Capote Postat 21 maj 2007 Författare Postat 21 maj 2007 Trodde bara sådana olyckor hände i mina trånga kar.... men jag förstår känslan - vad f-n skulle jag dit och pilla för.MVH LasseHe,he... Det var kortpolypiga som rasade och det har väl inte du vågat dig på i ditt trånga kar ännu....Ja det är som en kedjereaktion när det rasar och man är där och pillar för att sätta tillbaka den första igen Citera
joda Postat 22 maj 2007 Postat 22 maj 2007 kan bara hålla med alla andra...grymt snygga bilder...//jonatan Citera
wrang Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 Tackar, här kommer några till.he,heHehe vadå den är grymt snygg. En klart favorit efter Heliofungia Citera
Capote Postat 16 juni 2007 Författare Postat 16 juni 2007 Kul du tycker det Wrang, alla är ju inte så förtjusta i den där korallen som du vet. Citera
wrang Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 Ne så sant fattar ej varför riktigt om den nu redan kommit hit å någon felat med importen så kan väll jag lika hjärna ge den ett bättre hem här hemma.Hur länge har du haft din och har du märkt nån skillnad med växten sedan du skaffade den Citera
Capote Postat 16 juni 2007 Författare Postat 16 juni 2007 De går ju att importera lagligt från rätt områden och jag tror de flesta svenska handlare har ok papper. Det är för stora risker för de seriösa att riskera hela verksamheten för att ta hem nåt illegalt för en ganska liten efterfrågan.Just detta ex är faktiskt en "fragg" från en tysk akvarist. Han sågar helt sonika isär dem med bågfil när de är etablerade och växt till sig. Jag trodde inte den skulle klara sig för det såg mycket brutalt ut. Men det gjorde den. Den har långsam tillväxt i skelettdelarna medan vävnadsdelarna ligger så att säga steget före. Citera
Forsberg Postat 17 juni 2007 Postat 17 juni 2007 Är det en Cataphylia, gätte snygg. Men är dina Kejsare på den.Mvh Magnus Citera
Capote Postat 17 juni 2007 Författare Postat 17 juni 2007 Hej, jag har valt att avstå från kejsare i min burk. Citera
Capote Postat 17 juni 2007 Författare Postat 17 juni 2007 Fick smak på macro i en annan tråd, så här kommer lite i bildspelsform. Kul att testa gratistjänsterna på nätet. Hoppas den funkar på ett forum också.Tänkte på att det är rätt mycket vackert i våra akvarium om man tittar närmare. Man blir begränsad i djup med mitt macro och jag testade på den där oanseliga svampen och en vit musica som sitter hyggligt nära rutan och det blev en positiv övverraskning när man fick upp dem på skärmen sen.<embed type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://s53.photobucket.com/remix/player.swf?videoURL=http://vid53.photobucket.com/albums/g69/Swe-Capote/8a444e89.pbr&hostname=stream53.photobucket.com" height="389" width="430">EDIT, man verkar behöva flashplayer.Plus en länk till musican som blev min egen favorit. Citera
Clownen Postat 17 juni 2007 Postat 17 juni 2007 Grymma bilder Capote och ett kul program! Har du kollat på program som neatimage för att få bort lite av bruset i bakgrunden på en del av bilderna?MvhPeter Citera
Capote Postat 21 juni 2007 Författare Postat 21 juni 2007 Tack Andreas, kul att du gillar det. Citera
Capote Postat 18 juli 2007 Författare Postat 18 juli 2007 Några bilder från idag.1) Dagsljus och blåljus.2) Ingen vidare skärpa men rätt kul min på fisken3) Blyg clown Citera
elNico Postat 18 juli 2007 Postat 18 juli 2007 ingen vidare skärpa........blicken e ju klockren! Citera
Sillen Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 ingen vidare skärpa........blicken e ju klockren!Och pussmunnen, är det dig han försöker pussa, Anders? Citera
Capote Postat 20 juli 2007 Författare Postat 20 juli 2007 Tog ett par bilder ikväll. För en annan tråd om varför acros blir gröna/mörka och så passade jag på att fota en cylinderros också.Hysterixen är tagen genom vattenytan och den går ta mig sjutton inte att få riktigt stilla. Någon som provat någon form av glascyklop för att fota uppifrån? Citera
stigigemla Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Jahapp! Vattenkikare heter det. Använder man på västkusten för att kunna titta ned i vattnet. I sin ursprungliga form var det en galvad hink som man skurit botten ur och kittat i en glasskiva i stället. Citera
Capote Postat 21 juli 2007 Författare Postat 21 juli 2007 Har du hittat en liten vattenkikare som lämpar sig att fota igenom. Inte så svår att tillverka själv heller kanske. Citera
jimmy Postat 21 juli 2007 Postat 21 juli 2007 jag har en vanlig burk i acryl funkar hyfsat faktiskt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.