Gå till innehåll

Fläktstyrning


frankerd

Rekommenderade inlägg

Helt klart att det är lite dyrare även jämfört med conrad.de där den går på 34.95euro. Men 349+moms = 436SEK så det är ingen DRASKTISK skillnad... + 79:- i frakt... undrar om dem säljer från tysklad när det finns conrad.se; för det skulle nog löna sig även med frakten om man beställer ett antal...

+ moms?

Lasse fick ju svaret:

"Hej Lasse

I princip allt som du hittar på den tyska hemsidan kan du köpa genom oss.

Artikel nr: 615910 kostar 349,00 kr inkl moms"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

nu rämnar kanske modet hos vän av tysk webbhandel :-.

Jo, jag har skrivit och frågat eftersom jag inte förstår varför en samma firma skall hålla olika priser i Tyskland resp Sverige (Skillnad i moms spelar iofs in men den skillnaden gör inte 100 kronor). Jag betalade 428 kronor med frakt och moms

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kör du egentligen vodka-metoden, Lasse - har du hällt i fel lucka?:-.

frakten är väl huvuddelen i den kostnaden antar jag, om den kostar knappt 35€ i über allles så gör det ju ungefär 329skr +7.8% skillnad i svensk moms=355:-.

I pricip behöver du bara nysa samtidigt som du lägger i kuvertet för att portot ska bli 70spänn :-.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kör du egentligen vodka-metoden, Lasse - har du hällt i fel lucka?:-.

frakten är väl huvuddelen i den kostnaden antar jag, om den kostar knappt 35€ i über allles så gör det ju ungefär 329skr +7.8% skillnad i svensk moms=355:-.

I pricip behöver du bara nysa samtidigt som du lägger i kuvertet för att portot ska bli 70spänn :-.

Svenskar är duktiga att ta ut frakt. Skulle ha ett speciellt styre till cykeln. I sverige så skulle frakten gå på 200 kr. Från England ca 95 spänn. Och styret var även ca 20 % billigare i England.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe Greger, Lasse har inte ens startat vodkametoden :) Kanske du pratar ur egen erfarenhet??? ;) (Jag fyller gärna på i fel lucka IBLAND :)) Som tur är blir frugan aldrig frågandes varför det är så lite vodka kvar i flaskan (hon VET att jag alkoholiserar fiskarna) ;)

conrad.de = 35eur + frakt(15eur??)

conrad.se = 459+enhetsfrakt(79).

50eur = 450SEK + krångel ;)

Tror INTE det lönar sig att beställa någon enstaka ex. från conrad.de pga frakten men om flera skulle gå ihop så.... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är roligt. Nu fick jag ett brev från Conrads i Sverige där de förklarade att jag fått det tyska kampanjpriset som då skulle motsvara 349:- plus frakt. Normalpriset i Tyskland är 39.95 Euro. Det skall även vara normalpriset i Sverige. Så nu kostar den 399 kronor på den Svenska webbplatsen. 399:- inkl moms men exkl frakt. Så nu har du nog råd Linnex. Nu har alltså priset i Sverige på en vecka gått från att inte finnas till 349 (när jag köpte) till 459 (igår) och slutligen till 399:- idag. Just nu är spottpriset på fläktstyrningar neråtpekande - det är kanske läge för att köpa!

Till Greger säger jag bara - ingen rök utan eld

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hårdvaran liknar något som fanns i slutet på 1990 talet och hette WinTemp och gjordes av en kille i Helsingborg. Man kunde sätta 4 givare på varje comport. Fungerade tyvärr inte på NT. Annars var det bra och jag använde det för att logga temperaturer i det reningsverk/vattenbruk jag jobbade i då.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej ,jag hittar den inte heller. Jag kommer ihåg att jag sade till om att stava på engelska för vi letade efter mjukvara till Windows. Det ver tredje träffen uppifrån och på något svenskt macforum för texten var på svenska. Eleven hade Internet Explorer

och det har jag nu också men jag får inte upp sidan. Termometern hade ett serie interface för serie- eller USB porten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick hem min UT 100 idag. (428 kr inkl. frakt) Den fungerar perfekt, kopplar på och av på angivna temperaturer! Blev konfunderad bara angående vilken temp den visade i mitt kar = 28,3. Känns ganska osannolikt, med fläkt på och balkongdörren öppen. (den tempen har jag haft länge i så fall..)

Enligt fyra andra vanliga akvarietermometrar var tempen ca 26. (De var inte helt eniga, men de visade 25 - 25,5 - 26 - 26)

Kollade även att mäta i rummet. Den vanliga inne-termometern (på väggen) visade 22,5 - den nya (på golvet) 24,1.

Om den bara är konsekvent, så får jag kompensera för de ca 2,3 graderna, så funkar den väl ändå...

Dåligt bara om ny apparat visar fel... för det känns ju inte så troligt att 5 termometrar visar ung. lika mycket fel... (inte att jag har över 28 i karet och över 24 i rummet heller för den delen)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

I två dagar funkade den nya!

Nu börjar denna också att konstra. Trots att fläkten är på och de andra termometrarna visar att tempen är på väg ner, så visar själva termostaten att tempen går upp!!! Jag kan se hur den visar högre och högre temp... 26,1 - 26,2 - 26,3 - 26,4 - den visar väl 27 medans jag skriver... det går ju inte att lite 5 öre på denna om man är bortrest. Det blir att begära pengarna tillbaka!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...