari 2006 Dela Postat 12 januari 2006 Tycker revpelarna är en jättebra och snygg lösning för ett hörnakvarium. Jag har sett en del hörnakvarier där djupet försvinner då folk bara bygger en "mur" längs framrutan. Ska bli kul att se hur det framskrider! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Linnex Postat 12 januari 2006 Dela Postat 12 januari 2006 Tycker revpelarna är en jättebra och snygg lösning för ett hörnakvarium. Jag har sett en del hörnakvarier där djupet försvinner då folk bara bygger en "mur" längs framrutan. Ska bli kul att se hur det framskrider!Ja jag håller med. Jag har själv byggt en mur och har nu betämt mig för omstart (förmodligen till hösten) med lite förändringar. blir förmodligen att täcka bak med riffkeramikplattor http://www.akvarieudstyr.dk/images/Produkter/AC22109.JPG och minska LS kraftigt i karet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 12 januari 2006 Författare Dela Postat 12 januari 2006 Tycker revpelarna är en jättebra och snygg lösning för ett hörnakvarium. Jag har sett en del hörnakvarier där djupet försvinner då folk bara bygger en "mur" längs framrutan. Ska bli kul att se hur det framskrider!ja g tycker man utnyttjar storleken lite bättre,och så är det kul när firarna kan simma runt,har blivit inspirerad av er här på forumet att försöka få till det,med stenen,bla ditt clownen,du har fått till en snygg lösning på ditt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 12 januari 2006 Författare Dela Postat 12 januari 2006 Ja jag håller med. Jag har själv byggt en mur och har nu betämt mig för omstart (förmodligen till hösten) med lite förändringar. blir förmodligen att täcka bak med riffkeramikplattor http://www.akvarieudstyr.dk/images/Produkter/AC22109.JPG och minska LS kraftigt i karet.dom flesta har nog byggt murar,jag med...men det är kul att följa andra här,för folk här är ju grymma på att bygga snyggt.riffkeramik är nog det bästa komplement man kan ha,verkar som gjort för att bygga med,har du kollat priser i tyskland? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 12 januari 2006 Dela Postat 12 januari 2006 dom flesta har nog byggt murar,jag med...men det är kul att följa andra här,för folk här är ju grymma på att bygga snyggt.riffkeramik är nog det bästa komplement man kan ha,verkar som gjort för att bygga med,har du kollat priser i tyskland?Sen sparar man korallrev från ödeläggelse ju mindre LS och mer artificiellt material man använder. Helt rätt väg att gå tycker jag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Linnex Postat 12 januari 2006 Dela Postat 12 januari 2006 dom flesta har nog byggt murar,jag med...men det är kul att följa andra här,för folk här är ju grymma på att bygga snyggt.riffkeramik är nog det bästa komplement man kan ha,verkar som gjort för att bygga med,har du kollat priser i tyskland?Kollat lite... därför jag drar det till höst. platta med måtten 50*65 (b*h) kostar 110 €. Förmodligen blir det väl så att jag kör ner till Danmark och mixar med lite pilsnerköp... eller kollar om Drakfisken kan ta hem... riffkeramik alltså Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 13 januari 2006 Författare Dela Postat 13 januari 2006 lägger upp lite bider till,ska ha i 20 kg sten till för att få upp höjden på revpelarna,inga superfoto a la max............ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maresboy Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Blir ju riktigt bra ju..Har du haft sohalen länge? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 13 januari 2006 Författare Dela Postat 13 januari 2006 sohalen köpte jag hos bengan i våras,mycket trevlig fisk. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Det blir riktigt läckert!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 13 januari 2006 Författare Dela Postat 13 januari 2006 ser lite tomt ut,men ska lägga i mer sten nästa vecka,vill inte belasta för mycket. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 19 januari 2006 Författare Dela Postat 19 januari 2006 lite bilder på drakfisken Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 19 januari 2006 Dela Postat 19 januari 2006 Riktigt fin liten drake. Ta en titt på denna sidan crille va gillar du deras Rhinopiashttp://store.rhinopias.com/ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 19 januari 2006 Författare Dela Postat 19 januari 2006 coola fiskar,men dom var inte så billiga,sugen ted?du verkar gilla lite specialfirrar....... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg