Sillen Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Kul att se hur det går framåt. Observera ser! Alltså fler bilder. Blir nog bra detta då det är ett mäktigt kar som grund. Jag vet inte om kortet är taget när du inte var färdig men jag rekomenderar dig att inte ha ett nät över ytaarinningen då fiskar har tendens att hoppa. Har du ett nät där blir de grillade och det gissar jag att du inte vill. Äre det så att du vill skydda från att fiskar hoppar i där bör du bygga ett lock som är tät ovanfrån samt lite lutande så fisken som sprattlar åker i karet igen. Gör då så och locket är icke genomskinligt så får du dessutom mindre med alger i ytavrinningen! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Förresten, har Peter och Jörgen snackat nå me dig om att dra ned till Övik på söndag?Peter frågade och ni är inte välkomna! Nejdå, självklart är ni det, men jag får nyckeln till huset imorgon vid lunch så helgen kommer att gå åt till att riva en vägg och lägga golv så det kommer inte finnas någon tid över för att åka och möta upp er...Det går fler tåg. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 9 december 2006 Dela Postat 9 december 2006 Tomas5547: Nej, jag bor i en lägenhet. =)Kunde du bara ta ned väggen så där? eller va krävdes.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 9 december 2006 Författare Dela Postat 9 december 2006 Det krävdes en såg =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 jag menar detta med typ hyresvärd eller föreingen? Eller fixade du allt bara? utan att säga nått till någon? =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 10 december 2006 Författare Dela Postat 10 december 2006 Jag är ordförande i bostadsrättsföreningen som jag bor i. Övriga hade inget att säga heller. Så länge som något inte påverkar övriga lägenheter/stambygget så är det nog upp till mig om jag vill plocka bort hela väggen om jag vill. Det är bara de yttre väggarna som är bärande =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 När jag bodde i bostadsrättsförening så tog jag bort en vägg som delade av hallen.Det var bara lovord vid besiktningen när jag sålde lägenheten. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Om man får fråga. hur går det? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 Om man får fråga. hur går det?jag ställer om frågan åt dig Hur går det Fredrik? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 hehe känns som att har börjat undvika oss lite.. kanske inte går så bra med aquascapingen.. ne då men någon ny bild borde du väll ha till oss nyfikna fredrik? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 januari 2007 Författare Dela Postat 7 januari 2007 Mnja, det har väl mest varit pga juletider, nyår och att jag varit sjuk och inte haft energi som det inte rört på sig.Nya bilder har jag dock tagit, bland annat på nya skummaren som anlände strax innan jul. Och lite på aquascapingen, men det tar tid.Har haft så mkt annat att göra.Min lägenhet har ju sett ut som ett bombnedslag och det blev lite akut att vi skulle fira jul och nyår här så jag var ju tvungen få allt "in shape".Men nu i veckan hoppas jag få aquascapingen klar och har redan dragit igång osmosen för att blanda nytt saltvatten och göra ett litet saltvattensbyte under tiden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raketforskaren Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 Då ser vi fram emot att frossa i bilder framöver då? Det skall bli mycket intressant att följa ditt kar nu när det är igång (det har iofs. varit intressant att följa under hela planeringsfasen också). Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raketforskaren Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 I sense trouble... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 Jag raderade att olämpligt inlägg ovan. Tyvärr ser då Raketforskarens sista inlägg märkligt ut.// Moderator Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wotan Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Varför ska du göra ett vattenbyte? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Danne_b Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Mnja, det har väl mest varit pga juletider, nyår och att jag varit sjuk och inte haft energi som det inte rört på sig.Tråkigt att höra... Hoppas att du kan samla kraft och sätta upp några bilder imorgon =) Var ju en månad sen man såg akvariet...Mvh Danne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 8 januari 2007 Författare Dela Postat 8 januari 2007 Wotan:Jag har en massa skit på botten av akvariet. Typ "bås" från all LS som jag har flyttat runt, skavt mot varandra och hållit på. Tänkte slanga ut det och då försvinner en del vatten så då blir det ett form av vattenbyte Petrol:Jo, det kan helt klart se lite konstigt ut. Togs inlägget bort helt alltså?Mvh Fredrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Danne_b Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Petrol:Jo, det kan helt klart se lite konstigt ut. Togs inlägget bort helt alltså?Mvh FredrikJa, det gjorde den. Dock hade det inget med din tråd att göra egentligen. Skickar ett PM till dig bara för att... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 8 januari 2007 Författare Dela Postat 8 januari 2007 Danne_b: Oki, gör det Ska plocka in lite bilder från kameran nu ikväll tänkte jag. Har just uppgraderat mig i kameraväg så jag har haft lite pyssel där också med bytet från Nikon -> Canon.Förhoppningsvis får jag upp lite fler bilder snart. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Danne_b Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Kul att höra.Ska bli spännande att se vad du lyckats åstadkomma =)Mvh Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Danne_b: Oki, gör det Ska plocka in lite bilder från kameran nu ikväll tänkte jag. Har just uppgraderat mig i kameraväg så jag har haft lite pyssel där också med bytet från Nikon -> Canon.Förhoppningsvis får jag upp lite fler bilder snart.vilket nerbyte... ;PSer fram emot lite nya bilder! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Man blir ju lite sugen på att se burken hur det ser ut just nu.Vet hur det känns då man själv håller på som bäst att köra osmos produktion i tvättstugan. =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 8 januari 2007 Författare Dela Postat 8 januari 2007 Då har jag testat vattnet i min korallburk där koraller och mina clowner går.Har inte så mkt tester än, men här kommer det:NO3: 0 (ej synligt, ens från sidan)KH: 8.3NH4: 0 (ej synligt)PH: 8.3-8.5 nånstans däremellan.Gjort med Saliferts tester.Ska investera i lite fler tester här framöver och börja testa hur det ser ut i stora karet sen med fosfat och nitrat mm =)Mvh Fredrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Danne_b Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Då har jag testat vattnet i min korallburk där koraller och mina clowner går.Har inte så mkt tester än, men här kommer det:NO3: 0 (ej synligt, ens från sidan)KH: 8.3NH4: 0 (ej synligt)PH: 8.3-8.5 nånstans däremellan.Gjort med Saliferts tester.Ska investera i lite fler tester här framöver och börja testa hur det ser ut i stora karet sen med fosfat och nitrat mm =)Mvh FredrikNär kommer bilderna du lovade oss? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wotan Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 "Jag har en massa skit på botten av akvariet. Typ "bås" från all LS som jag har flyttat runt, skavt mot varandra och hållit på. Tänkte slanga ut det och då försvinner en del vatten så då blir det ett form av vattenbyte :)"Aha, ja då får du grönt ljus... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg