Tribiani Postat 8 januari 2016 Postat 8 januari 2016 Här kan man fylla på med de problem man har med forumet efter uppdateringen till IPS 4.x. Vi jobbar för fullt med att få ordning på forumet men det lär dröja några veckor. Citera
wrang Postat 8 januari 2016 Postat 8 januari 2016 Tapatalk fel då man ska bifoga en bild i sitt inlägg Kommer upp en bild med texten Max antal bilagor - Endast 0-bilagor stöds Mvh Christian Skickat från min iPhone 6S Citera
ormet Postat 8 januari 2016 Postat 8 januari 2016 Mitt tapatalk krashar när jag försöker bifoga. Men bara på sg. Så något är knas. Kikar på det. Citera
Nikke Postat 8 januari 2016 Postat 8 januari 2016 Tapatalk. Tidsstämpel på poster i ämnen är borta för mig. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
DanneI Postat 8 januari 2016 Postat 8 januari 2016 Efter att bara ha sett hur förstasidan ser ut nu, så ger jag tummen upp. Nu känner man igen sig lite igen, ger en bättre överblick tycker jag. 1 Citera
Ouscazz Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 Radbrytning blir dubbel när man skriver i browser. Vet inte om det är en lokal användarinställning eller något har blivit fel i uppdateringen? 1 Citera
Slanten Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 Mina spontana reaktioner: Användaruppgifter såsom efternamn, födelsedata osv är fortfarande publikt. Det har alltid varit dolt tidigare. Det hade varit trevligt om underkategorierna i forumsdelen "Mitt akvarium" läggs tillbaka. Jag är naturligtvis mest intresserad av "Kallvatten". Taggar i all ära, men det blir faktiskt enklare för oss användare med underkategorier. Detta hänger ihop med ovanstående: Var finns det en sammanställning på alla taggar? Taggarna får gärna vara i olika färg som det var i förra versionen. Tack för ert gedigna arbete med forumet! Citera
ormet Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 @Linnex ja det är lite irriterande hur mycket som inte kom med i en som vi trodde enkel uppgradering från version 3 till 4 i samma programvara. Men nu har jag fixat det åt er alla! 2 Citera
ormet Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 47 minuter sedan, Slanten sade: Mina spontana reaktioner: Användaruppgifter såsom efternamn, födelsedata osv är fortfarande publikt. Det har alltid varit dolt tidigare. Det hade varit trevligt om underkategorierna i forumsdelen "Mitt akvarium" läggs tillbaka. Jag är naturligtvis mest intresserad av "Kallvatten". Taggar i all ära, men det blir faktiskt enklare för oss användare med underkategorier. Detta hänger ihop med ovanstående: Var finns det en sammanställning på alla taggar? Taggarna får gärna vara i olika färg som det var i förra versionen. Tack för ert gedigna arbete med forumet! Användaruppgifterna skall vi försöka lösa direkt. Jag kommer personligen alltid strida för att ha så få underkategorier som möjligt. Det blir mer levande att ha mer inlägg på samma ställe. Men föreningen är demokratisk så vi får se vart det slutar. Vi har precis aktiverat en plugin för Taggar & Prefix som vi skall finslipa under kommande veckor. Tack för ditt engagemang & input! Citera
ormet Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 @Slanten Efternamn är dolda, födelsedag får du avaktivera själv i din profil. Det går inte att hantera centralt. 1 Citera
Ouscazz Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 6 timmar sedan, ormet sade: Jag kommer personligen alltid strida för att ha så få underkategorier som möjligt. Det blir mer levande att ha mer inlägg på samma ställe. Men föreningen är demokratisk så Det är underkategorier som gör ett forum så mycket bättre än Facebook. Givetvis kan det gå till överdrift som på många amerikanska forum, men just under Köp & Sälj och Mitt Akvarium är det bra. Tycker jag. Poll? 1 Citera
Lasse Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 Underkategorierna är bra när man letar efter speciella trådar - det blir lite för mycket oöverskådligt som det är nu. Facebook är för övrigt en styggelse eftersom det är totalt ospårbart där - varje inlägg har sina 5 minuter - that´s all. Gör inte forumet för likt det intefacet Annars som Slanten skriver - ni gör ett bra och gediget arbete MVH Lasse Citera
Tribiani Postat 11 januari 2016 Författare Postat 11 januari 2016 Vi jobbar fortfarande på det @Ouscazz. Det är inte färdiginställt ännu. 1 Citera
Lasse Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 En liten petitess bara. Jag har två stående meningar i mina svar - det ena - jag är inte ung.. samt det andra om att jag stöder bildandet av.... Om mitt minne inte sviker mig så var den sista meningen röd förut - nu är det tvärt om Det kan vara så - nema problema - men lite roligt är det MVH Lasse Citera
krille 55 Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 Är det bara i min telefon eller får ni också noll träffar i kategorin RSM Citera
Slanten Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 Bra att ni fick ordning på användaruppgifterna, tack! Väntar med spänning på plugin:en för taggarna. Citera
PeterG Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 Hej Bra jobbat boys . Hoppas fortfarande på ett proffsigt artikelarkiv eller snarare Referenser till artiklar , En småsak på min profil ,när jag ser på historiken vad jag följer så står det att jag startat en massa trådar när det skall stå att jag följer dem. Typ så här: PeterG started following Ouscazz Red Sea REEFER 450 Igår vid 08:05 ...............PeterG started following Vita små grejjor söndag vid 07:47 Citera
Yodelking Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 Det står ju "started following". Det menas inte "startade följande tråd" utan "började att följa". Jag ska se ikväll när jag är vid en dator om jag kan översätta till Svenska, så misstolkar man inte denna tvetydighet. Bra att ni är uppmärksamma på sådana saker! Citera
ormet Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 9 timmar sedan, krille 55 sade: Är det bara i min telefon eller får ni också noll träffar i kategorin RSM Nope, den har slutat funka. Pluginet Advanced Tags & prefixes snappade inte upp allt gammalt som vi hoppats. Det kommer ta tid att få till. Citera
lottac Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 När jag uppdaterar lästa inlägg under olästa inlägg så försvinner inte de lästa. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Yodelking Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 Jag hittade bara ett ställe att översätta, så antingen blir det rätt nu, eller gällde det kanske bara om man följer personer... vi får väl se... 10 timmar sedan, PeterG sade: Hej Bra jobbat boys . Hoppas fortfarande på ett proffsigt artikelarkiv eller snarare Referenser till artiklar , En småsak på min profil ,när jag ser på historiken vad jag följer så står det att jag startat en massa trådar när det skall stå att jag följer dem. Typ så här: PeterG started following Ouscazz Red Sea REEFER 450 Igår vid 08:05 ...............PeterG started following Vita små grejjor söndag vid 07:47 1 Citera
wrang Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 kan man tagga folk nu med @. var ju lite kul Hur blir det i en notering@ormet @Linnex @wrang eller vad har den för funktion? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.