Gå till innehåll

animal planet -Equator-


Cathulu

Rekommenderade inlägg

Dax att bänka er! Lördag 20:00, Animal planet, Equator nytt avsnitt. Det är bara att värma upp nävarna för oss som måste slåss om fjärrkontrollen då det krockar med Melodifestivalen.

Är det någon som har hittat denna serie på dvd? Jag har inte lyckats hitta den ialla fall. Men jag hittade en dvd box med serien Den blå planeten på Ginza för 299kr http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?ItemId=134985&LogSectionId=775 helt ok pris för en sån box tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite offtopic....

Men räknas fortfarande inspelade serier/program från TV som illegalt?

Vet att det var mycket prat om det på videons tid. För vad annars skulle rec finnas där för?

Inte direkt mycket annat som man kunde spela in...

Indirekt har ju tillverkaren gjort en produkt som är olaglig...

Så till frågan igen, är det egentligen olagligt att dela ut inspelade serie delar som gått på vanliga kanaler? (DVS ej betal)

Bjerlk Ferlock

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Vanliga kanaler" betalar du genom din tv-licens. Så fort du distibuerar inspelade program tror jag att det är där som skon klämmer. Detta ämnet har varit diskuterat på måna ställen på nätet och än så länge är det nog lite luddigt vad som gäller, därav Admin's beslut.

Fildelningsprogram är annars ett ypperligt sätt att sprida filer till ett stort antal användare snabbt och enkelt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Vanliga kanaler" betalar du genom din tv-licens. Så fort du distibuerar inspelade program tror jag att det är där som skon klämmer. Detta ämnet har varit diskuterat på måna ställen på nätet och än så länge är det nog lite luddigt vad som gäller, därav Admin's beslut.

Fildelningsprogram är annars ett ypperligt sätt att sprida filer till ett stort antal användare snabbt och enkelt.

Det är korrekt att detta är ett mycket svårt område. En bekant till mig skulle starta som affärsidé att distribuera TV-program med valfri fördröjning genom fibernät i ett villaområde här i Sollentuna. Där som skon klämde var att det räknas som "broadcasting" och du måste ha ett eget sändningstillstånd. Dessutom behöver du betala licenspengar till alla som skapat programmen. Du får också problem med de annonsörer som gjort reklaminslag till en viss exakt tidpunkt en viss dag, som då hamnar out-of-sync. Min bekant fick efter mycket advokatpengar och tid till slut lägga ned sin affärsidé. Att göra det hela "lagligt" visade sig vara nästan hopplöst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...