AlienOne Postat 22 mars 2006 Författare Dela Postat 22 mars 2006 oj jag som trodde att det var vanligt att ph probarna satt i kalkreaktornska till hamburg tors-söndag finns där någon rolig akvarie butik att besöka ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 22 mars 2006 Författare Dela Postat 22 mars 2006 har jag gort nått fel ?? eller ingen orkar svara ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 22 mars 2006 Dela Postat 22 mars 2006 Jag svarar gärna men jag har tyvärr inget att tillägga! Kan i och för sig berätta att jag har varit hos Ghost och fått en trevlig förevisning!Ha en trevlig kväll! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 22 mars 2006 Författare Dela Postat 22 mars 2006 det är lungt sillen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 22 mars 2006 Dela Postat 22 mars 2006 Gå in på Aquarium- tonndorf.de Jag tror inte at de är så särskilt bra på salt - jag har bara varit inne på deras hemsida Men de annonserar i alla fall i Koralle. (Enda butiken i Hamburg där).Hur du får en vägbeskrivning får reda på i en våra artiklar på startsidan, Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 23 mars 2006 Författare Dela Postat 23 mars 2006 tack som attans Stig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 29 mars 2006 Författare Dela Postat 29 mars 2006 Hej alla glada Någon som kör denna pump ?? Aquarium System Maxijet MJ 1000Ingen såm har haft problem med den då den har en stål axel till impellern ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 29 mars 2006 Dela Postat 29 mars 2006 Hej alla glada Någon som kör denna pump ?? Aquarium System Maxijet MJ 1000Ingen såm har haft problem med den då den har en stål axel till impellern ??Jag har en i mitt kar (Har vart igång i hela 3 mån.. ).. Bengt på marinakvariet har flera i sina kar.. Jag har inte haft problem med mina (Har haft fler tidigare) Bengt ser juste ut.. Om man bortser från sugpropparna som blir kass efter nån dag.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 29 mars 2006 Författare Dela Postat 29 mars 2006 Tackar då bör den fungera som jag skaffa på ZooGiganten blev snopen när ja gsåg att dfet var en stålaxel iden då man har läst en del om att man ska hålla det borta från karet //Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 1 april 2006 Författare Dela Postat 1 april 2006 Tänkte bara uppdatera lite runt mitt projekt 20kg teknik 90kg utan logik Wrang jag fatta inte först varför du hadde cyklop på men jag är nu helt på det klar med det !akvarie+dremmel+vatten= blött överalltbara ett hål till det tar lite tid att ta sig igenom 1cm glas minsann Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 Ja de var massa godis du släpat hem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 En liten fråga.. Skall du verkligen ha de 2 hålen så tätt som skissen visar.. Du borde få ganska skört glas just där.. Tänker på brytningar etc i tankgenomföringarna.. Kanonsnyggt skuret hål föressten.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbygg Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 Wrang jag fatta inte först varför du hadde cyklop på men jag är nu helt på det klar med det !akvarie+dremmel+vatten= blött överalltVad använder du för verktyg till dremeln? kan du berätta själva metodiken för att få ett hål i glaset? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 Vad använder du för verktyg till dremeln? kan du berätta själva metodiken för att få ett hål i glaset?Tror att han körde på wrangs DIY.. http://www.wrang.com/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=30 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 2 april 2006 Författare Dela Postat 2 april 2006 samma metod som Wrang se länk ovan som Saxmark postat !jag hoppas det håller ca 15cm mellan för nu är det försent !jag klara det stora hålet på ett diamantborr iallafall men jag skulle nog villja påstå att det tar upp till 1 timme att ta upp ett sådant hål kanske för att det var första gånen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 samma metod som Wrang se länk ovan som Saxmark postat !jag hoppas det håller ca 15cm mellan för nu är det försent !jag klara det stora hålet på ett diamantborr iallafall men jag skulle nog villja påstå att det tar upp till 1 timme att ta upp ett sådant hål kanske för att det var första gånen Samma sak här.. Skulle jag ta upp ett hål igen så skulle jag börja med hjulas stora diamantborr för typ 70 pix och sedan bara öka upp diametern med dremel.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 Samma sak här.. Skulle jag ta upp ett hål igen så skulle jag börja med hjulas stora diamantborr för typ 70 pix och sedan bara öka upp diametern med dremel..ja deras borr var väl på 1", så den tänker jag använda.. sen fila upp hålet med dremeln.Verkar vara riktigt smidigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 2 april 2006 Författare Dela Postat 2 april 2006 Jag skulle nog kunan påstå att det tar lika lång tid att tex öppna upp ett hål ca 4mm runt om som att köra det från början med en dremmel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 2 april 2006 Författare Dela Postat 2 april 2006 Det går sakta framåt snart är karet klart iallafalllite nytt för idag ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbygg Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 Sweet! Är det ena hålet större än det andra? varför? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 ett hål för avrinning och ett för retur eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 2 april 2006 Författare Dela Postat 2 april 2006 Det stämmer Draedon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 22 april 2006 Författare Dela Postat 22 april 2006 Här kommer en liten updatering på mitt projekt snatr kalr med möblen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 23 april 2006 Författare Dela Postat 23 april 2006 såja nu börjar det ta form Såga, skuva, banka ,montera, spackla, måla, koppla jag har as kul iallafall !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 23 april 2006 Dela Postat 23 april 2006 Ser lovande ut! Kan du inte ta några detaljbilder på hur det ser ut också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.