Sunny Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 Jag brukar försöka ta så långt ner på foten som möjligt o sen sakta slita loss hela har funkat fin fint för mig iallfall.. men behåll xenian placera den nära någon ruta o försök få den o växxa på rutan Xenia bakgrund är ju rätt coolt ellerhur ? lättare att ansa också Citera
Illustratören Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 Nu jäklar, va ett tag sedan ja kolla in tråden. De har ju hänt massor!!!Snygg anemon, jag vet faktiskt inte va de kan vara men ja kan ju alltid kolla upp =-) Citera
Sillen Postat 21 oktober 2006 Författare Postat 21 oktober 2006 Nu jäklar, va ett tag sedan ja kolla in tråden. De har ju hänt massor!!!Snygg anemon, jag vet faktiskt inte va de kan vara men ja kan ju alltid kolla upp =-)Tack Mattias! Kul när andra sder vad som händer! Citera
Sunny Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 Oj jusste ja du har en heteractis crispa om jag minns rättM.v.hSunny Citera
Sillen Postat 21 oktober 2006 Författare Postat 21 oktober 2006 Oj jusste ja du har en heteractis crispa om jag minns rättM.v.hSunnyBra! Då ska jag kolla upp lite mer om den. Är det förresten någon som vet om detta är en anomon som vill ha sand vid foten?Tack för alla kommentarer! Detta har inspirerat mig att ta lite fler bilder. Ska försöka ta lite mer detaljbilder!Fortsätta att ge kommentarer även om det är negativa! Citera
Hultis Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 fin anemon! hade en likadan för ett tag sedan min satt lite var stans.. och dom är starka!! min hade foten under en stor LS och anemonen flyttade stenen ca 7-8 cm så den slog i fram rutan! Citera
Illustratören Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 HULKEN ANEMONAS!!!! Tragiskt som de e sitter vi framför våra skärmar en lördagskväll, men men...ROLIGT HAR VI ÄNDÅ!!!! Citera
Sillen Postat 22 oktober 2006 Författare Postat 22 oktober 2006 fin anemon! hade en likadan för ett tag sedan min satt lite var stans.. och dom är starka!! min hade foten under en stor LS och anemonen flyttade stenen ca 7-8 cm så den slog i fram rutan!Då är det defenitivt samma sort. Min är ny införskaffad från Dez3d så det är han som får ta äran åt sig för att den är fin. Jag har börjat undra om den letar efter sand för det har ju inte jag. Just nu har den i alla fall flyttat på en del LS och verkar nöjd med att ha foten in i revet. Var det en heteractis crispa du hade? HULKEN ANEMONAS!!!! Tragiskt som de e sitter vi framför våra skärmar en lördagskväll, men men...ROLIGT HAR VI ÄNDÅ!!!!Jag älskar mitt kar!!!! Jag har datorn och karet på samma ställe! Citera
Hultis Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 jag har försökt hitta id som stämde överens med den jag hade men inte hittat nåt, förrän nu isf då min såg precis ut som din. jag har inte mycket sand kvar på min botten så det går nog. Citera
Hultis Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Bra! Då ska jag kolla upp lite mer om den. Är det förresten någon som vet om detta är en anomon som vill ha sand vid foten?Tack för alla kommentarer! Detta har inspirerat mig att ta lite fler bilder. Ska försöka ta lite mer detaljbilder!Fortsätta att ge kommentarer även om det är negativa!Nåå! få se på lite mera bilder nu oxå som du lovade Citera
adddo Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Japp, sitter här o trycker f5 ju ! Finfin Anemon! Hoppas kunna skaffa en liten Quadricolor framöver när mitt kar är moget för den Citera
Dez3d Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Det är en H. Crispa Angående substrat eller ej för foten så kommer den med stor sannolikhet att fästa till bottenglaset i slutändan. Glöm inte att unna den lite mat då och då, dock inte för ofta (om inte den ska ta upp hela karet) Citera
Sillen Postat 22 oktober 2006 Författare Postat 22 oktober 2006 Det är en H. Crispa Angående substrat eller ej för foten så kommer den med stor sannolikhet att fästa till bottenglaset i slutändan. Glöm inte att unna den lite mat då och då, dock inte för ofta (om inte den ska ta upp hela karet)TACKAR!Mycket säker källa. Ska ta hänsyn till dina råd. Hoppas den hittar ved den söker.Mycket tjat om bilder så jag lägger upp 2 st till! Kan bli fler om så önskas.Är det någon som vet id så uppskattar jag få veta! Annars kommer jag leta vidare själv. Citera
adddo Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Snygga Detta forum kan vara kul o kolla igenom angående skivisar av olika slag.http://www.reefcentral.com/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=202 Citera
Jurgonh Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Nu är jag på inge som helst sätt nån ID expert, man jag gissar på att det är discosoma bägge dom där sorterna.. men det tar du med en väldigt stor nypa salt Tedb? =) Citera
Capote Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Förslag på id:Den prickiga blå: Discosoma coerulusDen med ränder: Discosoma marmoratus Citera
Sillen Postat 22 oktober 2006 Författare Postat 22 oktober 2006 TACKAR! Ser ut att vara troliga arter. Ska läsa på mer nu när jag har något att gå på!Som tack visar jag ytterliggare en anemon som jag tror att även den är en Discomas av någon sort. Citera
Illustratören Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Ahhhhh!!! Det värsta har hänt, du har fått en Discosoma Pedofilis i din tank!!!!Skynda dig och töm den på allt, om den är kvar kommer den antasta allt i akvariumet och slutligen dör allt. Citera
Sillen Postat 22 oktober 2006 Författare Postat 22 oktober 2006 Ahhhhh!!! Det värsta har hänt, du har fått en Discosoma Pedofilis i din tank!!!!Skynda dig och töm den på allt, om den är kvar kommer den antasta allt i akvariumet och slutligen dör allt. Det kan inte vara sant! Om jag lyckas få upp den klassas det som miljöfarligt avfall då?Mattias!Varför kallas du för illustratören? Citera
Illustratören Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Jag är utbildad Informativ Illustratör, och nu jobbar jag för http://www.nationalnyckeln.seoch redigerar, ritar och hjälper till med bildmaterialet. Jobbar inte bara med naturvetenskapliga illustrationer jag gör även endel tekniska illustrationer.Jag får helt enkelt betalt för att kladda =-) Citera
GustavF Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Du vet uppenbarligen vad du gör.. tjusigt! Citera
Sillen Postat 23 oktober 2006 Författare Postat 23 oktober 2006 Du vet uppenbarligen vad du gör.. tjusigt!TACK Gustav!Att ¨få sådana ord från någon jag litar på och har sett att han/hon har ett vackert akvarium känns trevligt. Tyvärr kan jag inte tillräckligt. Det finns saker som jag känner att detta måste jag ta tag i innan det händer en olycka. Jag uppskattar berömmet.Ska nog fortsätta lägga upp bilder för det här va ju kul! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.